XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Problema este in felul urmator.La ralanti cu faza scurta pornita incarca undeva la 14-14.2 V . Problema este ca tensiunea asta scade pana la 13.6. moment cand intrerupe putin, tot la ralanti.
Cu AC-ul pornit + faza scurta aprinsa e grav ... in sensul ca in momentul cand porneste ventilatorul( rezistenta pentru prima treapta e in scurt ,deci pleaca pe treapta 2 direct) tensiunea scade pana la 12 V uneori chiar si sub 12 V iar in momentele astea in sarcina la turatie constanta smuceste tare.Se simte foarte pronuntat in trepte mici de viteza.
Alternatorul incarca 14.2 (are fluctuatii uneori pana la 13.7) fara consumatori prea multi si chiar nu stiu de unde sa fie caderea asta de tensiune de pana sub 12 V (e foarte mult dupa parerea mea) ... Daca era vreo dioda strapunsa de pe puntea alternatorului facea figuri mereu , releul la fel.Posbil sa fie vreo masa (-) nasoala si cand e nevoie de amperaj (ex. AC) sa duca la caderea de tensiune?
Motorul este Z16XEP , dar nu cred ca are vreo importanta.
Chestia este ca nu am observat nimic anormal mecanic sau electronic la masina ,nicio eroare , si nu stiu de ce da in nas. Iar chestia asta cu caderea de tensiune ma face sa ma gandesc putin ca asta ar fi motivul.
Cu AC-ul pornit + faza scurta aprinsa e grav ... in sensul ca in momentul cand porneste ventilatorul( rezistenta pentru prima treapta e in scurt ,deci pleaca pe treapta 2 direct) tensiunea scade pana la 12 V uneori chiar si sub 12 V iar in momentele astea in sarcina la turatie constanta smuceste tare.Se simte foarte pronuntat in trepte mici de viteza.
Alternatorul incarca 14.2 (are fluctuatii uneori pana la 13.7) fara consumatori prea multi si chiar nu stiu de unde sa fie caderea asta de tensiune de pana sub 12 V (e foarte mult dupa parerea mea) ... Daca era vreo dioda strapunsa de pe puntea alternatorului facea figuri mereu , releul la fel.Posbil sa fie vreo masa (-) nasoala si cand e nevoie de amperaj (ex. AC) sa duca la caderea de tensiune?
Motorul este Z16XEP , dar nu cred ca are vreo importanta.
Chestia este ca nu am observat nimic anormal mecanic sau electronic la masina ,nicio eroare , si nu stiu de ce da in nas. Iar chestia asta cu caderea de tensiune ma face sa ma gandesc putin ca asta ar fi motivul.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
XEP a scris:
Alternatorul incarca 14.2 (are fluctuatii uneori pana la 13.7) fara consumatori prea multi si chiar nu stiu de unde sa fie caderea asta de tensiune de pana sub 12 V (e foarte mult dupa parerea mea) ... Daca era vreo dioda strapunsa de pe puntea alternatorului facea figuri mereu , releul la fel.Posbil sa fie vreo masa (-) nasoala si cand e nevoie de amperaj (ex. AC) sa duca la caderea de tensiune?
Pentru a sti daca sunt probleme de instalatie(contacte imperfecte,oxidate,etc.),este recomandat ca masurarea tensiunii de incarcare sa se faca la iesirea din alternator(consumatori porniti maxim,motor turat la 2500-3000rot/min).Daca tensiunea corespunde,problemele sunt in instalatie,daca nu corespunde,problemele sunt in alternator.
Alternatorul incarca 14.2 (are fluctuatii uneori pana la 13.7) fara consumatori prea multi si chiar nu stiu de unde sa fie caderea asta de tensiune de pana sub 12 V (e foarte mult dupa parerea mea) ... Daca era vreo dioda strapunsa de pe puntea alternatorului facea figuri mereu , releul la fel.Posbil sa fie vreo masa (-) nasoala si cand e nevoie de amperaj (ex. AC) sa duca la caderea de tensiune?
tarja
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2012
- Mesaj Privat
Astazi am fost ca sa obtin garantia la noua baterie (pt. Astra H, benzina 1,6, an 2009), si mi-a zis ca am probleme cu incarcarea.Inainte cu o zi am fost la Service Opel n-a iesit la diagnoza nimic, problema era ca nu mai aveam servo, defectul au spus ei inocuire pompa servo.
Mai auzisem pe forumuri ca primul lucru cand incarcarea nu functioneaza este lipsa servo.
Tensiunile sunt urmatoarele:
nepornita 12,5v, la relantiu 13,7v (sub minimul de 13,8v pt obtinerea garantiei nu specifica nici ei in ce conditii relantiu sau turata), cu consumatori (faza lunga, proiectoare ceata,AC)tensiunea la relantiu 12,5-12,8 turata la 2500-3000 rot intre 13,25v-13,5.
Cei de la Service-ul Opel, unde am revenit azi, sustin ca e ok si sustin schimbarea pompei de servo.Am inteles ca placa din spate din portbagaj(analizor) asta face de la tensiune de incarcare de 18v a alternatorului o distribuie in functie de utilitati, vad ca are si ea o mufa de diagnostic, nu s-au atins de ea la service
Am sa ma duc maine la un service sa vad ce-mi spune(service-ul unde m-au trimis cei cu bateria), sa vedem ce tensiuni obtin dupa si daca pleaca servo.
Nu-mi indica nimic pe bord daca e descarcata bateria, am stricat deja 2 elementi la cea originala si inca un element la una mai veche. o gaseam dimineata muta nu mai puteam nici s-o descui din alarma.
Dacia veche 1310 era mai desteapta te anunta cand mergi pe baterie sau daca incarca excesiv si faci bateria minge.
Ultima modificare făcută de tarja la Mie 05 Sep, 2012 2:49 pm
Mai auzisem pe forumuri ca primul lucru cand incarcarea nu functioneaza este lipsa servo.
Tensiunile sunt urmatoarele:
nepornita 12,5v, la relantiu 13,7v (sub minimul de 13,8v pt obtinerea garantiei nu specifica nici ei in ce conditii relantiu sau turata), cu consumatori (faza lunga, proiectoare ceata,AC)tensiunea la relantiu 12,5-12,8 turata la 2500-3000 rot intre 13,25v-13,5.
Cei de la Service-ul Opel, unde am revenit azi, sustin ca e ok si sustin schimbarea pompei de servo.Am inteles ca placa din spate din portbagaj(analizor) asta face de la tensiune de incarcare de 18v a alternatorului o distribuie in functie de utilitati, vad ca are si ea o mufa de diagnostic, nu s-au atins de ea la service
Am sa ma duc maine la un service sa vad ce-mi spune(service-ul unde m-au trimis cei cu bateria), sa vedem ce tensiuni obtin dupa si daca pleaca servo.
Nu-mi indica nimic pe bord daca e descarcata bateria, am stricat deja 2 elementi la cea originala si inca un element la una mai veche. o gaseam dimineata muta nu mai puteam nici s-o descui din alarma.
Dacia veche 1310 era mai desteapta te anunta cand mergi pe baterie sau daca incarca excesiv si faci bateria minge.
Ultima modificare făcută de tarja la Mie 05 Sep, 2012 2:49 pm
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
ai probleme la incarcare
asta e clar
eu (cu faza scurta aprinsa - DRL, cd-player pornit, modulator FM, etc) am 14,1 V
rezolva intai incarcarea si apoi vei vedea daca isi revine si servodirectia...
sa nu ai incredere in reprezentantele de la opel
ei repara pompa de injectie cand ai probleme la bieletele de directie...
bine, exagerez insa vreau sa zic ca sunt cam incompetenti...
