- Marius Dorsa D
- OP
- 50 mesaje
- din 13 Nov 2018
- Insignia 2014
- Timis
Marius Dorsa D
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2018
- Mesaj Privat
- vvede
- **
- 185 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2006
vvede
- Mesaje scrise: 185
- Locatie:
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Marius Dorsa D
- OP
- 50 mesaje
- din 13 Nov 2018
- Insignia 2014
- Timis
Marius Dorsa D
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2018
- Mesaj Privat
- sadcozma
- **
- 147 mesaje
- din 25 Jun 2011
- Insignia 2016 B20DTH
- Bucuresti
sadcozma
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2011
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
amaier
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2009 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2018
- Mesaj Privat
Salut!
Problema cu aburirea farurilor este una cunoscută. Motivele pot fi diverse: far fisurat, dopurile de aerisire înfundate/blocate sau (cel mai des întâlnit) masticul care etanșează îmbinarea dintre corpul farului si plexiglas (acesta își pierde proprietățile si nu mai etanșează corespunzător).
Cu problema asta m-am confruntat în toamnă. La mine a cedat farul (xenon) din dreapta. Se aburea destul de tare si la condus pe ploaie intra apa in el. Zilnic absorbeam umezeala sa nu ajungă la droser. După ce am ''studiat'' problema pe câteva forumuri (mai ales cele din Germania), m-am apucat de treaba. Rezultatul dorit a fost atins cu succes. Din toamna pana acuma nu am mai avut probleme cu farul.
Pentru cei interesați, redau aici pașii care i-am parcurs in rezolvarea problemei. Metoda nu este exhaustiva. Cu siguranța ca sunt si alte metode de remediere. Varianta de mai jos a funcționat la mine:
1. Demontarea farului cu pricina -> Pentru asta trebuie demontata bara din fata cel puțin pe partea farului respectiv. Nu-i greu, daca nu ești ''stângaci'' durează max. 15-20 min. și farul este jos.
2. Se etanșează toate dopurile de aerisire ale farului -> Se lasă doar unul liber pentru ''mufare'' la furtunul de compresor sau la pompa de aer/umflat roti. Eu am folosit banda izoler - atât pentru blocarea dopurilor de aerisire, cat si pentru legătura furtunașului pompei de aer la unul din dopurile farului.
3. Stabilirea zonei pe unde se înfiltrează umiditatea in far. Cum? Am îmbibat bine cu spumă (rezultată dintr-un amestec de apă și detergent vase) toată zona unde se îmbină farul cu acel plexiglas, apoi am pompat aer în far cu ajutorul pompei amintite mai sus. Acolo unde masticul nu mai etanșează va face bulbuci La mine, zona afectata a fost partea de sus a farului.
4. Se etanșează zona afectata cu adeziv pentru PP. Bineînțeles că mai întâi se degresează bine zona. Atenție: Carcasa neagra a farului (Hella) este din material PP (adică polipropilenă) și alți compuși, deci trebuie adeziv pentru PP, nu ABS, etc. Altfel nu lipește/etanșează bine și iar se va aburi farul! După multe căutări prin magazinele de profil, l-am găsit pe acesta: Bison Rubber Seal 310 ml (Hidroizolație lichidă pe bază de cauciuc modificat cu polimer). Este printre puținele care scrie în fișa tehnică: Aderă bine chiar si pe PP/PE.
5. Se lasă cel puțin 24 de ore sa se întărească apoi se montează farul în ordinea inversă. PS: Când am făcut operația aceasta era frig afară, așa ca a trebuit să las farul la căldura să se întărească masticul aplicat. În perioada caldă sa poate monta imediat cu condiția sa nu se circule cu mașina - mai ales daca plouă.
Mult succes!
Problema cu aburirea farurilor este una cunoscută. Motivele pot fi diverse: far fisurat, dopurile de aerisire înfundate/blocate sau (cel mai des întâlnit) masticul care etanșează îmbinarea dintre corpul farului si plexiglas (acesta își pierde proprietățile si nu mai etanșează corespunzător).
Cu problema asta m-am confruntat în toamnă. La mine a cedat farul (xenon) din dreapta. Se aburea destul de tare si la condus pe ploaie intra apa in el. Zilnic absorbeam umezeala sa nu ajungă la droser. După ce am ''studiat'' problema pe câteva forumuri (mai ales cele din Germania), m-am apucat de treaba. Rezultatul dorit a fost atins cu succes. Din toamna pana acuma nu am mai avut probleme cu farul.
Pentru cei interesați, redau aici pașii care i-am parcurs in rezolvarea problemei. Metoda nu este exhaustiva. Cu siguranța ca sunt si alte metode de remediere. Varianta de mai jos a funcționat la mine:
1. Demontarea farului cu pricina -> Pentru asta trebuie demontata bara din fata cel puțin pe partea farului respectiv. Nu-i greu, daca nu ești ''stângaci'' durează max. 15-20 min. și farul este jos.
2. Se etanșează toate dopurile de aerisire ale farului -> Se lasă doar unul liber pentru ''mufare'' la furtunul de compresor sau la pompa de aer/umflat roti. Eu am folosit banda izoler - atât pentru blocarea dopurilor de aerisire, cat si pentru legătura furtunașului pompei de aer la unul din dopurile farului.
3. Stabilirea zonei pe unde se înfiltrează umiditatea in far. Cum? Am îmbibat bine cu spumă (rezultată dintr-un amestec de apă și detergent vase) toată zona unde se îmbină farul cu acel plexiglas, apoi am pompat aer în far cu ajutorul pompei amintite mai sus. Acolo unde masticul nu mai etanșează va face bulbuci La mine, zona afectata a fost partea de sus a farului.
4. Se etanșează zona afectata cu adeziv pentru PP. Bineînțeles că mai întâi se degresează bine zona. Atenție: Carcasa neagra a farului (Hella) este din material PP (adică polipropilenă) și alți compuși, deci trebuie adeziv pentru PP, nu ABS, etc. Altfel nu lipește/etanșează bine și iar se va aburi farul! După multe căutări prin magazinele de profil, l-am găsit pe acesta: Bison Rubber Seal 310 ml (Hidroizolație lichidă pe bază de cauciuc modificat cu polimer). Este printre puținele care scrie în fișa tehnică: Aderă bine chiar si pe PP/PE.
5. Se lasă cel puțin 24 de ore sa se întărească apoi se montează farul în ordinea inversă. PS: Când am făcut operația aceasta era frig afară, așa ca a trebuit să las farul la căldura să se întărească masticul aplicat. În perioada caldă sa poate monta imediat cu condiția sa nu se circule cu mașina - mai ales daca plouă.
Mult succes!
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- sadcozma
- **
- 147 mesaje
- din 25 Jun 2011
- Insignia 2016 B20DTH
- Bucuresti
sadcozma
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2011
- Mesaj Privat
- Marius Dorsa D
- OP
- 50 mesaje
- din 13 Nov 2018
- Insignia 2014
- Timis
Marius Dorsa D
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2018
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Se pun în cuptor...
Prin expunerea la temperaturi ridicate se demontează și după reparație/intervenție se bagă în cuptor pentru închidere. Caută cu răbdare aici că se povestește ce și cum.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=115924
Uite un tutorial mai vechi. Spor la studiat!
Prin expunerea la temperaturi ridicate se demontează și după reparație/intervenție se bagă în cuptor pentru închidere. Caută cu răbdare aici că se povestește ce și cum.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=115924
Uite un tutorial mai vechi. Spor la studiat!