- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
am cumparat de curand o masina opel calibra si am avut surpriza ca a doua zi sa se sparga furtunul de racire dintre radiator si motor (furtunul de sus din partea stanga) si am pierdut cam 3 litrii de antigel.
Dupa ce am schimbat furtunul si am completat antigelul am constatat ca antigelul este din ce in ce mai spumant.La primul service mi s-a spus ca am ars garnitura de chiuloasa sau asa am luat masina cu ea arsa deja....La al 2-lea mecanic (service particular) a avut rezerve in privinta garniturei de chiuloasa si mai degraba credea ca este intercoolerul de racire a uleiului dar tot cu rezerve si acest diagnostic. La al 3 lea service autorizat au constatat dansii ca ar fi tot garnitura de chiuloasa iar aici pe club opel am citit ce a postat un tip despre masina lui care are ceva asemanator cu a mea dar zicea ca a fost linistit la un service de aceea spuma in antigel , ar fi de o vaselina de racire care se baga in antigel si el merge asa de mai bine de un an de zile chiar si la ora actuala merge ok motorul
Ce sa fac? sa desfac chiuloasa ? cat ar costa sa schimb garnitura cu tot cu manopera? mentionez ca nu face caldura deloc iar unul din mecanici a zis ca are foarte mare legatura garnitura de chiuloasa cu caldura.....
daca ajung sa scimb garnitura ar trebui s aschimb si chiul de distributie?
Dupa ce am schimbat furtunul si am completat antigelul am constatat ca antigelul este din ce in ce mai spumant.La primul service mi s-a spus ca am ars garnitura de chiuloasa sau asa am luat masina cu ea arsa deja....La al 2-lea mecanic (service particular) a avut rezerve in privinta garniturei de chiuloasa si mai degraba credea ca este intercoolerul de racire a uleiului dar tot cu rezerve si acest diagnostic. La al 3 lea service autorizat au constatat dansii ca ar fi tot garnitura de chiuloasa iar aici pe club opel am citit ce a postat un tip despre masina lui care are ceva asemanator cu a mea dar zicea ca a fost linistit la un service de aceea spuma in antigel , ar fi de o vaselina de racire care se baga in antigel si el merge asa de mai bine de un an de zile chiar si la ora actuala merge ok motorul
Ce sa fac? sa desfac chiuloasa ? cat ar costa sa schimb garnitura cu tot cu manopera? mentionez ca nu face caldura deloc iar unul din mecanici a zis ca are foarte mare legatura garnitura de chiuloasa cu caldura.....
daca ajung sa scimb garnitura ar trebui s aschimb si chiul de distributie?
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Blocurile la xe au fost facute de : (KS)Kolben Schmidt si (Coscast) Cosworth
Cele facute de Kolben Schmidt pot avea problema trecerii uleiului in circuitul de racire, e problema de turnare. Cele de la Cosworth nu au .
Ca sa fii sigur ca nu ai problema asta , in caz ca ai eliminat radiatorul de ulei si garnitura de chiuloasa, poti verfica ce bloc ai:
Sub galeria de evacuare in zona cilindrului 3 este stantata marca producatorui.Se poate vedea de sus daca dai galeria de evacuare jos , sau de sub masina daca si lumina si stii unde sa te uiti.
Poate sa scrie Coscast sau KS
Alta metoda de a determina producatorul
Daca are buson la galeria de ulei ca in poza e KS daca nu e Coscast
Cel mai bine verfici prin ambele metode.
Noroc.
Cele facute de Kolben Schmidt pot avea problema trecerii uleiului in circuitul de racire, e problema de turnare. Cele de la Cosworth nu au .
Ca sa fii sigur ca nu ai problema asta , in caz ca ai eliminat radiatorul de ulei si garnitura de chiuloasa, poti verfica ce bloc ai:
Sub galeria de evacuare in zona cilindrului 3 este stantata marca producatorui.Se poate vedea de sus daca dai galeria de evacuare jos , sau de sub masina daca si lumina si stii unde sa te uiti.
Poate sa scrie Coscast sau KS
Alta metoda de a determina producatorul
Daca are buson la galeria de ulei ca in poza e KS daca nu e Coscast
Cel mai bine verfici prin ambele metode.
Noroc.
- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
Buna seara. Revin cu aceasta problema a motorului meu C20XE si anume: Am cumparat de o saptamana un OPEL CALIBRA cu motor C20XE si a 2 a zi am constatat ca in vasul de expansiune am ulei,se facuse ca o pasta galben verzuie. La un service autorizat an dat jos chiuloasa crezand ca rezolv problema schimband garnitura de chiuloasa. De aici au inceput problemele si anume ca am gasit garnitura de chiuloasa noua nouta, chiuloasa planata prea lucioasa cum spunea mecanicul si nici urma ca ar fi pierderi de ulei pe la garnitura. Am luat legatura cu persoana de la care am cumparat masina a confirmat ca a schimbat garnitura si planat chiuloasa dar nu recunoaste ca a avut probleme cu chiuloasa. Solutia data de mecanic in service este chiuloasa fisurata . Cu ochiul liber nu se vede nici o fisura. Intrebarea mea este pot sa verific undeva chiuloasa cu ceva aparate speciale sa identifice fisura si eventual sa se poata suda pentru ca in Targoviste unde locuiesc, personal nu cunosc un service sau ceva de genu' unde pot face asa ceva sau de unde sa cumpar o alta chiuloasa buna pentru C20XE. Va rog sa ma ajutati in aceasta problema cu informatii sau adrese de service sau de unde pot cumpara o chiuloasa compatibila cu motorul meu C20XE
Va multumesc anticipat tuturor !
Va multumesc anticipat tuturor !
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
da, poate ca nu era cazul. totusi problema asta cu "chiuloasa" e veche si nu se face nimic.
poti sa spui ca in seara asta sint rau. foarte rau. am luat la rind niste topicuri. sa il vezi pe cel cu "amortizoare pe gaj"
@nikolas_nick2007: din ce imi imaginez eu acum, fisura aia nu e la exterior, ca sa poata fi sudata, e undeva in interior daca permite trecerea uleiului in canalele prin care circula lichidul de racire. ca urmare nu vad cum ar putea fi sudata.
in afara de raze x, ar tebui sa bagi cumva lichid sub presiune in canalele de racire si sa vezi daca scapa pe undeva (sau invers). nu vad insa cum se poate face asta.
poti sa spui ca in seara asta sint rau. foarte rau. am luat la rind niste topicuri. sa il vezi pe cel cu "amortizoare pe gaj"
@nikolas_nick2007: din ce imi imaginez eu acum, fisura aia nu e la exterior, ca sa poata fi sudata, e undeva in interior daca permite trecerea uleiului in canalele prin care circula lichidul de racire. ca urmare nu vad cum ar putea fi sudata.
in afara de raze x, ar tebui sa bagi cumva lichid sub presiune in canalele de racire si sa vezi daca scapa pe undeva (sau invers). nu vad insa cum se poate face asta.
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
de ce vrei second hand? risti sa iei una cu probleme. sau una care a zacut prin mizerie si e plina de mizerie. nu vrei sa ai asa ceva in motor.
incearca la raiman, fie direct in service (bosch car service, spre sinaia) fie la unul din cele doua magazine si vezi cit costa.
dezmembrari pe aproape de tine ... cred ca la vreo 10-15km spre bucuresti e un astfel de parc, pe dreapta. e in plin cimp, nu ai cum sa il ratezi. e destul de mare, am oprit acolo o data pentru vectra.
mai e unul spre sinaia, imediat ce treci de rondul de la fosta shell, pe dreapta. intri pe un gang.
la radio la voi isi face reclama claunic (sau asa ceva), probabil ca il gasesti in pagini aurii.
e pe undeva pe aici un topic cu magazine de piese la mina a doua din toata tara si sint trecute si citeva din tirgoviste.
succes.
incearca la raiman, fie direct in service (bosch car service, spre sinaia) fie la unul din cele doua magazine si vezi cit costa.
dezmembrari pe aproape de tine ... cred ca la vreo 10-15km spre bucuresti e un astfel de parc, pe dreapta. e in plin cimp, nu ai cum sa il ratezi. e destul de mare, am oprit acolo o data pentru vectra.
mai e unul spre sinaia, imediat ce treci de rondul de la fosta shell, pe dreapta. intri pe un gang.
la radio la voi isi face reclama claunic (sau asa ceva), probabil ca il gasesti in pagini aurii.
e pe undeva pe aici un topic cu magazine de piese la mina a doua din toata tara si sint trecute si citeva din tirgoviste.
succes.
- nikolas_nick2007
- OP
- 8 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Calibra 1991 C20XE
- Dambovita
nikolas_nick2007
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dambovita
- Masina: Calibra 1991 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ca sa nu faci o investitie in alta chiulasa si sa ai acelesi surprize verifica totusi si blocul motor fisuri pot fi si acolo si eu am intalnit cazuri ,ceea ce este clar pana acum ;garnitura nu era strapunsa,planeitatea tocmai a fost facuta ,raman cele doua de verificat blocul si chiulasa.Mai este si posibilitatea ca dupa interventia prin motor sa mai fi ramas mizerie care sa dispara in timp,uleiul amestecat cu apa dispare greu de prin canale deoarece nu-i solubil in nici o solutie de spalat .In cazul chiulasei ,se astupa gaurile de ungere de jos deci partea care se aseaza pe garnitura gaura de presiune si cele de scurgere dupa care se umple circuitul format cu benzina sau diluant (nu folosi decat lichide care penetreaza uleiul ) si garantat daca e acolo problema va apare o scurgere undeva,acelasi lucru se face si in cazul blocului motor...e simplu necostisitor dar necesita ceva atentie.Sfatul meu este sa verifici ambele piese sa nu ai surpriza ca iar face probleme iar lucrul asta trebuia sa-l stie cel din service ,iar tie era cazul sa-ti dea certitudini nu teme de cercetare.Asta e pentru unii munca de a-ti pune neuronul la contributie e foarte anevoioasa.Incearca totusi sa-i pui in miscare si sa ai implici un pic in cautara problemei ca doar asta le e meseria si sa lase atitudinea pasiva deoparte ,ce a fost a fost,a fost motoru praf asta nu-i o scuza din partea unui meserias adevarat sa nu rezolve.Asteptam vesti.
P.S. Chiulasa noua cred ca-i prea scump,totusi intreaba macar sa ai un reper de valoare a piesei.
P.S. Chiulasa noua cred ca-i prea scump,totusi intreaba macar sa ai un reper de valoare a piesei.
Tomix
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 1985 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
e clasica problema de "porous head" a motorului C20XE , chiulasa Kolbenschmidt. (cele ce monteaza chiulasa Cosworth sunt ok).
mergi pe http://www.eds-motorsport.de/_eds_/index.htm , apoi Produktubersicht, apoi Zylinderkopfreparaturen
se demonteaza chiulasa si se trimite. ai si preturile acolo.
da eventual si un search pe net cu "porous head C20XE" si ai sa gasesti tot de ce ai nevoie.
o chiulasa noua e cca 2000euro si nu e mai buna ca una Cosworth uzata din dezmembrari. piesele de azi nu mai sunt cele din anii '90 din pacate.
la banii astia poti cumpara din Italia 2 Astra GSI C20XE sau 3 Calibra cu aceeasi motorizare, intregi in stare de functionare/pt piese de schimb. nu glumesc.
mergi pe http://www.eds-motorsport.de/_eds_/index.htm , apoi Produktubersicht, apoi Zylinderkopfreparaturen
se demonteaza chiulasa si se trimite. ai si preturile acolo.
da eventual si un search pe net cu "porous head C20XE" si ai sa gasesti tot de ce ai nevoie.
o chiulasa noua e cca 2000euro si nu e mai buna ca una Cosworth uzata din dezmembrari. piesele de azi nu mai sunt cele din anii '90 din pacate.
la banii astia poti cumpara din Italia 2 Astra GSI C20XE sau 3 Calibra cu aceeasi motorizare, intregi in stare de functionare/pt piese de schimb. nu glumesc.
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24277
I-am raspuns aici acu o saptamana dar daca posteaza in 10 mii de locuri si nu citeste.
I-am raspuns aici acu o saptamana dar daca posteaza in 10 mii de locuri si nu citeste.
il20let
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Ialomita
- Masina: Calibra 1993 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2007
- Mesaj Privat
Mai multe balarii ca pe topicul asta nu am vazut nicaieri.......
Campion este chiar moderatorul ''mctoto'' care pana acum nu a anuntat ca KS si Cosworth au facut "blocurile" la XE....eu traiam cu falsa impresie ca astia au fabricat chiulase....
Alta balarie ar fi legatura facuta intre radiatorul de ulei si prezenta uleiului in sistemul de racire......
De verificat chiulasa daca este fisurata se face foarte simplu(fara raze x sau alte SF-uri).....se introduce aer sub presiune(4-7BAR) pe canalele de apa,iar chiulasa este scufundata in apa calda, 70-80 grade,timp de 10-15 min si se urmaresc eventualele bule care ar trada prezenta fisurii.
Chiulasa Coscast la dezmembrari gasesti doar daca esti cel mai norocos om din lume.......eu am cautat 18 luni o astfel de chiulasa si la un moment dat am gasit vreo doua dar erau PRAF....asa ca pana la urma am cumparat un motor complet doar pentru chiulasa.....dupa care am mai cumparat o masina cu nr. de IT care de asemenea avea chiulasa Coss.
Campion este chiar moderatorul ''mctoto'' care pana acum nu a anuntat ca KS si Cosworth au facut "blocurile" la XE....eu traiam cu falsa impresie ca astia au fabricat chiulase....
Alta balarie ar fi legatura facuta intre radiatorul de ulei si prezenta uleiului in sistemul de racire......
De verificat chiulasa daca este fisurata se face foarte simplu(fara raze x sau alte SF-uri).....se introduce aer sub presiune(4-7BAR) pe canalele de apa,iar chiulasa este scufundata in apa calda, 70-80 grade,timp de 10-15 min si se urmaresc eventualele bule care ar trada prezenta fisurii.
