codrinbl
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Omega 1991 C30SEJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2007
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Sa o luam in ordine, in functie de ce turbina trebuie modificat si motorul, respectiv micsorat raportul de compresie prin montarea unei garnituri groase de chiulasa, iar in cazul unei turbine de debit mai mare, trebuie schimbate pistoanele cu unele forjate, alte biele si bolturi etc, dar presupun ca despre astea te-ai documentat.
Pe partea de electronica, trebuie sa citesti epromul care contine harta cu cititor de epromuri pe COM, si de editat cel mai indicat e cu WinOLS-ul. Programul e greoi la inceput dar te vei obisnui cu el repejor, ca harta de pe Bosh Motronic 1.5 e destul de simpla. Complicat e sa reusesti sa calculezi un raport optim de amestec in functie de turbina pe care o vei pune. Se scrie apoi epromul si iti sugerez sa lipesti un socket in ECU (ca cele de la bios-urile placilor de baza) pentru ca in mod sigur nu vei nimeri din prima, iar epromurile astea nu prea indura multe lipiri.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Montarea unei garnituri de chiulasa mai groase nu este suficienta in cazul acestui tip de motor si in afara de asta fabricarea unei asemenea garnituri (din cupru) la comanda nu este la indemana oricui.Scaderea raportului de compresie in acest caz se face prin montarea altor pistoane , pe care de asemenea nu le vei gasi usor intrucat C30SEJ nu are o varianta decomprimata de serie. In cazul in care vrei performante si fiabilitate vei avea nevoie de pistoane forjate , de biele speciale si va fi nevoie si de un alt arbore cotit.Astea sunt doar o mica parte din greutatile pe care le vei intampina , mai sunt cele legate de regimul termic , de spatiul disponibil sub capota si nu in ultimul rand armonizarea cu sistemul Dual Ram.
Bineinteles poti sa mergi si pe varianta unor incercari cu piesele de serie daca ai suficiente motoare disponibile...
Ceva de genul asta inteleg ca ai vrea :

- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
codrinbl
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Omega 1991 C30SEJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2007
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
iti dau perfecta dreptate eu unul cred ma pot autointitula tatae al tiuningului la motostivuitoare 😊 mai cauta pe aici prin preajma eu unul am observat oameni cu studii de specialitate (ing. dipl.) care pot aborda mai indeaproape latura teoretica/practica a problemei
Ceea ce vrei tu sa faci (la motorul in cauza) eu unul nu am mai auzit sa se fi facut la noi. Tot ceea ce ai scris mai sus teoretic are o baza dar pana la pus practica mai ai mult... mult de lucru...
Am vazut diferite setup-uri cu debitmetrul fixat in mai multe pozitii de regula se afla situat imediat dupa filtrul de aer.
Cand ai ceva timp scrie-mi in scop ai de gand sa folosesti masina respectiva.
- andreizr1
- **
- 118 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Manta 1976 20e
- Maramures
andreizr1
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Maramures
- Masina: Manta 1976 20e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Din pacate la scurt timp dupa finalizarea proiectului s-a intamplat o chestie cumplita in urma careia realizatorul lui a plecat dintre noi.

Intercooler-ul se poate vedea in poza:

codrinbl
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Omega 1991 C30SEJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
poti sami dai si mie WinOLSsul?cum ai extras datele din procesor?ce programator ai folosit?
as fi interesat si eu!daca ai ceva documentatie sau soft te rog mi le dai si mie.
spor la modificare
AICI ai tot ce iti doresti in materie de soft pt ecu.
FACI CALCULE pt turbina.
TURBINA PE OPEL
Scheme ECU
codrinbl
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Omega 1991 C30SEJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Legat de soft, e foarte nasol pt. ca ce vrei tu este o rescriere aproape de la zero. Si nici asta n-ar fi o problema asa mare, dar vei face chestia asta pe o constructie care nu mai exista-deci va trebui sa faci corectii din mers o data ce ai un punct de pornire. Iti urez succes, iar daca reusesti ar fi ceva de-a dreptul senzational (cel putin in Romania).
- andreizr1
- **
- 118 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Manta 1976 20e
- Maramures
andreizr1
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Maramures
- Masina: Manta 1976 20e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
cat tea costat memoria?
si cu ce programator ai folosit?
mie miar trebui sa fac teste(pe un alt ecu) si nu pt a mari puterea .... in timp(cand voi avea bani necesari) doresc sami schimb injectia monopunct cu multipunct si de aceea as vrea sa fac teste.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat