Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • sopy79

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Baia Mare
  • Masina: Vivaro 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2024

  • Mesaj Privat
Buna ziua.
Am un Opel Vivaro 2.0 cdti 114 cp din 2009. Nu porneste si apare becul de imobilizaror aprins cand pun contactul. Invarte dar nu porneste.
Unde pot gasi o schemă electrica cu mufele de la ecu.
Multumesc
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Bun venit la CO!
O diagnoză ai încercat, dacă nu sunt prea îndrăzneț?
  • sopy79

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Baia Mare
  • Masina: Vivaro 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2024

  • Mesaj Privat
Am facut diagnoza. Apar o gramada de erori printre care eroare de comunicare ECU cu BCM. Am verificat instalatia mufele si totul pare in regula. Totusi nu am alimentare permanenta la ecu. De aceea am vrut schema instalatiei electrice pentru a verifica firul de alimentare pe tot traseul lui. Am verificat si traseul CAN-BUS. Din ce am vazut ECU si BCM sunt capetele. Bcm-ul comunica cu traseul dar ecu nu comunica. Vroiam sa trimit ecu la reparat sau la verificat.... Dar din moment ce am o problema la cablaj am decis sa mai fac cateva verificari. Am verificat sigurantele si toate releele. Totul este in regula.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Codul de motor, exact?
  • sopy79

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Baia Mare
  • Masina: Vivaro 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2024

  • Mesaj Privat
M9R L782
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Din ce vad eu, strategia de alimentare a ECU motor ar fi cam asa:
1. Alimentare constanta cu tensiune a releului pentru ECU motor, pe bobina acestuia, din F9 de 10A (panou stanga volan) si pe partea de forță (contact) din FLA de 40A (panoul cu sigurante mari din compartimentul bateriei);
2. Alimentare la punerea contactului, din F7 de 10A (panou stanga volanului). In acest moment, ECU isi comanda singur anclasarea releului si alimentarea lui (a ECU) prin F1 de 25A (panou compartiment motor) si a unor senzori si actuatori prin F2 de 15A (panou compartiment motor).

Mai multe amanunte poti urmari in schema.
https://e.pcloud.link/publin...9JFj2W1wu6Y9KCN1k
  • sopy79

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Baia Mare
  • Masina: Vivaro 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2024

  • Mesaj Privat
Multumesc de schita. Daca poti te rog să-mi spui care sunt terminalele 533 535 541 543? Multumesc
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
533 si 535, duc spre magistrala CAN High Speed, pe toate modulele care sunt pe aceasta magistrala inclusiv pe mufa OBDII. Pori masura daca ajung pe aceasta mufa, fiind cel mai smiplu de verificat, astfel:
533 - pin 14 Mufa OBDII
535 - pin 6 Mufa OBDII
Aici, ai o mufa intermediara, atasata de panoul de sigurante din compartimentul motor (cred). In aceasta mufa intermediara, firele isi schimba culorile si poate tot aici sa ai o problema de lipsa de contact, daca din masuratori iti rezulta asa ceva.

Iar celelalte, daca ai cutie manuala cu schimbare automata:
541 - pin 33 Modulul pentru cutie viteze manuala cu schimbare automata
543 - pin 45 Modulul pentru cutie viteze manuala cu schimbare automata
  • sopy79

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Baia Mare
  • Masina: Vivaro 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2024

  • Mesaj Privat
Multumesc. Aveam intrerupt firul de Can High de la ECU. Neavand o schema electrica am verificat mufa de langa relee. Am mers mai departe pe fir..... Am demontat si bordul am mers si mai departe.... Firul de cam bus coboara la scara dupa care pe sub scaunul soferului ajunge la modulul ABS. Chiar sub scaunul soferului era intrerupt. Am lipit firul si eroarea bec imobilizator a disparut. Am montat BCI si ceasurile am incercat sa pornesc. Porneste dar se opreste imediat. Erori pe diagnoza apar doar airbagurile care nu sunt montate. Ci ceva lipsa comunicare can bus 40 si 43. Maine daca imi permite timpul voi continua investigatiile si bineinteles montarea bordului
  • sopy79

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Baia Mare
  • Masina: Vivaro 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2024

  • Mesaj Privat
Am uitat sa mentionez. Daca scot mufa de la senzorul de presiune rampa ala din capatul rampei partea dinspre cutia de viteze nu se mai opreste motorul. Dar are un mers neregulat
  • sopy79

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Baia Mare
  • Masina: Vivaro 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2024

  • Mesaj Privat
Masina a pornit. Merge bine. Pe langa defectul electric de mai sus problema cu pornitul si opritul imediat era de la faptul ca eu nu montasem tubulatura la admisia de aer (intercooler tubulatura de admisie si filtrul de aer). Senzorii erau montati in mufe dar tubulatura nu o montasem pentru ca vroiam sa incerc functionarea masinii. Nu am stiut ca pot aparea aceste simtome nici nu mi-a spus nimeni. De aceea am vrut sa impartasesc aici pentru cei nestiutori ca mine. Multumesc de ajutor. Drumuri bune.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR