- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
Dupa ce am schimbat furtunul si am completat antigelul am constatat ca antigelul este din ce in ce mai spumant.La primul service mi s-a spus ca am ars garnitura de chiuloasa sau asa am luat masina cu ea arsa deja....La al 2-lea mecanic (service particular) a avut rezerve in privinta garniturei de chiuloasa si mai degraba credea ca este intercoolerul de racire a uleiului dar tot cu rezerve si acest diagnostic. La al 3 lea service autorizat au constatat dansii ca ar fi tot garnitura de chiuloasa iar aici pe club opel am citit ce a postat un tip despre masina lui care are ceva asemanator cu a mea dar zicea ca a fost linistit la un service de aceea spuma in antigel , ar fi de o vaselina de racire care se baga in antigel si el merge asa de mai bine de un an de zile chiar si la ora actuala merge ok motorul
Ce sa fac? sa desfac chiuloasa ? cat ar costa sa schimb garnitura cu tot cu manopera? mentionez ca nu face caldura deloc iar unul din mecanici a zis ca are foarte mare legatura garnitura de chiuloasa cu caldura.....
daca ajung sa scimb garnitura ar trebui s aschimb si chiul de distributie?
- mctoto
- ****
- 1,825 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,825
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,825 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,825
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Cele facute de Kolben Schmidt pot avea problema trecerii uleiului in circuitul de racire, e problema de turnare. Cele de la Cosworth nu au .
Ca sa fii sigur ca nu ai problema asta , in caz ca ai eliminat radiatorul de ulei si garnitura de chiuloasa, poti verfica ce bloc ai:
Sub galeria de evacuare in zona cilindrului 3 este stantata marca producatorui.Se poate vedea de sus daca dai galeria de evacuare jos , sau de sub masina daca si lumina si stii unde sa te uiti.


Poate sa scrie Coscast sau KS
Alta metoda de a determina producatorul
Daca are buson la galeria de ulei ca in poza e KS daca nu e Coscast

Cel mai bine verfici prin ambele metode.
Noroc.
- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
Va multumesc anticipat tuturor !
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
poti sa spui ca in seara asta sint rau. foarte rau. am luat la rind niste topicuri. sa il vezi pe cel cu "amortizoare pe gaj" 😢
@nikolas_nick2007: din ce imi imaginez eu acum, fisura aia nu e la exterior, ca sa poata fi sudata, e undeva in interior daca permite trecerea uleiului in canalele prin care circula lichidul de racire. ca urmare nu vad cum ar putea fi sudata.
in afara de raze x, ar tebui sa bagi cumva lichid sub presiune in canalele de racire si sa vezi daca scapa pe undeva (sau invers). nu vad insa cum se poate face asta.
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
incearca la raiman, fie direct in service (bosch car service, spre sinaia) fie la unul din cele doua magazine si vezi cit costa.
dezmembrari pe aproape de tine ... cred ca la vreo 10-15km spre bucuresti e un astfel de parc, pe dreapta. e in plin cimp, nu ai cum sa il ratezi. e destul de mare, am oprit acolo o data pentru vectra.
mai e unul spre sinaia, imediat ce treci de rondul de la fosta shell, pe dreapta. intri pe un gang.
la radio la voi isi face reclama claunic (sau asa ceva), probabil ca il gasesti in pagini aurii.
e pe undeva pe aici un topic cu magazine de piese la mina a doua din toata tara si sint trecute si citeva din tirgoviste.
succes.
- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
P.S. Chiulasa noua cred ca-i prea scump,totusi intreaba macar sa ai un reper de valoare a piesei.
Tomix
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 1985 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
mergi pe http://www.eds-motorsport.de/_eds_/index.htm , apoi Produktubersicht, apoi Zylinderkopfreparaturen
se demonteaza chiulasa si se trimite. ai si preturile acolo.
da eventual si un search pe net cu "porous head C20XE" si ai sa gasesti tot de ce ai nevoie.
o chiulasa noua e cca 2000euro si nu e mai buna ca una Cosworth uzata din dezmembrari. piesele de azi nu mai sunt cele din anii '90 din pacate.
la banii astia poti cumpara din Italia 2 Astra GSI C20XE sau 3 Calibra cu aceeasi motorizare, intregi in stare de functionare/pt piese de schimb. nu glumesc.
- mctoto
- ****
- 1,825 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,825
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
I-am raspuns aici acu o saptamana dar daca posteaza in 10 mii de locuri si nu citeste.
il20let
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Ialomita
- Masina: Calibra 1993 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2007
- Mesaj Privat
Campion este chiar moderatorul ''mctoto'' care pana acum nu a anuntat ca KS si Cosworth au facut "blocurile" la XE....eu traiam cu falsa impresie ca astia au fabricat chiulase....
Alta balarie ar fi legatura facuta intre radiatorul de ulei si prezenta uleiului in sistemul de racire......
De verificat chiulasa daca este fisurata se face foarte simplu(fara raze x sau alte SF-uri).....se introduce aer sub presiune(4-7BAR) pe canalele de apa,iar chiulasa este scufundata in apa calda, 70-80 grade,timp de 10-15 min si se urmaresc eventualele bule care ar trada prezenta fisurii.
Chiulasa Coscast la dezmembrari gasesti doar daca esti cel mai norocos om din lume.......eu am cautat 18 luni o astfel de chiulasa si la un moment dat am gasit vreo doua dar erau PRAF....asa ca pana la urma am cumparat un motor complet doar pentru chiulasa.....dupa care am mai cumparat o masina cu nr. de IT care de asemenea avea chiulasa Coss.
- mctoto
- ****
- 1,825 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,825
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Cum 90% din posturile tale se afla aici: https://www.clubopel.com/vie...highlight=#177875 poti sa postezi in continuare acolo fara se ne mai certi pe noi astia care ne dam cu parerea.
il20let
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Ialomita
- Masina: Calibra 1993 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2007
- Mesaj Privat
Singurul care are o atitudine constructiva este "mecaNIK".....si cum spunea si el...autorul acestui topic este in cautarea unor certitudini nu pareri total eronate.
on-topic.....
Daca s-a lucrat recent la motor este posibil ca spuma din vas sa fie cauzata de eventuale resturi de ulei care au ajuns pe traseul de apa......
Daca ai gasit spuma dupa acea patanie cu furtunul este posibil sa fie arsa garnitura la chiulasa....sau chiar chiulasa fisurata......daca este chiulasa fisurata o sa gasesti o anume cantitate de ulei in vasul de expansiune,cantitate de ulei care va creste odata cu orele de functionare ale motorului.....
Daca motorul este demontat poti verifica chiulasa cum am spus mai sus.....
In legatura cu blocul-motor.....sunt slabe sanse ca acesta sa fie fisurat.Oricum daca este blocul fisurat ar trebui sa se ridice temperatura apei mai mult decat este normal....iar ca si cauza poate fi o eventuala eroare la montarea chiulasei(nu s-au curatat gaurile prezoaneleor de la chiulasa)
Caldura nu merge....verifica robinetul de sub bord.....radiatorul de caldura....aeriseste bine instalatia....
Indiferent daca baga sau nu ulei in apa caldura trebuie sa mearga.
- mctoto
- ****
- 1,825 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,825
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Certitudini cred ca poti sa oferi atunci cand esti langa el si desfaci motorul.
Cand o se ne spuna rezolvarea problemei la care de dam cu "parerea", atunci o sa fim siguri.
Apropo , omul zice ca a schimbat garnitura si planat chiulasa asa ca nu e de la asta.