Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
Soluție
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Va salut pe toti
Am o mica problema cu trepidatiile motorului la un X20XEV din 94 de pe un opel vectra A, care se transmit in interiorul masinii (au aparut treptat in timp)

KM totali ai masinii pana acum - circa 307.000

Posibile cauze descoperite in timp si acoperite, pana acum:

-Bujii, schimbate cu NGK 2288 (BKR6EK) [ieri] (pornirea este mai buna)
-Fise bujii, schimbate cu fise noi, Bosch
-Senzor temperatura apa, schimbat
-Senzorul temperatura aer admisie, schimbat
-Debitmetrul original Siemens 5WK9150 avea un film ars din cele doua, iar al doilea era si el spre duca (inceput de topire)
Desii nicio eroare nu era stocata in ECU, motorul mergea prost la accelerare in sarcina, in hopuri, si pe loc la fel de aiurea, dadea sa moara cand se incalzea putin, la ralanti.
Pana la urma ECU a dat eroare si citind codul cu agrafa / mai apoi verificand debitmetrul, am cumparat altul.
Inlocuit si acesta in cauza cu debitmetru MEAT&DORIA, motorul e ok la ralanti (desii inca are mici trepidatii care se transmit in interior), nu mai da sa moara cand se incalzeste, masina trage bine atat in sarcina constanta cat si la accelerare, eroarea s-a sters singura, check engine s-a stins.

Mentiuni:
- EGR-ul este blanked, mufa catre ecu a ramas in el, tubul de vacuum de la EGR pana la throttle a ramas in EGR si el, nicio eroare in ECU. 😊
- In trecut am avut o supapa topita tot la cilindrul 4, pe partea de evacuare, una singura, motorul mergea realmente in 3 pistoane, schimbata doar ea la acel moment impreuna cu ghidul aferent - > motorul a mers bine pana acum > circa 30.000/35.000km.
- Indiferent de bujii schimbate si inlocuirea lor intre ele, doar pe cilindrul 4 innegreste bujia, cu mici asperitati, desii relanti-ul e acum mai stabil decat inainte.
- Bujiile 1 2 si 3 au o culoare gri deschis spre alb, voi atasa poza.

- Sunt in ordinea cilindrilor, 1 <> 4
PS: Cea de la 4 are 4 electrozi, este schimbata acum 3 zile, pana atunci a avut una tot cu un electrod, tot bosch, si ea avand aceeasi soarta.

- Suportii motorului nu au fost inca schimbati.

-Mic edit acum pe care l-am uitat: Am ECU de rezerva - aceeasi poveste si cu el, iar maine imi sosesc 2 supape admisie 2 supape evacuare, 4 tacheti hidraulici & toate ghidurile la toate supapele (in caz ca situatia se complica).

Altele descoperite avute tot astazi:
- O mica gaura in evacuare, dupa catalizator, si una in toba finala la fel de mica, circa jumatate de CM (varsta, cel mai probabil)
- Am urmat sfaturile unui coleg de aici de pe forum (daca doreste ii voi da tag); si am incercat cu alte fise, injector de la cilindrul 4 schimbat cu cel de la 3, tremuratul motorului persista, nu e neaparat grav, doar ca vibratiile se transmit si in interiorul masinii la bord;

Ce a mai ramas de facut din sfaturile colegului de pe forum ar fi un test de compresie pe care nu am reusit sa il fac inca [totusi am comandat un compresmetru], cand voi reusii sa fac testul de compresie voi posta rezultatele.

