codrinbl
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Omega 1991 C30SEJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2007
- Mesaj Privat
Buna baieti. Va rog sa nu ma luati tare pt ca e prima data cand intru si scriu pe un forum. Care e treaba... Am un opel omega A din 1991 cu motor de 3000 cm3(C30SEJ). are 147kw(200hp). vreau sa il modific radical. in primul rand vreau sa ii pun turbo. pentru asta va trebui sa ii modific calculatorul. dar nu vreau sa dau 300eur pe modificarea de soft si vreau sa o fac singur. mi-am facut rost de alt calculator pentru teste. am aflat foarte multe in ultima vreme legat de cum sa modific calculatorul dar am intalnit niste probleme. unele s-au rezolvat altele nu. prima mea problema la care sper sa gasesc raspuns la voi este: exact ce procesor are calculatorul motrinic 1.5. am gasit ca are un cpu intel dar nu gasesc date despre el. imi trebe sa stiu asta ca sa gasesc un dissensembler si un assembler pentru el ca sa ma pot juca cu softul. daca cineva stie exact cum pot sa modific softul fara aste va rog sa imi scrieti si sa ma ajutati. Stiu sigur ca aici gasesc toate raspunsurile la intrebarile mele dar tre sa vad unde sau la cine sa le caut. in principiu vreau sa stiu cum pot modifica softul de pe epromul ala. VA ROG FRUMOS AJUTOR......... multumesc mult.
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
E destul de tricky ce vrei tu; se poate face teoretic, dar e de munca.
Sa o luam in ordine, in functie de ce turbina trebuie modificat si motorul, respectiv micsorat raportul de compresie prin montarea unei garnituri groase de chiulasa, iar in cazul unei turbine de debit mai mare, trebuie schimbate pistoanele cu unele forjate, alte biele si bolturi etc, dar presupun ca despre astea te-ai documentat.
Pe partea de electronica, trebuie sa citesti epromul care contine harta cu cititor de epromuri pe COM, si de editat cel mai indicat e cu WinOLS-ul. Programul e greoi la inceput dar te vei obisnui cu el repejor, ca harta de pe Bosh Motronic 1.5 e destul de simpla. Complicat e sa reusesti sa calculezi un raport optim de amestec in functie de turbina pe care o vei pune. Se scrie apoi epromul si iti sugerez sa lipesti un socket in ECU (ca cele de la bios-urile placilor de baza) pentru ca in mod sigur nu vei nimeri din prima, iar epromurile astea nu prea indura multe lipiri.
Sa o luam in ordine, in functie de ce turbina trebuie modificat si motorul, respectiv micsorat raportul de compresie prin montarea unei garnituri groase de chiulasa, iar in cazul unei turbine de debit mai mare, trebuie schimbate pistoanele cu unele forjate, alte biele si bolturi etc, dar presupun ca despre astea te-ai documentat.
Pe partea de electronica, trebuie sa citesti epromul care contine harta cu cititor de epromuri pe COM, si de editat cel mai indicat e cu WinOLS-ul. Programul e greoi la inceput dar te vei obisnui cu el repejor, ca harta de pe Bosh Motronic 1.5 e destul de simpla. Complicat e sa reusesti sa calculezi un raport optim de amestec in functie de turbina pe care o vei pune. Se scrie apoi epromul si iti sugerez sa lipesti un socket in ECU (ca cele de la bios-urile placilor de baza) pentru ca in mod sigur nu vei nimeri din prima, iar epromurile astea nu prea indura multe lipiri.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Exista pentru C30SEJ si C30SE firme care au in oferta intregul kit pentru sistemul turbo , ma refer aici la kituri testate cu TUV si garantie , care ofera cat de cat si fiabilitate in exploatare.Costul unui asemenea kit insa pune sub semnul intrebarii rentabilitatea unei asfel de mutari.
Montarea unei garnituri de chiulasa mai groase nu este suficienta in cazul acestui tip de motor si in afara de asta fabricarea unei asemenea garnituri (din cupru) la comanda nu este la indemana oricui.Scaderea raportului de compresie in acest caz se face prin montarea altor pistoane , pe care de asemenea nu le vei gasi usor intrucat C30SEJ nu are o varianta decomprimata de serie. In cazul in care vrei performante si fiabilitate vei avea nevoie de pistoane forjate , de biele speciale si va fi nevoie si de un alt arbore cotit.Astea sunt doar o mica parte din greutatile pe care le vei intampina , mai sunt cele legate de regimul termic , de spatiul disponibil sub capota si nu in ultimul rand armonizarea cu sistemul Dual Ram.
Bineinteles poti sa mergi si pe varianta unor incercari cu piesele de serie daca ai suficiente motoare disponibile...
Ceva de genul asta inteleg ca ai vrea :
Montarea unei garnituri de chiulasa mai groase nu este suficienta in cazul acestui tip de motor si in afara de asta fabricarea unei asemenea garnituri (din cupru) la comanda nu este la indemana oricui.Scaderea raportului de compresie in acest caz se face prin montarea altor pistoane , pe care de asemenea nu le vei gasi usor intrucat C30SEJ nu are o varianta decomprimata de serie. In cazul in care vrei performante si fiabilitate vei avea nevoie de pistoane forjate , de biele speciale si va fi nevoie si de un alt arbore cotit.Astea sunt doar o mica parte din greutatile pe care le vei intampina , mai sunt cele legate de regimul termic , de spatiul disponibil sub capota si nu in ultimul rand armonizarea cu sistemul Dual Ram.
Bineinteles poti sa mergi si pe varianta unor incercari cu piesele de serie daca ai suficiente motoare disponibile...
Ceva de genul asta inteleg ca ai vrea :
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
codrinbl
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Omega 1991 C30SEJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2007
- Mesaj Privat
OK. asta stiu deja si am intele foarte bine care e treaba. totusi vreau sa fac ceva cu masinutza mea. sa imi montez pe ea turbina si intercoolerul nu este o problema pentru mine. am inteles ca va trebui sa ii pun inca o garnitura de chiuloasa, dar mai am varianta de a scobi pistoanele. am sun set de pistone de test si nu vad dc nu as incerca. singura problema pe care o ma este softul cu care nu stiu ce sa fac. inca caut o solutie de a rezolva aceasta problema, si anume de a modifica softul pentru a putea functiona motorul cu turbina. mai am inca o intrebare... daca imi pun turbina unde pun debitmetrul? intre turbina si filtru de aer sau intre intercooler si galeriile de admisie, sau mai bien zis unde se pune debitmetru daca imi montez turbina. de unde as putea sa imi iau un soft pt motorul meu cu turbina. la ce varianta testata te referi? ce e de facut baieti...voi sunteti mama si tata tuningului si de aia am apelat la voi ca in rest toti sunt varza. daca ii intrebi asa in general toti stiu dar daca ii pui sa iti spuna ceva concret sau sa te ajute se dau la fund ca cica nu se baga.........pls help.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
codrinbl a scris:voi sunteti mama si tata tuningului si de aia am apelat la voi ca in rest toti sunt varza. daca ii intrebi asa in general toti stiu dar daca ii pui sa iti spuna ceva concret sau sa te ajute se dau la fund ca cica nu se baga.........pls help.
iti dau perfecta dreptate eu unul cred ma pot autointitula tatae al tiuningului la motostivuitoare mai cauta pe aici prin preajma eu unul am observat oameni cu studii de specialitate (ing. dipl.) care pot aborda mai indeaproape latura teoretica/practica a problemei
Ceea ce vrei tu sa faci (la motorul in cauza) eu unul nu am mai auzit sa se fi facut la noi. Tot ceea ce ai scris mai sus teoretic are o baza dar pana la pus practica mai ai mult... mult de lucru...
Am vazut diferite setup-uri cu debitmetrul fixat in mai multe pozitii de regula se afla situat imediat dupa filtrul de aer.
Cand ai ceva timp scrie-mi in scop ai de gand sa folosesti masina respectiva.
- andreizr1
- **
- 118 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Manta 1976 20e
- Maramures
andreizr1
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Maramures
- Masina: Manta 1976 20e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Nu e vorba de un kit , e un motor modificat de un pasionat care nefiind la primul lucru de acest gen a alcatuit de unul singur reteta. Turbina e produsa de Turbonetics , model T170 cu rulmenti si are aplicatii strict in zona competitionala.Pe un C30SE modificat radical se poate ajunge lejer la 600 de CP , mai ales ca fiind montat pe o masina folosita la cursele de acceleratie nu e nevoie de fiabilitate.
Din pacate la scurt timp dupa finalizarea proiectului s-a intamplat o chestie cumplita in urma careia realizatorul lui a plecat dintre noi.
Intercooler-ul se poate vedea in poza:
Din pacate la scurt timp dupa finalizarea proiectului s-a intamplat o chestie cumplita in urma careia realizatorul lui a plecat dintre noi.
Intercooler-ul se poate vedea in poza:
codrinbl
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Omega 1991 C30SEJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2007
- Mesaj Privat
Bun asta dar totusi.... ar putea cineva sa ma ajute si pe mine cu softul? eu imi pun turbina si intercoolerul, maresc camera ca sa pastrez raportul si toate alea dar imi mai trebe si un alt soft care sa stie de turbina si sa imi dea mai multa benzina. cum fac rost de acel soft sau mai bine zis cum imi pot modifica softul meu ca sa il fac sa merga. eu am deja softul scos din calculatorul masinii pe calculatorul persomal (PC) dar nu stiu ce sa fac cu el si cu ce sa il deschid sau cum sa il modific. am incercat eu sa il deschi cu winols dar nu stiu ce sa caut sau ce sa vad sau sa modific si as vrea si eu o mana de ajutor. asta daca puteti si daca vreti sa ma ajutati.......astept niste raspunsuri.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
interesant subiect.
poti sami dai si mie WinOLSsul?cum ai extras datele din procesor?ce programator ai folosit?
as fi interesat si eu!daca ai ceva documentatie sau soft te rog mi le dai si mie.
spor la modificare
AICI ai tot ce iti doresti in materie de soft pt ecu.
FACI CALCULE pt turbina.
TURBINA PE OPEL
Scheme ECU
poti sami dai si mie WinOLSsul?cum ai extras datele din procesor?ce programator ai folosit?
as fi interesat si eu!daca ai ceva documentatie sau soft te rog mi le dai si mie.
spor la modificare
AICI ai tot ce iti doresti in materie de soft pt ecu.
FACI CALCULE pt turbina.
TURBINA PE OPEL
Scheme ECU
codrinbl
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Omega 1991 C30SEJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2007
- Mesaj Privat
Buna. Da...imi trebuie soft pt ca masina e deja la modificat motorul si sa fiu sincer cu tine.... singura problema care o am e softul pt ca sa pun o turbina cu intercooler si sa scobesc putin pistoanele si o garnitura de chiuloasa nu sunt o problema pt mine. Am un tovaras care are tot ce ii trebe: strung, freze, raboteza si asa mai departe. imi face tot ce vreau eu. el se ocupa de jeep-uri mari. le schimba motoare la pune turbo le modifica....e super tare. si am vb cu el si mi-am dus masina la el si cam in maxim 1 saptamana am totul modificat asa cum scrie la carte. deci nu am probleme decat cu softul. el imi modifica tot incepand cu montatul turbinei si al intercoolerului si imi scobeste pistoanele si tot. cam asta e dar imi trebe soft. despre winols... este pe net free download. pentru a scoate softul din epromul ecu-lui va trebui sa scoti epromul de pe placa, sa il citesti si sa il pui inapoi cu ajutorul unii soclu. e mult mai bine cu soclu pt ca daca mai ai treaba cu el si vrei sa rescrii softul e foarte usor...il scoti din soclu, il rescrii si il pui inapoi. depinde ce calculator ai la masina....sunt softuri care te pot ajuta sa scoti softul direct fara a scoate epromul dar iti trebuie si interfata si asa mai departe. eu m-am riscat si am scos epromul si am reusit fara sa am probleme. si am mai descoperit ca este un prom standard 27c256. nu m-a ating de epromul original si voi folosi un 27c256 normal. sunt relativ usor de gasit si nu sunt scumpe. in concluzie... ma poate ajuta cineva cu softul ?
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Apropos de debitmetru (unde trebuie plasat). Problema e mai complicata, in general masinile turbo au si debitmetru si senzor MAP. De ce? pt. ca debitmetrul masoara cantitatea totala de aer care intra in admisie, dar cand exista turbina de cele mai multe ori nu asta e cantitatea folosita (exista wastegate); asa ca MAP-ul masoara presiunea efectiva din galeria de admisie (astfel se poate calcula presiunea de boost de prin diferenta intre cele 2 marimi masurate). Daca nu ai senzor MAP, (de altfel nu cred ca ECU-ul tau e capabil sa primeasca si acest gen de informatii), reglarea presiunii in galeria de admisie devine o chestie destul de aproximativa. In rest, banuiesc ca ai studiat si problema pompa de benzina/injectoare/limitator de presiune in rampa (s-ar putea sa trebuiasca recalibrat sistemul daca nu poate da suficienta benzina).
Legat de soft, e foarte nasol pt. ca ce vrei tu este o rescriere aproape de la zero. Si nici asta n-ar fi o problema asa mare, dar vei face chestia asta pe o constructie care nu mai exista-deci va trebui sa faci corectii din mers o data ce ai un punct de pornire. Iti urez succes, iar daca reusesti ar fi ceva de-a dreptul senzational (cel putin in Romania).
Legat de soft, e foarte nasol pt. ca ce vrei tu este o rescriere aproape de la zero. Si nici asta n-ar fi o problema asa mare, dar vei face chestia asta pe o constructie care nu mai exista-deci va trebui sa faci corectii din mers o data ce ai un punct de pornire. Iti urez succes, iar daca reusesti ar fi ceva de-a dreptul senzational (cel putin in Romania).
- andreizr1
- **
- 118 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Manta 1976 20e
- Maramures
andreizr1
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Maramures
- Masina: Manta 1976 20e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
@codrinbl stiu ca winosul este pe net dar ii in versiune demo,miar trebui versiunea completa.
cat tea costat memoria?
si cu ce programator ai folosit?
mie miar trebui sa fac teste(pe un alt ecu) si nu pt a mari puterea .... in timp(cand voi avea bani necesari) doresc sami schimb injectia monopunct cu multipunct si de aceea as vrea sa fac teste.
cat tea costat memoria?
si cu ce programator ai folosit?
mie miar trebui sa fac teste(pe un alt ecu) si nu pt a mari puterea .... in timp(cand voi avea bani necesari) doresc sami schimb injectia monopunct cu multipunct si de aceea as vrea sa fac teste.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Daca tinta este o modificare moderata sa presupunem o crestere de pana in 20% a puterii se prea poate sa nu fie nevoie sa modifice foarte mult pe la motor, iar ca varianta pentru soft stiu ca cei de la Mastertuner instaleaza pe masini piggyback-uri Dastek pentru a ajusta parametrii de functionare ai motoareleor, in cazul celor turbo mai monteaza in plus un senzor map...