- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Deci ca sa incepem cu inceputul. Pe bord ramanea aprins martorul masina cu cheita care cu ajutorul lui maiandrei si testerului este identificat defectul. Bujie incandescenta intrerupta. Mentionez ca la pornire nu dadea semne sa porneasca mai greu motorul, dar cu siguranta nu este de preferat sa fi asteptat sa vina vremea rece.
Ceea ce vreau sa subliniez de la inceput este ca, nu recomand sa faca aceasta reparatie de cei care nu au cunostinte mecanice minime. Riscul de rupere a bujiilor vechi e major din cauza dimensiunii reduse a filetului , materialelor adica aluminiu cu otel, si nu in ultim rand coroziune.
Pentru inceput sa vedem ce recomanda producatorul de bujii pe site-ul acestuia pentru montaj:
-este imperativ sa se tina cont de specificatiile producatorului ca moment de strangere adica 10 Nm
-in cazul in care nu avem o cheie dinamometrica disponibila se recomanda o stringere/rotire din momentul contactului cu blocul motor de aproximativ 30 grade
-se salveaza bani si timp prin schimbarea setului complet de 4 buc pentru ca uzura lor se petrece cam in acelasi timp.
-la montaj se recomanda obligatoriu de catre fabricant gresarea filetelor cu vaselina speciala Beru pentru bujii.
(Pentru informarea producatorului masinilor noastre-Opel daca citeste tutorialul si vrea sa imbunatateasca calitatea acestora, mentionez ca bujiile vechi, originale nu aveau nici cea mai mica urma de grasime pe filet!)
Sa enumeram sculele necesare:
-tubulara lunga 10 mm pentru bujie
-tubulara 8 mm pentru coliere furtune
-cleste papagal pentru scos coliere rapide
-un tub spray anti rugina foarte bun
-vaselina speciala pentru bujii ( eu am folosit cea din poze pe baza de Cu rezistenta la temp 1000 grade aceiasi cu cea folosita la etrieri)
-aparat de masura pentru verificat continuitatea si adevarul spus de tester
Operatia se executa numai cu motorul rece preferabil de pe o zi pe alta!
1.Se demonteaza teava de legatura intre turbina si furtunul de racord. In parte dreapta se demonteaza furtunul flexibil de racord dupa care piulita de fixare a tevii de pe motor. In stanga se demonteaza colierul de fixare intre turbina si teava iar la desfacere ce are grija sa nu cada o-ringul din interior.
2.Se demonteaza capacul de plastic al cablurilor care vin la bujii prin desfacerea a doua suruburi unul in stg. fixat pe carcasa culbutorilor iar altul in drt. pe un suport de cabluri
3.Pentru a face loc si vizibilitate am demontat furtunul de legatura intre turbina si culbutori pentru a trece cablurile bujiilor peste acesta.
4.Se scot fisele de la fiecare bujie cu atentie prin eliberarea clemei de fixare. Atentie, pe laterala fisei se gasesc 2 butoane care se apasa simultan!
5. Acum obiectul muncii e perfect vizibil si se poate inunda din belsug cu spray anti rugina. Se asteapta in jur de 1/2 ora pana la prima incercare de desfacere , timp in care se mai pate cand si cand insista cu spray.
In acest timp putem verifica daca intradevar testerul a avut dreptate prin verificarea continuitatii intre plusul de la baterie si capul fiecarei bujii.
6.Cea mai importanta operatie, demontarea bujiilor. Recomand folosirea unui maner cat mai scurt la cheia tubulara pentru a nu avea cuplu mare de forta. Se strange si se desface succesiv, pana la momentul in care cedeaza. In acest moment intelegi de ce e periculos sa rupi respectiva bujie in interiorul chiulasei si de ce unele service-uri solicita semnatura ta ca nu ai pretentii la nimic in cazul in care.... Se actioneaza delicat cu mult simt de raspundere, eventual se mai asteapta si se mai adauga spray antirugina.
Bujiile demontate si scula folosita:
7.Montajul bujiilor noi.
Inainte de montaj se unge filetul bujiilor cu vaselina speciala intr-un strat subtire. Aceasta trebuie sa fie rezistenta la temperatura mare si sa nu se usuce in timp.Eu recomand vaselina pe baza de Cu folosita si la ungerea etrierilor in cazul in care nu avem pe cea originala Beru.
Conform specificatiilor date de constructor se are in vedere folosirea de cheie dinamometrica la un cuplu de strangere de 10 Nm. Daca nu avem o astfel de cheie tot constructorul specifica ca de la contactul cu blocul motor a bujiei se mai continua cu inca 30 de grade rotatia de strangere.
8. Evident ca se monteaza in ordine inversa toate piesele demontate si cablurile fiselor. La sfarsit se porneste motorul si observam ca nu mai apare mesajul de eroare de pe bord.
Pentru final puteti vedea bujiile demontate, codul acestora si etichetele cu specificatia celor noi.
Spor la treaba si succes!
Ceea ce vreau sa subliniez de la inceput este ca, nu recomand sa faca aceasta reparatie de cei care nu au cunostinte mecanice minime. Riscul de rupere a bujiilor vechi e major din cauza dimensiunii reduse a filetului , materialelor adica aluminiu cu otel, si nu in ultim rand coroziune.
Pentru inceput sa vedem ce recomanda producatorul de bujii pe site-ul acestuia pentru montaj:
-este imperativ sa se tina cont de specificatiile producatorului ca moment de strangere adica 10 Nm
-in cazul in care nu avem o cheie dinamometrica disponibila se recomanda o stringere/rotire din momentul contactului cu blocul motor de aproximativ 30 grade
-se salveaza bani si timp prin schimbarea setului complet de 4 buc pentru ca uzura lor se petrece cam in acelasi timp.
-la montaj se recomanda obligatoriu de catre fabricant gresarea filetelor cu vaselina speciala Beru pentru bujii.
(Pentru informarea producatorului masinilor noastre-Opel daca citeste tutorialul si vrea sa imbunatateasca calitatea acestora, mentionez ca bujiile vechi, originale nu aveau nici cea mai mica urma de grasime pe filet!)
Sa enumeram sculele necesare:
-tubulara lunga 10 mm pentru bujie
-tubulara 8 mm pentru coliere furtune
-cleste papagal pentru scos coliere rapide
-un tub spray anti rugina foarte bun
-vaselina speciala pentru bujii ( eu am folosit cea din poze pe baza de Cu rezistenta la temp 1000 grade aceiasi cu cea folosita la etrieri)
-aparat de masura pentru verificat continuitatea si adevarul spus de tester
Operatia se executa numai cu motorul rece preferabil de pe o zi pe alta!
1.Se demonteaza teava de legatura intre turbina si furtunul de racord. In parte dreapta se demonteaza furtunul flexibil de racord dupa care piulita de fixare a tevii de pe motor. In stanga se demonteaza colierul de fixare intre turbina si teava iar la desfacere ce are grija sa nu cada o-ringul din interior.
2.Se demonteaza capacul de plastic al cablurilor care vin la bujii prin desfacerea a doua suruburi unul in stg. fixat pe carcasa culbutorilor iar altul in drt. pe un suport de cabluri
3.Pentru a face loc si vizibilitate am demontat furtunul de legatura intre turbina si culbutori pentru a trece cablurile bujiilor peste acesta.
4.Se scot fisele de la fiecare bujie cu atentie prin eliberarea clemei de fixare. Atentie, pe laterala fisei se gasesc 2 butoane care se apasa simultan!
5. Acum obiectul muncii e perfect vizibil si se poate inunda din belsug cu spray anti rugina. Se asteapta in jur de 1/2 ora pana la prima incercare de desfacere , timp in care se mai pate cand si cand insista cu spray.
In acest timp putem verifica daca intradevar testerul a avut dreptate prin verificarea continuitatii intre plusul de la baterie si capul fiecarei bujii.
6.Cea mai importanta operatie, demontarea bujiilor. Recomand folosirea unui maner cat mai scurt la cheia tubulara pentru a nu avea cuplu mare de forta. Se strange si se desface succesiv, pana la momentul in care cedeaza. In acest moment intelegi de ce e periculos sa rupi respectiva bujie in interiorul chiulasei si de ce unele service-uri solicita semnatura ta ca nu ai pretentii la nimic in cazul in care.... Se actioneaza delicat cu mult simt de raspundere, eventual se mai asteapta si se mai adauga spray antirugina.
Bujiile demontate si scula folosita:
7.Montajul bujiilor noi.
Inainte de montaj se unge filetul bujiilor cu vaselina speciala intr-un strat subtire. Aceasta trebuie sa fie rezistenta la temperatura mare si sa nu se usuce in timp.Eu recomand vaselina pe baza de Cu folosita si la ungerea etrierilor in cazul in care nu avem pe cea originala Beru.
Conform specificatiilor date de constructor se are in vedere folosirea de cheie dinamometrica la un cuplu de strangere de 10 Nm. Daca nu avem o astfel de cheie tot constructorul specifica ca de la contactul cu blocul motor a bujiei se mai continua cu inca 30 de grade rotatia de strangere.
8. Evident ca se monteaza in ordine inversa toate piesele demontate si cablurile fiselor. La sfarsit se porneste motorul si observam ca nu mai apare mesajul de eroare de pe bord.
Pentru final puteti vedea bujiile demontate, codul acestora si etichetele cu specificatia celor noi.
Spor la treaba si succes!
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
valeriu s
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
salut !
tocmai am vorbit la reprezentanta opel din arad ( opel west ) pentru programare la schimbat bujiile incandescente, si primul lucru care mi s-a spus a fost sa am in vedere posibilitatea destul de mare de rupere a bujiilor in chiuloasa, risc care este numai si numai al meu, as vrea sa stiu ce inseamna ruperea, in timp si bani ( si cum se rezolva o astfel de problema ..
merci
tocmai am vorbit la reprezentanta opel din arad ( opel west ) pentru programare la schimbat bujiile incandescente, si primul lucru care mi s-a spus a fost sa am in vedere posibilitatea destul de mare de rupere a bujiilor in chiuloasa, risc care este numai si numai al meu, as vrea sa stiu ce inseamna ruperea, in timp si bani ( si cum se rezolva o astfel de problema ..
merci
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Cred ca in service nu au timp sa astepte suficient timp ca sa fie motorul rece. Este necesar pentru ca metalele din care sunt facute piesele imbinate sunt diferite si cu alti coeficienti de dilatare.
Ruperea in timp si bani e o catastrofa!
Demontare chiulasa pentru extragere bujie rupta.In cazul deteriorarii filetului se poate ajunge chiar la schimbarea acesteia, daca nu se poate reconditiona.
Atentie ca nu e de joaca chiar daca e vorba de o banala bujie! Dar stiti vorba aia ca buturuga mica rastoarna carul mare?
Ruperea in timp si bani e o catastrofa!
Demontare chiulasa pentru extragere bujie rupta.In cazul deteriorarii filetului se poate ajunge chiar la schimbarea acesteia, daca nu se poate reconditiona.
Atentie ca nu e de joaca chiar daca e vorba de o banala bujie! Dar stiti vorba aia ca buturuga mica rastoarna carul mare?