Chiulasa Coscast la dezmembrari gasesti doar daca esti cel mai norocos om din lume.......eu am cautat 18 luni o astfel de chiulasa si la un moment dat am gasit vreo doua dar erau PRAF....asa ca pana la urma am cumparat un motor complet doar pentru chiulasa.....dupa care am mai cumparat o masina cu nr. de IT care de asemenea avea chiulasa Coss.
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Scuze ca te-am suparat. Daca scriu chiulasa in loc de bloc o sa mai ai false impresii?
Cum 90% din posturile tale se afla aici: https://www.clubopel.com/vie...highlight=#177875 poti sa postezi in continuare acolo fara se ne mai certi pe noi astia care ne dam cu parerea.
Cum 90% din posturile tale se afla aici: https://www.clubopel.com/vie...highlight=#177875 poti sa postezi in continuare acolo fara se ne mai certi pe noi astia care ne dam cu parerea.
il20let
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Ialomita
- Masina: Calibra 1993 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2007
- Mesaj Privat
Problema este ca bagati in ceata un om care nu are habar despre acel motor.....ma gandesc ca el a intrat aici pentru a afla ceva informatii utile nu pareri care nu au nici cea mai mica legatura cu problemele lui.
Singurul care are o atitudine constructiva este "mecaNIK".....si cum spunea si el...autorul acestui topic este in cautarea unor certitudini nu pareri total eronate.
on-topic.....
Daca s-a lucrat recent la motor este posibil ca spuma din vas sa fie cauzata de eventuale resturi de ulei care au ajuns pe traseul de apa......
Daca ai gasit spuma dupa acea patanie cu furtunul este posibil sa fie arsa garnitura la chiulasa....sau chiar chiulasa fisurata......daca este chiulasa fisurata o sa gasesti o anume cantitate de ulei in vasul de expansiune,cantitate de ulei care va creste odata cu orele de functionare ale motorului.....
Daca motorul este demontat poti verifica chiulasa cum am spus mai sus.....
In legatura cu blocul-motor.....sunt slabe sanse ca acesta sa fie fisurat.Oricum daca este blocul fisurat ar trebui sa se ridice temperatura apei mai mult decat este normal....iar ca si cauza poate fi o eventuala eroare la montarea chiulasei(nu s-au curatat gaurile prezoaneleor de la chiulasa)
Caldura nu merge....verifica robinetul de sub bord.....radiatorul de caldura....aeriseste bine instalatia....
Indiferent daca baga sau nu ulei in apa caldura trebuie sa mearga.
Singurul care are o atitudine constructiva este "mecaNIK".....si cum spunea si el...autorul acestui topic este in cautarea unor certitudini nu pareri total eronate.
on-topic.....
Daca s-a lucrat recent la motor este posibil ca spuma din vas sa fie cauzata de eventuale resturi de ulei care au ajuns pe traseul de apa......
Daca ai gasit spuma dupa acea patanie cu furtunul este posibil sa fie arsa garnitura la chiulasa....sau chiar chiulasa fisurata......daca este chiulasa fisurata o sa gasesti o anume cantitate de ulei in vasul de expansiune,cantitate de ulei care va creste odata cu orele de functionare ale motorului.....
Daca motorul este demontat poti verifica chiulasa cum am spus mai sus.....
In legatura cu blocul-motor.....sunt slabe sanse ca acesta sa fie fisurat.Oricum daca este blocul fisurat ar trebui sa se ridice temperatura apei mai mult decat este normal....iar ca si cauza poate fi o eventuala eroare la montarea chiulasei(nu s-au curatat gaurile prezoaneleor de la chiulasa)
Caldura nu merge....verifica robinetul de sub bord.....radiatorul de caldura....aeriseste bine instalatia....
Indiferent daca baga sau nu ulei in apa caldura trebuie sa mearga.
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Pai daca nu ai habar de motor te duci la un mecanic.Daca nici ala nu stie intrebi aici poate are cineva o idee, doar nu vrei sa rezolvi o problema de genul asta aici in 2-3 posturi.Poate nu o rezolvi deloc.
Certitudini cred ca poti sa oferi atunci cand esti langa el si desfaci motorul.
Cand o se ne spuna rezolvarea problemei la care de dam cu "parerea", atunci o sa fim siguri.
Apropo , omul zice ca a schimbat garnitura si planat chiulasa asa ca nu e de la asta.
Certitudini cred ca poti sa oferi atunci cand esti langa el si desfaci motorul.
Cand o se ne spuna rezolvarea problemei la care de dam cu "parerea", atunci o sa fim siguri.
Apropo , omul zice ca a schimbat garnitura si planat chiulasa asa ca nu e de la asta.