Lun 08 Apr, 2024 4:35 pm
Salut!
Problema cu aburirea farurilor este una cunoscută. Motivele pot fi diverse: far fisurat, dopurile de aerisire înfundate/blocate sau (cel mai des întâlnit) masticul care etanșează îmbinarea dintre corpul farului si plexiglas (acesta își pierde proprietățile si nu mai etanșează corespunzător).
Cu problema asta m-am confruntat în toamnă. La mine a cedat farul (xenon) din dreapta. Se aburea destul de tare si la condus pe ploaie intra apa in el. Zilnic absorbeam umezeala sa nu ajungă la droser. După ce am ''studiat'' problema pe câteva forumuri (mai ales cele din Germania), m-am apucat de treaba. Rezultatul dorit a fost atins cu succes. Din toamna pana acuma nu am mai avut probleme cu farul.
Pentru cei interesați, redau aici pașii care i-am parcurs in rezolvarea problemei. Metoda nu este exhaustiva. Cu siguranța ca sunt si alte metode de remediere. Varianta de mai jos a funcționat la mine:
1. Demontarea farului cu pricina -> Pentru asta trebuie demontata bara din fata cel puțin pe partea farului respectiv. Nu-i greu, daca nu ești ''stângaci'' durează max. 15-20 min. și farul este jos.
2. Se etanșează toate dopurile de aerisire ale farului -> Se lasă doar unul liber pentru ''mufare'' la furtunul de compresor sau la pompa de aer/umflat roti. Eu am folosit banda izoler - atât pentru blocarea dopurilor de aerisire, cat si pentru legătura furtunașului pompei de aer la unul din dopurile farului.
3. Stabilirea zonei pe unde se înfiltrează umiditatea in far. Cum? Am îmbibat bine cu spumă (rezultată dintr-un amestec de apă și detergent vase) toată zona unde se îmbină farul cu acel plexiglas, apoi am pompat aer în far cu ajutorul pompei amintite mai sus. Acolo unde masticul nu mai etanșează va face bulbuci 😃 La mine, zona afectata a fost partea de sus a farului.
4. Se etanșează zona afectata cu adeziv pentru PP. Bineînțeles că mai întâi se degresează bine zona. Atenție: Carcasa neagra a farului (Hella) este din material PP (adică polipropilenă) și alți compuși, deci trebuie adeziv pentru PP, nu ABS, etc. Altfel nu lipește/etanșează bine și iar se va aburi farul! După multe căutări prin magazinele de profil, l-am găsit pe acesta: Bison Rubber Seal 310 ml (Hidroizolație lichidă pe bază de cauciuc modificat cu polimer). Este printre puținele care scrie în fișa tehnică: Aderă bine chiar si pe PP/PE.
5. Se lasă cel puțin 24 de ore sa se întărească apoi se montează farul în ordinea inversă. PS: Când am făcut operația aceasta era frig afară, așa ca a trebuit să las farul la căldura să se întărească masticul aplicat. În perioada caldă sa poate monta imediat cu condiția sa nu se circule cu mașina - mai ales daca plouă.
Mult succes!