- Swerige
- OP
- 263 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
Bună ziua.
Bătrâna nu dorește să mai pornească (electromotor defect). Cum să ajung cu mașina până la service (la aprox. 2.5km distanță):
1. pornesc motorul prin impingere (nu am experiență)
2. apelez la platformă
3. prin tractare
Orice sfat e bine venit. Vă mulțumesc!
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
Bătrâna nu dorește să mai pornească (electromotor defect). Cum să ajung cu mașina până la service (la aprox. 2.5km distanță):
1. pornesc motorul prin impingere (nu am experiență)
2. apelez la platformă
3. prin tractare
Orice sfat e bine venit. Vă mulțumesc!
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Oricare metoda enuntata, poate fi folosita:
1. Poti cere ajutorul unui vecin / prieten, care a mai facut asta, sau poti incerca, nu este nimic deosebit. Clar nu dauneaza motorului, in ciuda a tot ceea ce se spune prin diferite cercuri. Ideea principala este ca sa te ajute cineva sa deplasezi masina suficient de rapid (dar pe liber) pentru ca in treapta a 2-a a cutiei de viteza sa depasesti un 400 RPM, cand ajungi la acea viteza, pui cutia in treapta a 2-a, ridici piciorul de pe ambreiaj doar cat sa se invarta motorul, apoi calci ambreiajul rapid si frana, normal.
2. Cea mai eleganta metoda, dar vine si cu ceva costuri. Nu stiu daca este necesar asa ceva.
3. Cea mai riscanta, din doua motive. Pentru ca sigur nu ai dispozitiv de tractare omologat (probleme legate de legislatie) si mai este si faptul ca ambii soferi, trebuie sa stie cum sa tracteze / sa fie tractat. Riscul ar fi sa loviti (usor) cele doua masini, pentru ca cea remorcata nu va avea frane eficiente (din cauza lipsei de vacuum), chiar si aici exista artificii folosite de cei care au mai fost tractati.
Ar mai fi varianta sa pornesti masina tractata, nu impinsa, o combinatie intre 1 si 3, dar ar insemna sa te complici cred eu).
1. Poti cere ajutorul unui vecin / prieten, care a mai facut asta, sau poti incerca, nu este nimic deosebit. Clar nu dauneaza motorului, in ciuda a tot ceea ce se spune prin diferite cercuri. Ideea principala este ca sa te ajute cineva sa deplasezi masina suficient de rapid (dar pe liber) pentru ca in treapta a 2-a a cutiei de viteza sa depasesti un 400 RPM, cand ajungi la acea viteza, pui cutia in treapta a 2-a, ridici piciorul de pe ambreiaj doar cat sa se invarta motorul, apoi calci ambreiajul rapid si frana, normal.
2. Cea mai eleganta metoda, dar vine si cu ceva costuri. Nu stiu daca este necesar asa ceva.
3. Cea mai riscanta, din doua motive. Pentru ca sigur nu ai dispozitiv de tractare omologat (probleme legate de legislatie) si mai este si faptul ca ambii soferi, trebuie sa stie cum sa tracteze / sa fie tractat. Riscul ar fi sa loviti (usor) cele doua masini, pentru ca cea remorcata nu va avea frane eficiente (din cauza lipsei de vacuum), chiar si aici exista artificii folosite de cei care au mai fost tractati.
Ar mai fi varianta sa pornesti masina tractata, nu impinsa, o combinatie intre 1 si 3, dar ar insemna sa te complici cred eu).
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
De ce nu duci electromotorul (în plasa) la un service de demaroare si alternatoare?
Ti-l desfac ei acolo, pe urma schimba ei ce e de schimbat în el, la final platesti piesele înlocuite si manopera aferenta apoi ti-l montezi tu singur acasa.
Nu e iarna si frig sa te gândesti ca te îmbolnavesti daca te bagi sa-l montezi singur pe masina.
L.E:
Nu mai stiu daca e legal sau nu sa tractezi masina pâna la service (poate s-o fi schimbat legislatia). Insa de-ar fi sa trebuiasca sa o duc la service în situatia ta, as chema un prieten cu o stanga sau coarda elastica si l-as ruga sa ma traga încet pâna la service Luni la 6 dimineata.
Ti-l desfac ei acolo, pe urma schimba ei ce e de schimbat în el, la final platesti piesele înlocuite si manopera aferenta apoi ti-l montezi tu singur acasa.
Nu e iarna si frig sa te gândesti ca te îmbolnavesti daca te bagi sa-l montezi singur pe masina.
L.E:
Nu mai stiu daca e legal sau nu sa tractezi masina pâna la service (poate s-o fi schimbat legislatia). Insa de-ar fi sa trebuiasca sa o duc la service în situatia ta, as chema un prieten cu o stanga sau coarda elastica si l-as ruga sa ma traga încet pâna la service Luni la 6 dimineata.
- Swerige
- OP
- 263 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
Referitor la medoda de pornire prin "impingere". Wiki spune ca ambreiajul se elibereaza brusc:
"The most common way to push start a vehicle is to put the manual transmission in second gear, switching the ignition to on/run, depressing the clutch, and pushing the vehicle until it is at a speed of 5 to 10 mph (8 to 16 km/h) or more, then quickly engaging the clutch to make the engine rotate and start while keeping ..."
iar in alte surse am gasit ca se elibereaza usor. Care este varianta corecta?
"The most common way to push start a vehicle is to put the manual transmission in second gear, switching the ignition to on/run, depressing the clutch, and pushing the vehicle until it is at a speed of 5 to 10 mph (8 to 16 km/h) or more, then quickly engaging the clutch to make the engine rotate and start while keeping ..."
iar in alte surse am gasit ca se elibereaza usor. Care este varianta corecta?
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Varianta corectă, cum a menționat și @sebage (dar trebuie să ai oleacă de experiență și de simț la piciorul de lemn): se eliberează brusc și scurt(dacă motorul e în toate mințile și pornește ca la carte), prin scurt se înțelege că in momentul în care motorul dă să pornească, calci din nou ambreiajul, că altfel îl oprești ...
Ce am zis mai sus se aplică la împingerea mașinii de către subiecți umani. Dacă faci pornirea prin tractare, indicat ar fi să eliberezi ambreiajul lin și, cel mai important, este să alegi o treaptă de viteză potrivită:
-treapta a doua(chiar a treia, la tractare) ptr benzinare;
-treapta a treia (chiar a patra, la tractare) ptr diesel.
Ce am zis mai sus se aplică la împingerea mașinii de către subiecți umani. Dacă faci pornirea prin tractare, indicat ar fi să eliberezi ambreiajul lin și, cel mai important, este să alegi o treaptă de viteză potrivită:
-treapta a doua(chiar a treia, la tractare) ptr benzinare;
-treapta a treia (chiar a patra, la tractare) ptr diesel.