Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Salutare!

Am un Omega A C30 NE care necesita un ventilator nou ptr racire motor , ptr ca mai are doar 2 pale din 5, din pricina batranetii si vitezei. Nenorocirea e ca si-a aruncat palele si spre radiator, care a cedat si el iar furtunul de apa de la radiator la termostat a fraternizat si el ce radiatorul !
La autopsie am extirpat radiadorul , furtunul dar rautatea de ventilator nu cedeaza. Am demontat toate suruburile dar nu m-a ajutat decat sa constat ca are un sistem foarte ciudat de prindere. Cum sa scap de ventilator? Sau trebuie sa iau ventilator cu tot cu piesa de care e prins ?

Ajutati un om amarat... Crying or Very sad
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,836
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nu-mi dau seama ce nu iese : a din b ? sau vrei sa scoti palele din a ?(asta nu se poate)

a



b

  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu am modelul cu aer conditionat, adica doua radiatoare dispuse unul in fata celuilalt , paralele, si doua ventilatoare - unul actionat de motorul masini si unul electric, in fata radiatorului ptr aerul conditionat. Ventilatorul mecanic are o protectie ( poza b, piesa nr. 8 ) , pe care am demontat-o. In schimb nu pot demonta ventilatorul. Elicea este montata ( aplicata ) cu suruburi pe o fulie, dar nu se poate scoate , fiind intre fulie si motor. O sa fac o poza pentru o mai buna descriere si revin cu problema.
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,836
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
daca e e ala pe motor , piesa aia cred ca e un vascocuplaj.
Acuma nu pot sa ma uit sa vad ce si cum , dar diseara cand ajung acasa o sa ma uit sa vad daca se pot separa.
  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Am facut si poze la ventilator, poate stie cineva cum se demonteaza fara sa distrug ceva. Ar mai fi o varianta sa dau jos tot ansamblul dar mi se pare ilogic sa nu se poata demonta doar ventilatorul, exceptand cazul in care au avut un designer tolomac.





  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Chiar nu stie nimeni cum se demonteaza ventilatorul ?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,836
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
poate te ajuta cu ceva




cred ca se desurubeaza in sensul invers de rotatie a motorului.


  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
SIGUR se desubeaza invers.are prindere pentru o cheie de 36 sau mai mare. vezi figura F94-11 de mai sus
  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Da, foarte bune desenele. Multumesc. Chiar m-am dus cu desenul si la magazin sa nu greseasca la comanda.

La mine e modelul cu 8, 5, 2 si una dintre 12-15. Surubul 3 imi da de furca, am tot incercat sa il desfac dar nu cedeaza.
O fi de stanga. Problema este ca nu prea am cum sa tin contra la desfacere, decat introducand ceva in gaura din fulie
( prima poza de sus ). Nu inteleg de ce este nevoie de un sistem atat de complicat .

Oricum ventilatorul l-am gasit doar la comanda , de afara si dureaza o saptamana pana il aduc. Mare belea cu piesele la masinile vechi sau cu motor mai rar intalnit. Asta e, deocamdata astept ventilatorul si o sa mai incerc sa il dau jos pe cel vechi. Macar am lipit radiatorul si am scapat de cumparat unul nou.

Multumesc pentru sfaturi si poze. Daca mai am probleme mai revin.

Salutare tuturor !
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
daca te descurcai cu desfacutul ai fii constatat ca il gasesti cu maxim 1.5 mil la S.H. complet, iar doar elicea este vreo 500 de mii lei in talciocul de la Vitan.Trebuia doar sa cauti.
  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Da, era bine daca stateam in Bucuresti, dar sunt din Constanta si aici cu piesele e mai greu !
Oricum am facut comanda de ventilator, macar sa pun unul nou sa nu se mai rupa asa usor. Probabil cel vechi era originalul, adica 18 ani vechime, asa ca....
  • anvas75

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pana la urma am reusit sa imi repar masina, cam greu dar...IN SFARSIT !
Am gasit ventilator cu vasco-cuplaj la dezmembrari - noroc chior, caci era singura piesa pe care o aveau de la motorul meu. Cu surubul din capat m-am luptat mult, pana mi-am dat seama ca e cu filet stanga, dar nici asa nu s-a lasat convins usor. Mai mult imi era teama sa nu stric altceva pe acolo.
Ceea ce nu ma lamuream eu era vasco-cuplajul, ce rol are, caci nu ii vedeam rostul. Dupa ce am pus piesele la loc si am pornit motorul, am realizat de fapt cum functioneaza - permite ventilatorului sa se invarta cu aceeasi turatie, indiferent de turatia motorului, lucru care la cel vechi nu se intampla. Deci cel vechi nu mai functiona normal, ceea ce a dus la functionarea ventilatorului la turatia motorului, cu mult mai mare decat normala, in special la viteza mare, ceea ce a dus la dezmembrarea acestuia si implicit la gaurirea radiatorului.
Acum motorul nu mai e asa de zgomotos, inainte mugea ca un taur din cauza ventilatorului si ridicam tot praful de sub masina, dar mi se parea normal asa.
Dar, cat traieste omul invata. Deocamdata am pus doar apa, sa vad daca mai pierde pe undeva.

Multumesc tuturor de ajutor.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ventilatorul functioneaza in felul urmator:
la rece poti sa-l tii cu mina. la cald adica la temperatura critica se invirte cu viteza motorului.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR