Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
Soluție
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salut, asa cum scrie si in titlu, aduc in discutie urmatoarea problema: masina din semnatura (1.7cdti, an 2005, cod motor Z17DTH) se accelereza singura la relanti, in special cand motorul ajunge la temperatrura de lucru (85grd). Acceleratia nu este uniforma, uneori acul se ridica la 1500 si coboara dupa 1-2 secunde, cateodata ramane acolo pana cuplez in viteza, alta data se duce constant spre 3000-3500 si ramane acolo sau iar scade....Am observat ca si atunci cand trantesc usa are tendinte de a se accelera putin cateodata, probabil de la vibratia caroseriei, care se transmite undeva.
Interesant este ca daca o cuplez in viteza se comporta normal, nu simt ca se accelereaza cand fac frana de motor si daca incepe sa se accelereze la relanti sau cand astept la semafor si o bag in sarcina (spre ex cuplez aerul conditionat) isi revine la normal.
Pe tester nu arata nicio eroare, preventiv am desfacut pedala de acceleratie si am curatat-o in interior (am presupus ca ar fi uzura de la potentiometre si praful rezultat din uzura ar conduce cand si cand intre circuitele de pe placuta), am curatat mufa care vine in pedala, dar din pacate fara rezultat.
Rugamintea ar fi daca ati mai intalnit problema asta si cam ce ar trebui sa verific in continuare (ma bate gandul sa desfac clapeta de acceleratie, dar mecanicul cu care am vorbit si a pus si testerul nu este convins ca ar fi cazul sa umblam acolo, pe de alta parte nu are nici el vreo idee de la ce ar putea fi.
Multumesc anticipat si va mai tin la curent daca problema evolueaza.



MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am patit acelasi lucru, am aceiasi masina cu acelasi an de fabricatie si acelasi motor.

Eu am demontat pedala si am desfacut-o, avea condens in ea si folosind un feon am tot uscat la ea succesiv in mai multe randuri partea electrica (vreo 30min in total). Cumva, tot apareau urme de condens intre uscari. Pe urma am desfacut UEC si l-am dat cu spray de contacte, apoi l-am inchis la loc. La final, am dat cu spray in mufa de la pedala de acceleratie, apoi am montat totul la loc si doi ani de zile n-au mai aparut accelerarile astea ciudate la relanti, sau in mers (lasam pedala libera si zici ca cineva continua sa o apese.. masina mergand constant ca si cum pedala era apasata defapt).

Dupa 2ani problema a revenit, insa se intampla doar scurt (cateva secunde) si rar (odata la multe saptamani) deci pentru mine nu ar fi timpul sa ma apuc de ea, prefer sa mai astept pâna ce vine primavara si-apoi o sa repet operatiunile descrise de mine mai sus.

Daca stie cineva o alta metoda de rezolvare il rog sa o detalieze aici in topic.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns, UEC are cam un an de cand am dat cu spray de contacte in mufele din interior, aveam atunci vestita eroare de pedala de acceleratie cand nu o mai recunostea ECU si intra in safe mode, de atunci nu am mai avut acea problema, dar uite ca a aparut alta acum. O sa desfac iar UEC sa mai dau odata, pedala in interior si mufa ei este curata precum am zis mai sus, eu nu am gasit deloc condens sau umezeala, ma gandesc sa incerc sa scot si mufa ECU si sa dau si acolo cu spray de contacte, daca tot ma apuc de treaba. Din pacate, se pare ca dupa 20 de ani, etansarile mufelor incep sa nu mai fie ca atunci cand au iesit din fabrica:)
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca problema provine din circuitul ECU - Senzor Pedala, ar insemna ca ECU primeste informatia (falsa) ca pedala de acceleratie se afla in alta pozitie decat cea de "zero".
In acest caz, atunci cand se manifesta problema, cu un Op Com, in Measuring Blocks, ar trebui sa se poata vedea valorile eronate (comparate cu cele normale) ale senzorilor Pedala Acceleratie.
Cred ca ar fi o idee de pornire.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Am un grafic din Car Scanner printr-o interfata OBD, am suprapus acceleratia masinii( cand s-a accelerat singura) cu throttle position% , dar sincer nu stiu sa-l citesc, nu stiu daca-i totuna cu pozitia pedalei sau cu ce vede ECU cand se tureaza masina...
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pare cumva in contratimp, tind sa cred ca nu este vorba de pozitia pedalei.
Nici nu stiu daca esantionarea ar fi la fel pentru ambele marimi (nu am lucrat cu "Car Scanner", deci nu stiu ce genereaza), nu stiu nici daca suprapunerea este corecta, ma refer la timpi.
"throttle position" are fronturi atat de abrupte incat pare o pozitie ceruta si nu una masurata, deci s-ar putea sa fie vorba de PWM generat de ECU pentru "clapeta de acceleratie", sa incerce sa corcteze salturile de turatie (necerute).
Daca ar fi asa, ar insemna ca ECU nu a vazut ca i se cere o marire a turatiei.

Dar, toate astea, sunt simple speculatii, simple pareri, bazate pe aproape nimic.
Valorile pentru pedala de acceleratie le poti citi si doar cu contactul pus (actionand pedala, trebuie sa vezi valoarea urmarind pozitia pedalei). Asa poti vedea care ar fi acelea si apoi sa refaci masurarea.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Ok, good point, o sa incerc sa vad care valoare se modifica la actionarea pedalei doar cu contactul pus. Parametrii din Car Scanner, pe langa cei doi din grafic sunt mai multi care pot fi suprapusi, am vazut MAF, manifold pressure, etc dar nu stiu exact ce face fiecare, in afara de traducerea (aproximativa)din google...
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu update, am curatat azi UEC, daca tot am umblat pe acolo am desfacut si mufa imediat de langa, cea care este prinsa pe aripa stanga ( se vede mai bine cand desfaci UEC). Nu stiu daca are legatura cu pedala de acceleratie, dar am observat ca are putine contacte, cu toate ca este lunga, posibil acelasi numar cu cele ale pedalei ( vreo 6 cred ca erau). Deocamdata nu s-a mai manifestat fenomenul de "self-acceleration"Smile dar e devreme, am facut doar 30 de km pana acum. Mai astept si vedem, am in plan daca se intampla sa trec la mufele de jos de la ECU.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Update final (cred:) dupa vreo 3 luni si multi km, fenomenul nu s-a mai manifestat, masina merge f bine, fara accelerari aiurea, prin urmare cred ca solutia pt cine cauta, este cea a colegului @ahappyuser! Multumim si drumuri bune!
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,373
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Multumim pentru update!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR