sopy79
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Vivaro 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2024
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
sopy79
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Vivaro 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2024
- Mesaj Privat
Am facut diagnoza. Apar o gramada de erori printre care eroare de comunicare ECU cu BCM. Am verificat instalatia mufele si totul pare in regula. Totusi nu am alimentare permanenta la ecu. De aceea am vrut schema instalatiei electrice pentru a verifica firul de alimentare pe tot traseul lui. Am verificat si traseul CAN-BUS. Din ce am vazut ECU si BCM sunt capetele. Bcm-ul comunica cu traseul dar ecu nu comunica. Vroiam sa trimit ecu la reparat sau la verificat.... Dar din moment ce am o problema la cablaj am decis sa mai fac cateva verificari. Am verificat sigurantele si toate releele. Totul este in regula.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
sopy79
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Vivaro 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2024
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Din ce vad eu, strategia de alimentare a ECU motor ar fi cam asa:
1. Alimentare constanta cu tensiune a releului pentru ECU motor, pe bobina acestuia, din F9 de 10A (panou stanga volan) si pe partea de forță (contact) din FLA de 40A (panoul cu sigurante mari din compartimentul bateriei);
2. Alimentare la punerea contactului, din F7 de 10A (panou stanga volanului). In acest moment, ECU isi comanda singur anclasarea releului si alimentarea lui (a ECU) prin F1 de 25A (panou compartiment motor) si a unor senzori si actuatori prin F2 de 15A (panou compartiment motor).
Mai multe amanunte poti urmari in schema.
https://e.pcloud.link/publin...9JFj2W1wu6Y9KCN1k
1. Alimentare constanta cu tensiune a releului pentru ECU motor, pe bobina acestuia, din F9 de 10A (panou stanga volan) si pe partea de forță (contact) din FLA de 40A (panoul cu sigurante mari din compartimentul bateriei);
2. Alimentare la punerea contactului, din F7 de 10A (panou stanga volanului). In acest moment, ECU isi comanda singur anclasarea releului si alimentarea lui (a ECU) prin F1 de 25A (panou compartiment motor) si a unor senzori si actuatori prin F2 de 15A (panou compartiment motor).
Mai multe amanunte poti urmari in schema.
https://e.pcloud.link/publin...9JFj2W1wu6Y9KCN1k
sopy79
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Vivaro 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2024
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
533 si 535, duc spre magistrala CAN High Speed, pe toate modulele care sunt pe aceasta magistrala inclusiv pe mufa OBDII. Pori masura daca ajung pe aceasta mufa, fiind cel mai smiplu de verificat, astfel:
533 - pin 14 Mufa OBDII
535 - pin 6 Mufa OBDII
Aici, ai o mufa intermediara, atasata de panoul de sigurante din compartimentul motor (cred). In aceasta mufa intermediara, firele isi schimba culorile si poate tot aici sa ai o problema de lipsa de contact, daca din masuratori iti rezulta asa ceva.
Iar celelalte, daca ai cutie manuala cu schimbare automata:
541 - pin 33 Modulul pentru cutie viteze manuala cu schimbare automata
543 - pin 45 Modulul pentru cutie viteze manuala cu schimbare automata
533 - pin 14 Mufa OBDII
535 - pin 6 Mufa OBDII
Aici, ai o mufa intermediara, atasata de panoul de sigurante din compartimentul motor (cred). In aceasta mufa intermediara, firele isi schimba culorile si poate tot aici sa ai o problema de lipsa de contact, daca din masuratori iti rezulta asa ceva.
Iar celelalte, daca ai cutie manuala cu schimbare automata:
541 - pin 33 Modulul pentru cutie viteze manuala cu schimbare automata
543 - pin 45 Modulul pentru cutie viteze manuala cu schimbare automata
sopy79
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Vivaro 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2024
- Mesaj Privat
Multumesc. Aveam intrerupt firul de Can High de la ECU. Neavand o schema electrica am verificat mufa de langa relee. Am mers mai departe pe fir..... Am demontat si bordul am mers si mai departe.... Firul de cam bus coboara la scara dupa care pe sub scaunul soferului ajunge la modulul ABS. Chiar sub scaunul soferului era intrerupt. Am lipit firul si eroarea bec imobilizator a disparut. Am montat BCI si ceasurile am incercat sa pornesc. Porneste dar se opreste imediat. Erori pe diagnoza apar doar airbagurile care nu sunt montate. Ci ceva lipsa comunicare can bus 40 si 43. Maine daca imi permite timpul voi continua investigatiile si bineinteles montarea bordului
sopy79
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Vivaro 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2024
- Mesaj Privat
sopy79
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Vivaro 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2024
- Mesaj Privat
Masina a pornit. Merge bine. Pe langa defectul electric de mai sus problema cu pornitul si opritul imediat era de la faptul ca eu nu montasem tubulatura la admisia de aer (intercooler tubulatura de admisie si filtrul de aer). Senzorii erau montati in mufe dar tubulatura nu o montasem pentru ca vroiam sa incerc functionarea masinii. Nu am stiut ca pot aparea aceste simtome nici nu mi-a spus nimeni. De aceea am vrut sa impartasesc aici pentru cei nestiutori ca mine. Multumesc de ajutor. Drumuri bune.