valeriu s
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
a mai incercat cineva, fara asa multi bani, si a facut un tutorial rudimentar, aaaaa si nu a fost nici la diagnoza, dar s-a chinuit si a reusit
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14940
daca vi se spune in service ca exista riscul sa se rupa, vi se spune acest lucru pt ca cei din service sunt repeziti si nu au rabdare, deci decat sa va asumati riscul manoperii lor, mai bine vi le schimbati singuri
PS : misto tutorialul
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14940
daca vi se spune in service ca exista riscul sa se rupa, vi se spune acest lucru pt ca cei din service sunt repeziti si nu au rabdare, deci decat sa va asumati riscul manoperii lor, mai bine vi le schimbati singuri
PS : misto tutorialul
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Super bun tutorialul... ar fi fost util inainte sa incerc sa imi schimb bujiile... dar din pacate nu era atunci am patit-o... am 2 bujii rupte in chiloasa care culmea mai merg dupa rupere dar nu mai fac serviciul cum trebuie (probabil ca atunci cand s-au rupt ai facut scurt si s-au reparat dar nu cum trebuie...) asa ca acum am 2 bujii rupte care stau acolo si nu imi pot lua inima in dinti sa incerc sa le scot desi am luat si set de extractoarea si am tot ce imi trebuie mai putin garaj incalzit si curajul.... mai ales ca imi trebuie masina si nu pot sta pe dreapta.
Problema care mai este e ca a venit frigul si a cam inceput sa faca figuri dimineata.....
Apropo ai primit de la mine 1 punct pentru tutorial si sper sa mai faci si pe viitor cand mai ai vreo problema.
Numa bine si fara probleme cum am eu...
P.S. Am uitat sa specific ca mie mi s-a rupt bujia chiar de sub zona cu hexagonul de deasupra filetului deci e destul de nasol.... si am vazut ca materialul e parca mai spre aluminiu decat spre otel ceea ce este foarte ciudat....
Problema care mai este e ca a venit frigul si a cam inceput sa faca figuri dimineata.....
Apropo ai primit de la mine 1 punct pentru tutorial si sper sa mai faci si pe viitor cand mai ai vreo problema.
Numa bine si fara probleme cum am eu...
P.S. Am uitat sa specific ca mie mi s-a rupt bujia chiar de sub zona cu hexagonul de deasupra filetului deci e destul de nasol.... si am vazut ca materialul e parca mai spre aluminiu decat spre otel ceea ce este foarte ciudat....
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Ai o problema! Intradevar nu e usor sa scoti bujiile rupte. Sfatul meu e sa lasi masina de pe o zi pe alta ca sa fie rece dar inundata de spry degripant.Deja cat e calda poti sa-ti faci loc si pozitie si sa nu uiti sa o spray-ezi de mai mule ori pana a doua zi. In mod normal cu un extractor subtire ar trebui sa ai ceva sanse. Eu zic sa pui bujia noua langa extractor si poate ca-ti mai vin idei. F.f. important e sa-ti faci loc pt. vizibilitate si manevra!
Sincer daca erai din Buc as fi vrut sa te asist.
Sper sa citeasca cat mai multi posesori de y20DTH ca sa nu aiba probleme de acest fel.
Oricum pentru toata lumea, sa stiti mi-au tremurat balamalele .....de frig....
Sincer daca erai din Buc as fi vrut sa te asist.
Sper sa citeasca cat mai multi posesori de y20DTH ca sa nu aiba probleme de acest fel.
Oricum pentru toata lumea, sa stiti mi-au tremurat balamalele .....de frig....
- dannek
- **
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Bujiile sunt luate de la un magazin de piese auto dupa modelul masinii si al motorului. Posibil, daca intrebi de ce nu corespund codurile, raspunsul va fi: upgrade.
Vaselina si spray-ul degripant sunt originale din Germania, dar e posibil sa se gaseasca si pe aici.Vaselina e identica cu cea pentru uns axul de la etriere.
La cat e de delicata treaba nu as recomanda la nimeni sa incerce sa le schimbe fara sa-si faca suficient loc de manevra si vizibilitate.
Vaselina si spray-ul degripant sunt originale din Germania, dar e posibil sa se gaseasca si pe aici.Vaselina e identica cu cea pentru uns axul de la etriere.