Orice alte update-uri sau daca doriti si videoclipuri pentru a vedea/auzii, voi oferii zilele urmatoare tot in acest post 😃


MODEL: Vectra 1994
MOTOR: X20XEV

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,136
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Bujia aia(4) nu arată bine deloc...am o bănuială puternică că acolo o să descoperi, mai devreme sau mai târziu, niște problem(uț)e mecanice...testul de compresie o să te ajute la decizii...
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
O sa revin cu rezultatele testului de compresie aici;
In functie de rezultate stiu ce am de facut pe mai departe si voi posta ce descopar si pana in momentul cand se rezolva 😃
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Update
Compresia testată:
Cilindrul 1 : 16 bar
Cilindrul 2 : 15.5 bar
Cilindrul 3 : 16.4 bar
Cilindrul 4 : 17 bar

Testul facut la rece, mufele din injectoare scoase si acceleratia calcata la maxim

Fara acceleratie calcata la maxim, cam în jur de 13 13.5 bar

PS: m am uitat când era bujia scoasă la cilindrul 4 si pistonul sus, un pic înnegrit; micuță surpriză cand pistonul era cam pe la jumătatea cilindrului, parea să curgă ulei pe piston și se prelingea incet către centrul pistonului 4

Probabil etanșarea supapei / supapelor de vină
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,136
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dacă n-ai schimbat niciodată simeringurile la supape(ceva de mirare la câte ai schimbat, mai ales că ai și schimbat 1 supapă) e cazul să te gândești serios la asta. Semnele cam pe-acolo sunt...și odată cu asta, aș recomanda o reparație capitală la chiulasă ptr că e posibil, în viitor, să mai ai surprize...
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Au fost schimbate toate 16 acum aproximativ un an odată cu garnitura de chiuloasă

Probabil sunt de proastă calitate, deșii rețin exact că sunt de la victor reinz (probabil că e un pic de overrating pe firma asta) și ar trebuii să nu mă mai iau după care firmă e mai cumva (...) sau, doar am fost ghinionist.

Revin săptămâna viitoare când se încălzeste 😃
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,957
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Posibil să fi fost scaunele refăcute superficial și închiderea deficitară.
Numa' zic / scriu...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,136
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cu compresia aia, nu cred să fie o problemă de etanșare supape...dar urmele de ulei în capul pistonului, la rece(eu așa am înțeles), indică destul de clar niște simeringuri supape deficitare...nu este exclus cu totul și vreun segment(fără influență asupra compresiei) bușit pe pistonul 4...e de cercetat...
PS
Simeringurile pot fi montate și prost(de unde și problema punctuală pe 1 piston), nu neapărat să aibă o problemă de calitate. Niște ghiduri cu uzură pot grăbi uzura simeringurilor...E total aiurea să cedeze așa repede, fără o cauzalitate solidă.
Apropo, scoate fum albastru imediat după pornire ptr scurt timp?
N-ai spus cât ulei consumă...
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Am avut probleme la capacul de deasupra chiuloasei mai precis la garnitura lui, pierdeam puțin ulei pe acolo și completam odata la o lună până la nivel.
Nu am ținut cont, dar după ce am rezolvat capacul... dacă aproximez acum cu garnitură nouă la capac, cam 500g de ulei odata pe lună
Masina face aproape zilnic circa 10km.. deci.. vreo 500g la 300km; uleiul fiind castrol magnatec 10w40

ȘI da, la fiecare pornire la rece dimineața scoate fum albastru pentru 3, 4 secunde și după nu mai dă deloc
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,136
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Fum albastru ptr scurt timp la pornire indică simeringuri de supapă obosite, în primul rând.
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Am găsit astăzi intradevar un singur simering de supapă dus, pe cilindrul 4 pe partea de admisie

De la atât ulei scurs pe acolo valva nu a mai etanșat nici ea atât de bine fiind vizibila depunere pe scaunul ei; dar deja am pus chiuloasa înapoi ghidurile, valve noi pe cilindrul 4
Rămâne pe mâine să pun inapoi furtunele instalatia distributia etc și să fac o probă

Voi posta video indiferent de rezultat
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,136
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
E normal, la cum se prezenta situația, ce ai găsit acolo...
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
gata si montajul si proba
Aici un video dupa ce am lasat-o sa ajunga la 90C
https://streamable.com/kgriqz
O sa mai revin cu un singur post dupa cativa zeci de km parcursi sa vedem cum se prezinta si bujiile si cam asta a fost

Trepidatiile si fumul (de orice fel) au disparut, simeringul la o supapa a fost problema, cat va dura, doar timpul va spune.

Multumesc @bibu16v, problema pare sa fie rezolvata acum
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR