raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
Vă salut cu respect, în urmă cu aproape 3 luni a trebuit să schimb capacul culbutori deoarece la un moment dat la o plecare din spălătorie auto am lăsat în urmă un nor mare de fum , bineînțeles după ce am călcat-o mai tare deoarece era trafic și nu aveam timp să aștept să ies pe drumul principal ( lăsând mai moale accelerația nu se facea nor de fum , la pornire scotea ușor fum iar la relanti nu se vedea fum doar se simțea miros de ulei ars la eșapament, pe lângă astea la pornire motorul facea ca un tractor câteva secunde) . Menționez că până la faza cu norul de fum nu am observat să mănânce ulei exagerat .
În fine , schimbarea capacului culbutori a rezolvat problema, nu scoate fum nu mănâncă ulei , nu face zgomote nelalocul lor la pornire . Doar că am observat două nereguli : prima care mi-a sărit în ochi că la repornirea motorului cald turația nu se stabiliza la turația de relanti adică cea de 800 ci cădea la vreo 400 pentru o secundă după care se stabiliza la 800 . A doua problemă observată era că se preligea ulei pe la garnitura capacului și ceva urme slabe de ulei pe la bușon .
M-am gândit că nu este bună garnitura la capacul nou , garnitura la bușon uzată sau nu se pupă cu capacul . Comand cele două garnituri ( Victor Reinz pentru capac ) , le înlocuiesc folosind silicon 325 grade comandat împreună cu garniturile, în prealabil degresate suprafețele și după montare nu am pornit motorul 24 de ore. Însă surpriză, la abea 1 minut de la pornirea motorului am observat într-un punct al îmbinării capacului cu chiulasa o bulă de ulei cum se formează încet apoi alta exact cum se formează când se verifică butelia cu soluție de săpun dacă are scăpări. M-am gândit că doar din cauza unei presiuni se poate întâmpla ca uleiul să fie împins pe la îmbinare chiar dacă este garnitură și silicon de etanșare. Am desfăcut bușonul zicând ca astfel nu va fi presiune și nu ar mai trebui să se formeze bule , așa a și fost doar că turația motorului a crescut la vreo 1100 mergea cumva neregulat iar la strângerea înapoi a bușonului turația scădea drastic aproape până la oprire ( a fost când s-a și oprit) după care s-a stabilizat la 800 relantiul normal.
Vă rog niște idei din ce cauză se manifestă așa , capacul nou defect de fabrică ( Maxgear ) , alte probleme la motor , ceva conducte fisurate sau înfundate, etc . Mulțumesc pentru orice informație.
MODEL: Opel Astra G combi
MOTOR: Z16XEP
În fine , schimbarea capacului culbutori a rezolvat problema, nu scoate fum nu mănâncă ulei , nu face zgomote nelalocul lor la pornire . Doar că am observat două nereguli : prima care mi-a sărit în ochi că la repornirea motorului cald turația nu se stabiliza la turația de relanti adică cea de 800 ci cădea la vreo 400 pentru o secundă după care se stabiliza la 800 . A doua problemă observată era că se preligea ulei pe la garnitura capacului și ceva urme slabe de ulei pe la bușon .
M-am gândit că nu este bună garnitura la capacul nou , garnitura la bușon uzată sau nu se pupă cu capacul . Comand cele două garnituri ( Victor Reinz pentru capac ) , le înlocuiesc folosind silicon 325 grade comandat împreună cu garniturile, în prealabil degresate suprafețele și după montare nu am pornit motorul 24 de ore. Însă surpriză, la abea 1 minut de la pornirea motorului am observat într-un punct al îmbinării capacului cu chiulasa o bulă de ulei cum se formează încet apoi alta exact cum se formează când se verifică butelia cu soluție de săpun dacă are scăpări. M-am gândit că doar din cauza unei presiuni se poate întâmpla ca uleiul să fie împins pe la îmbinare chiar dacă este garnitură și silicon de etanșare. Am desfăcut bușonul zicând ca astfel nu va fi presiune și nu ar mai trebui să se formeze bule , așa a și fost doar că turația motorului a crescut la vreo 1100 mergea cumva neregulat iar la strângerea înapoi a bușonului turația scădea drastic aproape până la oprire ( a fost când s-a și oprit) după care s-a stabilizat la 800 relantiul normal.
Vă rog niște idei din ce cauză se manifestă așa , capacul nou defect de fabrică ( Maxgear ) , alte probleme la motor , ceva conducte fisurate sau înfundate, etc . Mulțumesc pentru orice informație.
MODEL: Opel Astra G combi
MOTOR: Z16XEP
- corsablue
- ****
- 2,797 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,797
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=144122
De citit!
Și ar mai fi asta: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=148345
Pe viitor folosește lupa!
Forumul este plin de informații.
De citit!
Și ar mai fi asta: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=148345
Pe viitor folosește lupa!
Forumul este plin de informații.
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
Multumesc , pentru raspuns . Am citit toate aceste discutii si nu numai , doar ca in cazul defectarii valvei din capac am inteles ca se face vid , ceea ce s-a si intamplat si in cazul meu dupa treaba cu norul de fum , cu greu puteam desface busonul de ulei . Dar acum cu manifestarea care o are se face presiune in incinta capacului culbutori , busonul se desface usor , presiunea formata scoate ulei pe la garnitura cu toate ca am folosit silicon , fum nu scoate , uleiul nu scade , motorul merge relativ ok si pot merge cu masina doar ca nu vreau sa curga ulei pe motor sa afume , ar mai fi un usor tremur resimtit cand stau la volan cu motorul in relanti .
Eu banuiesc valva blocata pe inchis in capacul nou sau alte cauze care nu tin de capac si care ma depasesc , pe miercuri am programare la mecanic dar care la o constatare sumara nu a putut sa dea un verdict de la ce ar putea fi
Eu banuiesc valva blocata pe inchis in capacul nou sau alte cauze care nu tin de capac si care ma depasesc , pe miercuri am programare la mecanic dar care la o constatare sumara nu a putut sa dea un verdict de la ce ar putea fi
- corsablue
- ****
- 2,797 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,797
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
Ieri am desfacut furtunul ce leaga iesirea dinspre valva pcv din capac cu intrarea in zona admisiei si am gasit ulei destul de bine pe peretii lui , semn ca pe acolo ajungea ulei , doar ca nu-mi dau seama in ce moment : a ramas acolo de dinainte sau dupa schimbarea capacului
All Vauxhalls afaik have the same kind of ventilation system. There is a crank case breather at both ends of the throttle valve. The lower one being smaller to keep the idle RPM down, though some systems use an extra one-way valve to prevent an air short circuit to the outside world in case the throttle valve sits closed.
The problem you have seems like the very common problem of a blocked lower (thin) breather connection.
I don't really know your engine well, but that's how it works usually. The problem is when the lower breather is blocked there will be no vacume on the breather system at idling and all the pressure can do is blow out oil through the top (larger) connection....
Intre timp am gasit asta pe un forum Vauxhall , dupa traducerea mea din engleza cica ar fi un ventil in alta parte care daca este infundat nu se mai face vacuum ci presiune care impinge uleiul prin valva din capac
All Vauxhalls afaik have the same kind of ventilation system. There is a crank case breather at both ends of the throttle valve. The lower one being smaller to keep the idle RPM down, though some systems use an extra one-way valve to prevent an air short circuit to the outside world in case the throttle valve sits closed.
The problem you have seems like the very common problem of a blocked lower (thin) breather connection.
I don't really know your engine well, but that's how it works usually. The problem is when the lower breather is blocked there will be no vacume on the breather system at idling and all the pressure can do is blow out oil through the top (larger) connection....
Intre timp am gasit asta pe un forum Vauxhall , dupa traducerea mea din engleza cica ar fi un ventil in alta parte care daca este infundat nu se mai face vacuum ci presiune care impinge uleiul prin valva din capac
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
Am comandat alt capac de data asta Febi Bilstein , am schimbat fara sa pun silicon la garnitura . Acum nu mai supureaza nici un pic de ulei pe la garnitura , nu mai da sa moara motorul cand pun la loc busonul de ulei . Doar ca am observat ca daca scot joja de nivel ulei in timp ce merge motorul se aude in baia de ulei ca si cum ar fierbe , sau mai exact ca si cum as sufla cu un pai intr-un pahar cu apa si se fac bulele de aer , am vorbit cu cineva cu Corsa benzinar din 2003 sa scoata tot asa joja dar nu se aude deloc acea bolborosire a uleiului sau alte sunete .
Posibil sa fie probleme cu segmentii sa fie aliniati spre exemplu si sa scape compresia in baia de ulei ? simeringuri supape uzate sau chiar supape care nu inchid complet ? Programarea la mecanic de care am spus mai sus s-a anulat pe motiv ca nu a finalizat masinile aflate in lucru , comanda celui de-al doilea capac am facut-o eu regandind la rece posibilitatile si eu l-am si montat rezolvand partea vizibila a problemei , partea invizibila persistand : adica presiunea marita cu anumite procente din carter nu mai impinge uleiul pe la garnitura capac ci probabil in admisie pe la valva pcv .
Posibil sa fie probleme cu segmentii sa fie aliniati spre exemplu si sa scape compresia in baia de ulei ? simeringuri supape uzate sau chiar supape care nu inchid complet ? Programarea la mecanic de care am spus mai sus s-a anulat pe motiv ca nu a finalizat masinile aflate in lucru , comanda celui de-al doilea capac am facut-o eu regandind la rece posibilitatile si eu l-am si montat rezolvand partea vizibila a problemei , partea invizibila persistand : adica presiunea marita cu anumite procente din carter nu mai impinge uleiul pe la garnitura capac ci probabil in admisie pe la valva pcv .
raks67
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2012
- Mesaj Privat
O rugaminte pentru cei cu motor Z16XEP care citesc acest topic si sunt convinsi ca au motorul in parametri sau chiar recent segmentat : sa faca testul cu joja cum am descris mai sus sa vedem daca este normala manifestarea . Cum am relatat la o Corsa nu am auzit nimic iar azi la un Astra H cu motor Z16XEP am verificat si se aude dar parca mai slab ca la motorul meu dar este irelevant deoarece Astra H are 260000 km iar a mea cu 60000 km mai putini ( dupe indicatiile de la bord , nu stiu daca sunt reali ) . Multumesc anticipat .