La cat e de delicata treaba nu as recomanda la nimeni sa incerce sa le schimbe fara sa-si faca suficient loc de manevra si vizibilitate.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Deocamdata am zis sa las asa masina atata timp cat porneste si daca vad ca incepe sa porneasca tot mai greu atunci ori incerc sa fac operatiunea ori o duc la un service sau la un mecanic priceput si stau si eu acolo pana le vad scoase... eu ma gandesc sa le las asa pana in primavara si abia apoi sa incerc sa le scot ca sa pot lucra afara fara problema. O sa vad ce va mai fi. Mersi mult oricum pentru indicatii si mai ales pentru asistenta si felicitari inca odata pentru tutorial.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
valeriu s
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
SALUT !
am schimbat bujiile incandescente la opel, la un service particular la care am mai facut diverse chestii la masina, surpriza ! totul a decurs fara probleme , bujiile au iesit foarte usor, fara span de chiuloasa pe filetul bujiei , fara spray degripant, fara chei speciale, treaba da 10 minute, dar atentie motor cald ! ( si cam asha m-am gindit si eu, ca aluminiu are un indice de dilatatie mai mare decit al otelului ... )
am schimbat bujiile incandescente la opel, la un service particular la care am mai facut diverse chestii la masina, surpriza ! totul a decurs fara probleme , bujiile au iesit foarte usor, fara span de chiuloasa pe filetul bujiei , fara spray degripant, fara chei speciale, treaba da 10 minute, dar atentie motor cald ! ( si cam asha m-am gindit si eu, ca aluminiu are un indice de dilatatie mai mare decit al otelului ... )
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- grasutzu_73
- *
- 14 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2001 Y20DTH Ecotec
- Bucuresti
grasutzu_73
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH Ecotec
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
@zafira 2.0 automatic
Salut !
intrucat nu am putut da PM ca nu am mai mult de 10 posturi, iti scriu aici:
AM DEMONTAT DEJA BUJIILE si nu mai e nevoie sa ma asisti! Oricum, iti multumesc SINCER pt intentie!
azi la iau si incerc sa le montez singur din nou.
Bujiile sunt marca Beru GN 033/ 0 100 226 417/ 55ron-buc de la Automotive(str Dezrobirii,Buc, tel 021/4348515 )pt Astra G/diesel Y20DTH. Dupa ce termin cu montatul, poate o sa pun si niste poze aici.
Numai bine, SARBATORI FERICITE si un An Nou mai bun la toti!
PS: am pus aici si o poza cu bujiile vechi
LE: intrucat nu am gasit vaselina rezistenta le temperaturi mari, le-am montat fara. Acum doar ii arat cheia si porneste la sfert desi e sub -6 grade. E alta viata!
Pentru colegi mai postez o imagine cu bujiile noi, codul, pretul, cheia de bujii(luata cu 6ron din Practiker) si lungimea ei(vezi rigla). Mult succes!
Ultima modificare făcută de grasutzu_73 la Mie 26 Dec, 2007 5:16 pm
Salut !
intrucat nu am putut da PM ca nu am mai mult de 10 posturi, iti scriu aici:
AM DEMONTAT DEJA BUJIILE si nu mai e nevoie sa ma asisti! Oricum, iti multumesc SINCER pt intentie!
azi la iau si incerc sa le montez singur din nou.
Bujiile sunt marca Beru GN 033/ 0 100 226 417/ 55ron-buc de la Automotive(str Dezrobirii,Buc, tel 021/4348515 )pt Astra G/diesel Y20DTH. Dupa ce termin cu montatul, poate o sa pun si niste poze aici.
Numai bine, SARBATORI FERICITE si un An Nou mai bun la toti!
PS: am pus aici si o poza cu bujiile vechi
LE: intrucat nu am gasit vaselina rezistenta le temperaturi mari, le-am montat fara. Acum doar ii arat cheia si porneste la sfert desi e sub -6 grade. E alta viata!
Pentru colegi mai postez o imagine cu bujiile noi, codul, pretul, cheia de bujii(luata cu 6ron din Practiker) si lungimea ei(vezi rigla). Mult succes!
Ultima modificare făcută de grasutzu_73 la Mie 26 Dec, 2007 5:16 pm
- bebetorrent
- *
- 1 mesaje
- din 14 Jun 2007
bebetorrent
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2007
- Mesaj Privat