raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
În fine , schimbarea capacului culbutori a rezolvat problema, nu scoate fum nu mănâncă ulei , nu face zgomote nelalocul lor la pornire . Doar că am observat două nereguli : prima care mi-a sărit în ochi că la repornirea motorului cald turația nu se stabiliza la turația de relanti adică cea de 800 ci cădea la vreo 400 pentru o secundă după care se stabiliza la 800 . A doua problemă observată era că se preligea ulei pe la garnitura capacului și ceva urme slabe de ulei pe la bușon .
M-am gândit că nu este bună garnitura la capacul nou , garnitura la bușon uzată sau nu se pupă cu capacul . Comand cele două garnituri ( Victor Reinz pentru capac ) , le înlocuiesc folosind silicon 325 grade comandat împreună cu garniturile, în prealabil degresate suprafețele și după montare nu am pornit motorul 24 de ore. Însă surpriză, la abea 1 minut de la pornirea motorului am observat într-un punct al îmbinării capacului cu chiulasa o bulă de ulei cum se formează încet apoi alta exact cum se formează când se verifică butelia cu soluție de săpun dacă are scăpări. M-am gândit că doar din cauza unei presiuni se poate întâmpla ca uleiul să fie împins pe la îmbinare chiar dacă este garnitură și silicon de etanșare. Am desfăcut bușonul zicând ca astfel nu va fi presiune și nu ar mai trebui să se formeze bule , așa a și fost doar că turația motorului a crescut la vreo 1100 mergea cumva neregulat iar la strângerea înapoi a bușonului turația scădea drastic aproape până la oprire ( a fost când s-a și oprit) după care s-a stabilizat la 800 relantiul normal.
Vă rog niște idei din ce cauză se manifestă așa , capacul nou defect de fabrică ( Maxgear ) , alte probleme la motor , ceva conducte fisurate sau înfundate, etc . Mulțumesc pentru orice informație.
MODEL: Opel Astra G combi
MOTOR: Z16XEP
- corsablue
- ****
- 2,900 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
De citit!
Și ar mai fi asta: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=148345
Pe viitor folosește lupa!
Forumul este plin de informații.
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
Eu banuiesc valva blocata pe inchis in capacul nou sau alte cauze care nu tin de capac si care ma depasesc , pe miercuri am programare la mecanic dar care la o constatare sumara nu a putut sa dea un verdict de la ce ar putea fi
- corsablue
- ****
- 2,900 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
All Vauxhalls afaik have the same kind of ventilation system. There is a crank case breather at both ends of the throttle valve. The lower one being smaller to keep the idle RPM down, though some systems use an extra one-way valve to prevent an air short circuit to the outside world in case the throttle valve sits closed.
The problem you have seems like the very common problem of a blocked lower (thin) breather connection.
I don't really know your engine well, but that's how it works usually. The problem is when the lower breather is blocked there will be no vacume on the breather system at idling and all the pressure can do is blow out oil through the top (larger) connection....
Intre timp am gasit asta pe un forum Vauxhall , dupa traducerea mea din engleza cica ar fi un ventil in alta parte care daca este infundat nu se mai face vacuum ci presiune care impinge uleiul prin valva din capac
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
Posibil sa fie probleme cu segmentii sa fie aliniati spre exemplu si sa scape compresia in baia de ulei ? simeringuri supape uzate sau chiar supape care nu inchid complet ? Programarea la mecanic de care am spus mai sus s-a anulat pe motiv ca nu a finalizat masinile aflate in lucru , comanda celui de-al doilea capac am facut-o eu regandind la rece posibilitatile si eu l-am si montat rezolvand partea vizibila a problemei , partea invizibila persistand : adica presiunea marita cu anumite procente din carter nu mai impinge uleiul pe la garnitura capac ci probabil in admisie pe la valva pcv .
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat