trifu85
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16 SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Octav
- **
- 244 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
In alta ordine de idei, cred ca trifu85 isi doreste un voltmetru, cam cum era pe la dacie. Vedeai daca incarca alternatorul in timpul mersului, pentru ca un ampermetru ar tb montat chiar pe baterie (inseriat cu bateria) si trebuie ceva care sa suporte curenti de la 1A-40A.Inca o problema o constituie pornirea. Atunci ampermetrul tb scos din circuit pentru ca in acel moment curentul creste f mult si ar putea sa se arda. Nu prea am vazut pentru auto asa ceva. Cred ca, pentru curentii astia ar avea nevoie de ceva asemanator cu cele de la panourile din centralele electrice.
t-daniel
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2007
- Mesaj Privat
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Bateria porneste motorul. Dupa asta ea este incarcata de alternator. In timpul mersului foarte rar se intimpla sa nu iti duca alternatorul toti consumatorii si atunci sa traga din baterie. Bateria o mai consumi pe loc cu AC, servo, muzica, faruri etc.
Tu de fapt vrei sa stii daca incarca si atunci iti trebuie un banal voltmetru ca sa vezi aia 14,4 volti.
Daca mai are forta bateria se poate cu urechea (cit de repede invirte electromotorul) sau tester sau turometru. Ca sa masori efectiv cit are curent de scurt bateria e mai complicat, daca a ta e de 55A curentul de scurt poate fi si de 500A.
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Voltmetrul postat este unul alfanumeric cu 3 digiti(nu este LCD ci cu led)
am postat si o poza cu displayul!

Download
Mai ma uit dupa cateva scheme si am sa mai postez.
PS. schimbati titul de pe ampermetru in voltmetru ca sa incurca lumea!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
De ce sa te apuci de facut ?
Cumperi unul gata (sunt montajele complete) si numai il pui, te ocupi numai de decupat si geam. Mai este varianta (mai rar) pe LCD transparent, adica pui in spate un plastic alb si led-uri de ce culoare vrei tu. Daca nu te grabesti si ai rabdare scoti ceva artistic.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
68 lei
Si tot de banii astia iti poti lua un multimetru:
http://www.conexelectronic....tre/digitale.html
Sau chiar 3:
http://www.adelaida.ro/prod...?products_id=1456
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat

bazat pe protocolul HD44780 si un microprocesor Pic16F84 sau Pic16F877.
Inca nu mam decis cu care dintre ele ma apuc de lucru,inca sunt incepator pe taramurile procesoarelor si am mult de invatat!
Daca il cumpar gata facut ce satisfactie am?
si majoritatea multimetrelor isi dau duhul sau se decalibreaza la temperaturi sub 0grade.
Am ales 3 LCDuri de AICI ce rezista la -20grade!
Si cumva as vrea sa le potrivesc in locul actualelor ceasuri analogice.
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
nu vreau doar voltmetru si complet bordu sal modific pe LCD.am scos deja firele de la ceasuri (temperatura apa,rezervor,turometru si vss) vreau sa masor tensiunile de pe ele si dupa acele date sa construiesc montajul.
mai am probleme cu impachetatul displayelor(5sau6 vor fi) inca nu leam cumparat doar de pe net am descarcat fisa technica sa vad ce marime au si daca incap le cumpar!
- ddf
- ****
- 1,341 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,341
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat