Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • tonescug

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2004

  • Mesaj Privat
De curand am observat ca ventilatoru de racire de la radiator porneste cand motoru nu are nici macar 90 grade. Acu de la temperatura nu ajunge nici la 90 grade. Inainte imi pornea cand acu ajungea pe la 100. Din cauza asta motoru fiind mai mult rece a crescut consumu. Cam care credeti ca ar fi cauza? Mentionez ca acu vreo luna cam cu 2 sapt dupa ce sa inceapa problema mi s-a spart un furtun de racire si am fost nevoit sa completez nivelul de apa si am pus numai antigel fara sa-l diluez, deci concenratia a crescut Laughing Oare asta sa fi cauzat problema. Acu l-am deconectat uitandu-ma atent sa nu depaseasca temp nivelul maxim. Oricum inca e rece afara si deoamdata nu cred.
Mersi.
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
salut George, nu este anormal daca porneste la 90, numai la motoarele diesel temperatura de lucru a motorului ajunge la 98, nu stiu din ce cauza se intampla asa la tine, un indiciu este faptul ca s-a spart furtunul (presiune mare pe circuit) cred ca este posibil sa fi avut termostatul defect si acesta sa fi tinut temperatura la 100 grade supraincalzind motorul.
monitorizeaza in continuare temperatura motorului, nu mi se pare normal sa creasca la 100 de grade, in general temperatura indicata la bord trebuie sa fie in zona mediana
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
1 - ventilatorul porneste > 100 grade.
2 - verifica senzorul.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
La mine porneste cand a depasit un pic 90 de grade, si asa porneste si la Ford. De asemenea cam asa pornea si la Golf precum si la Polo. Ventilatorul tb. sa porneasca mai din timp, nu la 98-100 de grade pt. ca oricum exista inertie termica si daca e f. cald afara motorul se mai incalzeste 1-2 grade dupa ce a pornit ventilatorul.
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:1 - ventilatorul porneste > 100 grade.

...la diesel.
La benzina e bine 90.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
T on =100 gr celsius
t off =95gr celsius (TIS)

Temp indicata de ceas poate sa fie diferita de 100 si respectiv 95 gr pentru ca sunt puse in locuri diferite pe traseul de racire (in medie temp indicatorului e <sau= )

La mine temp on ~94-96 gr si t off ~90-92 pe indicatorul de temp


Verifica senzorul de temp (contact oxidat).
TIS-ul mai recomanda aerisirea instalatiei de racire prin scoaterea(slabirea) senzorului te temp (care merge la indicatorul de la bord).Pune antigel in vas pina cind nu mai ies bule pe la senzor(vezi sa nu treci de limita max gradata pe vas "KALT".Stringi totul la loc si lasi motorul sa mearga pina se deschite termostatul (se incalzeste tot radiatorul).Opresti si apoi vezi daca a scazut nivelul din vas, mai completezi.
  • tonescug

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Mersi de mesaje. Da stie cineva cine comanda ventilatoru sa porneasca. Adica in afara de firul care este pe senzoru de temperatura de la bord cred ca mai exista vreun releu ceva. Si cum porneste el , il comanda ECU? sau are vreun contact care se inchide cand a crescut temp la un anumit nivel?
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Exista o termocupla(termocontact) montata pe radiator care C-da un releu-> care da 12V la ventilator. nu are nimic cu ECU.Are t on si off alea scrise mai sus
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
subscriu, termocupla difera si ea de la motor pe benzina la Diesel
  • tonescug

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Mersi de explicatii. Si unde se gaseste aceasta termocupla la radiator? Adica in ce parte sau de unde iese firu care duce la releu.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
termocupla este fixata pe radiator in partea dreapta (cum te uiti catre motor) undeva sub furtunul de apa...
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 327
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Mi se pare ca daca ai aer conditionat, ai 2 termocuple la radiator corespunzatoare celor 2 turatii ale ventilatorului. La mine asa e la vectra cu c20ne si aer.
  • alicip

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Problema care o ai se poate rezolva prin schimbarea termostatului.Acesta nu are voie sa se deschida asa devreme si sa de-a drumu la circuitul prin radiator.
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 327
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Oricum chiar daca deschide termostatul la 90 grd ventilatorul nar trebui sa plece decat daca e termocupla nasoala ca oricum de cand deschide termostatul si pana ajunge lichidul fierbinte la termocupla mai e
  • malex

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2004

  • Mesaj Privat
George,
subscriu - daca esti sigur ca ceasu' din bord iti arata bine, schimba termocupla (ea este cea care comanda ventilatorul).
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Salutare la toata lumea
As dori sa stiu si eu , care este temperatura normala de lucru la un motor Y17 DT , si la ce temperatura incepe sa functioneze ventilatorul de racire.
Multumesc mult.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Salutare la toata lumea
As dori sa stiu si eu , care este temperatura normala de lucru la un motor Y17 DT , si la ce temperatura incepe sa functioneze ventilatorul de racire.
Multumesc mult.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR