Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Climatizare
Soluție
  • A8755

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Salut! Am schimbat ieri bateria și alternatorul, toate bune și frumoase, tensiunea sta constant la 14.0 pana pornesc AC-ul. Odată pornit scade la 13.6 - 13.4 după care ajunge și la 12.6-12.7. Ce credeți ca ar putea fi?
Am verificat ventilatorul din fata(care din ce am înțeles se ocupa cu răcirea radiatorului de la AC) crezând ca poate "trage" mai mult curent decât trebuie, dar aparent nici la el nu era problema.

S-a mai confruntat cineva cu problema asta?
Am citit undeva ca ar fi vorba și de o încărcare inteligenta dar mi-e frica sa merg pe premisa asta pt. ca nu vreau sa stric alternatorul/bateria din nou.

Bateria e de 12V (72AH), are vreo importanta?


MODEL: Astra H din 2004
MOTOR: 1.7CDTI 100CP

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • bruttus

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ai pus alternator cu aceeasi putere de iesire?Daca da,lasa masina in pace ca nu are nimic,daca nu,cauta unul identic.
  • A8755

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Da, alternatorul are aceeași putere.
Totuși nu mi se pare normal sa scadă atâta.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Masoara la alt opel si vezi ce se intimpla,asa poti sa iti faci o parere daca este normal sau nu.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,842
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Probabil ca ai cabluri cu contact imperfect. În mod special în mufele sertizare. Sunt din aluminiu si corodeaza in timp. Masori de la ieșirea din alternator și mergi pe fir. Poate chiar o borna de masa.
Dacă e cum zic eu, ai șanse sa iti ia masina foc.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,760
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
bruttus a scris:Masoara la alt opel si vezi ce se intimpla,asa poti sa iti faci o parere daca este normal sau nu.

Masurat aici deja, la alt Opel (al meu), cu alternator de aceiasi putere, masina mea având acelasi an de fabricatie si aceiasi motorizare - vezi postarea #11 din topicul respectiv, deschis de acelasi OP.

Bateria e de 12V (70AH), desi n-are vreo importanta.
  • A8755

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:Probabil ca ai cabluri cu contact imperfect. În mod special în mufele sertizare. Sunt din aluminiu si corodeaza in timp. Masori de la ieșirea din alternator și mergi pe fir. Poate chiar o borna de masa.
Dacă e cum zic eu, ai șanse sa iti ia masina foc.



Am sesizat că doar pe treapta 3 și 4 de la clima scade sub 13.

Pe treapta 1 cu ac pornit scade pana pe la 13.4 - 13.6
Iar pe treapta 2 cu ac pornit sta în 13.2 - 13.4
  • A8755

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2024

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:
bruttus a scris:Masoara la alt opel si vezi ce se intimpla,asa poti sa iti faci o parere daca este normal sau nu.

Masurat aici deja, la alt Opel (al meu), cu alternator de aceiasi putere, masina mea având acelasi an de fabricatie si aceiasi motorizare - vezi postarea #11 din topicul respectiv, deschis de acelasi OP.

Bateria e de 12V (70AH), desi n-are vreo importanta.



Am rezolvat acea problema cu schimbarea alternatorului, vechiul alternator fiind o prostie de la HC Cargo.
Acum am unul de la QWP... acum cât de bun o fi, măcar am garanție la el.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Daca iti scade tensiunea in functie de treptele de viteza ale climei,atunci nu are legatura cu compresorul aerului conditionat.Asta odata cuplat,consuma constant.Probabil motorul climei are vreo problema.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@A8755, si la mine vara scade tensiunea la aprox. 13,4 - 13,6V cu AC pornit si ventilatia in treptele superioare. Scade la 12,x pe perioade scurte daca de exemplu virez pe loc sau la viteze foarte mici, cand directia trage curent foarte mare. Alternatorul meu este unul Kuhner, schimbat acum 3 ani, iar bateria Varta Black care are 2 ani. Dar merge perfect in aceasta configuratie.

O explicatie ar fi ca ai zeci de amperi consumati de instalatia AC, care are multi consumatori mari si constanti: ventilatorul de pe radiator, aeroterma, bobina compresor, etc. Mai adaugi cativa zeci de amperi consumati de restul masinii si altfel ajungi poate spre cei 100-110 A cat poate genera alternatorul. Aici nu este vorba de incarcare inteligenta, in momentul in care alternatorul este incarcat spre maxim, scade tensiunea generata.

Ca sfat, cum fac eu, dar mentionez ca am masina neagra, poate unii din voi stiu ce inseamna vara Smile
- nu pornesc AC imediat ce pornesc motorul, merg cateva minute cu geamurile deschise. Acest lucru are doua avantaje, mai scade temperatura in interior si ajuta instalatia AC sa raceasca mai repede, dar ajuta si alternatorul pentru ca dai voie bateriei sa se incarce, imediat dupa pornire curentul pe care il trage bateria pentru a se incarca este maxim
- folosesc trepte mari de ventilatie cateva minute, dupa ce se racoreste cat de cat o dau pe trepte mai mici in functie de cat de cald este afara
- folosesc preponderent recircularea aerului in interior
- evit virarea pe loc, sau opresc AC daca sunt nevoit sa o fac
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Climatizare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR