Am o mica problema cu trepidatiile motorului la un X20XEV din 94 de pe un opel vectra A, care se transmit in interiorul masinii (au aparut treptat in timp)
KM totali ai masinii pana acum - circa 307.000
Posibile cauze descoperite in timp si acoperite, pana acum:
-Bujii, schimbate cu NGK 2288 (BKR6EK) [ieri] (pornirea este mai buna)
-Fise bujii, schimbate cu fise noi, Bosch
-Senzor temperatura apa, schimbat
-Senzorul temperatura aer admisie, schimbat
-Debitmetrul original Siemens 5WK9150 avea un film ars din cele doua, iar al doilea era si el spre duca (inceput de topire)
Desii nicio eroare nu era stocata in ECU, motorul mergea prost la accelerare in sarcina, in hopuri, si pe loc la fel de aiurea, dadea sa moara cand se incalzea putin, la ralanti.
Pana la urma ECU a dat eroare si citind codul cu agrafa / mai apoi verificand debitmetrul, am cumparat altul.
Inlocuit si acesta in cauza cu debitmetru MEAT&DORIA, motorul e ok la ralanti (desii inca are mici trepidatii care se transmit in interior), nu mai da sa moara cand se incalzeste, masina trage bine atat in sarcina constanta cat si la accelerare, eroarea s-a sters singura, check engine s-a stins.
Mentiuni:
- EGR-ul este blanked, mufa catre ecu a ramas in el, tubul de vacuum de la EGR pana la throttle a ramas in EGR si el, nicio eroare in ECU. 😊
- In trecut am avut o supapa topita tot la cilindrul 4, pe partea de evacuare, una singura, motorul mergea realmente in 3 pistoane, schimbata doar ea la acel moment impreuna cu ghidul aferent - > motorul a mers bine pana acum > circa 30.000/35.000km.
- Indiferent de bujii schimbate si inlocuirea lor intre ele, doar pe cilindrul 4 innegreste bujia, cu mici asperitati, desii relanti-ul e acum mai stabil decat inainte.
- Bujiile 1 2 si 3 au o culoare gri deschis spre alb, voi atasa poza.

- Sunt in ordinea cilindrilor, 1 <> 4
PS: Cea de la 4 are 4 electrozi, este schimbata acum 3 zile, pana atunci a avut una tot cu un electrod, tot bosch, si ea avand aceeasi soarta.
- Suportii motorului nu au fost inca schimbati.
-Mic edit acum pe care l-am uitat: Am ECU de rezerva - aceeasi poveste si cu el, iar maine imi sosesc 2 supape admisie 2 supape evacuare, 4 tacheti hidraulici & toate ghidurile la toate supapele (in caz ca situatia se complica).
Altele descoperite avute tot astazi:
- O mica gaura in evacuare, dupa catalizator, si una in toba finala la fel de mica, circa jumatate de CM (varsta, cel mai probabil)
- Am urmat sfaturile unui coleg de aici de pe forum (daca doreste ii voi da tag); si am incercat cu alte fise, injector de la cilindrul 4 schimbat cu cel de la 3, tremuratul motorului persista, nu e neaparat grav, doar ca vibratiile se transmit si in interiorul masinii la bord;
Ce a mai ramas de facut din sfaturile colegului de pe forum ar fi un test de compresie pe care nu am reusit sa il fac inca [totusi am comandat un compresmetru], cand voi reusii sa fac testul de compresie voi posta rezultatele.
Orice alte update-uri sau daca doriti si videoclipuri pentru a vedea/auzii, voi oferii zilele urmatoare tot in acest post 😃
MODEL: Vectra 1994
MOTOR: X20XEV
Sari direct la Soluție