@A8755, si la mine vara scade tensiunea la aprox. 13,4 - 13,6V cu AC pornit si ventilatia in treptele superioare. Scade la 12,x pe perioade scurte daca de exemplu virez pe loc sau la viteze foarte mici, cand directia trage curent foarte mare. Alternatorul meu este unul Kuhner, schimbat acum 3 ani, iar bateria Varta Black care are 2 ani. Dar merge perfect in aceasta configuratie.
O explicatie ar fi ca ai zeci de amperi consumati de instalatia AC, care are multi consumatori mari si constanti: ventilatorul de pe radiator, aeroterma, bobina compresor, etc. Mai adaugi cativa zeci de amperi consumati de restul masinii si altfel ajungi poate spre cei 100-110 A cat poate genera alternatorul. Aici nu este vorba de incarcare inteligenta, in momentul in care alternatorul este incarcat spre maxim, scade tensiunea generata.
Ca sfat, cum fac eu, dar mentionez ca am masina neagra, poate unii din voi stiu ce inseamna vara
- nu pornesc AC imediat ce pornesc motorul, merg cateva minute cu geamurile deschise. Acest lucru are doua avantaje, mai scade temperatura in interior si ajuta instalatia AC sa raceasca mai repede, dar ajuta si alternatorul pentru ca dai voie bateriei sa se incarce, imediat dupa pornire curentul pe care il trage bateria pentru a se incarca este maxim
- folosesc trepte mari de ventilatie cateva minute, dupa ce se racoreste cat de cat o dau pe trepte mai mici in functie de cat de cald este afara
- folosesc preponderent recircularea aerului in interior
- evit virarea pe loc, sau opresc AC daca sunt nevoit sa o fac