Ultima modificare făcută de jgyprime la Mie 05 Sep, 2012 2:59 pm
asta e clar
eu (cu faza scurta aprinsa - DRL, cd-player pornit, modulator FM, etc) am 14,1 V
rezolva intai incarcarea si apoi vei vedea daca isi revine si servodirectia...
sa nu ai incredere in reprezentantele de la opel
ei repara pompa de injectie cand ai probleme la bieletele de directie...
bine, exagerez insa vreau sa zic ca sunt cam incompetenti...
Ultima modificare făcută de jgyprime la Mie 05 Sep, 2012 2:59 pm
tarja
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2012
- Mesaj Privat
tarja
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2012
- Mesaj Privat
Am schimbat azi releul , diodele mi s-a spus ca daca se ardeau parte din ele se aprindea becul de baterie pe bord. Incarcarea e un pic mai buna dar 14,1v nu scoate cu toti consumatorii, scoate vreo 13,9v turata la 2.000 rpm si 12, 8v la relantiu in full load( cu toate ca in momentul cand e pornit AC-ul relantiul se ridica putin automat) si 13,9v la relantiu (strictul necesar de consumatori).Am primit garantia pt. baterie, care nu ma incalzeste f. mult pt. ca doar releul a costat aproape cat bateria.
Personalul de la service a fost ok, mi-au spus ca-l schimba numai cu acordul meu, ca incarcarea era buna asa cum era ca nu trebuie neaparat 14,1v in full load.
Am maine o programare la alt service, sa vad ce pot sa rezolv.
Personalul de la service a fost ok, mi-au spus ca-l schimba numai cu acordul meu, ca incarcarea era buna asa cum era ca nu trebuie neaparat 14,1v in full load.
Am maine o programare la alt service, sa vad ce pot sa rezolv.
- LeonteMihai
- ***
- 527 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
grinchu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2012
- Mesaj Privat
si eu la acelasi motor 1.3 cdti stau cu alternatorul de vreo jumatate de an cu incarcare pe la 13.4V. Nici nu scade sub 13 nici nu creste decat uneori. Adica la oprire-pornire am sanse sa revina la 13.9V (sau chiar 14.2V) sau sa ramana la 13.4V, verificat in meniul secret. Acum cat a fost -10 grade a incarcat constanta cu 14.2V. La 0 grade iar 13.5V. E foarte ciudat si nici la service nu stiu care ar fi problema si din care imi sugereaza ei ca ar fi releul am inteles ca la modelul asta nu se poate inloucui decat intreg alternatorul ceea ce nu prea imi surade. Ceva idei?
PS: am schimbat fulia si nu e asta problema, am facut test si cu alta baterie a mea fiind de 70 (mai mare decat cea originala) si aceeasi problema
PS: am schimbat fulia si nu e asta problema, am facut test si cu alta baterie a mea fiind de 70 (mai mare decat cea originala) si aceeasi problema
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Alternatorul la 1.3, poate si la alte modele de astra, pe timpul verii cu consumatorii mari porniti, in ralanti, incarcarea poate ajunge si la 12.5 V. Va bateti capul degeaba ca nu aveti cei face. Eu am inlocuit blocul de diode, regulatorul de tensiune, statorul si rotorul. Rezultatul a fost mereu acelasi. Parerea electricianului care mi-a lucrat la masina ar fi ca alternatorul este subdimensionat si atunci cand incepe sa se incinga datorita solicitarii date de consumatorii mari, intra intr-un fel de protectie termica si nu mai incarca ca sa nu se arda. Pe timpul ierni nu veti avea probleme cu incarcarea. Tot timpul va avea valori de 14.1 - 14.3 V chiar daca folositi dezaburirirea.
Singurul lucru care sunt dispus sa-l mai fac ar fi ca atunci cand o sa-mi cada alternatorul am sa pun unul DENSO de 140 A(s-a montat pe masinile care aveau incalzire in scaune sau(si) quick heat) care am inteles ca e ceva mai bun decat cel Valeo de 90 A care este echiparea de baza la 1.3.
Singurul lucru care sunt dispus sa-l mai fac ar fi ca atunci cand o sa-mi cada alternatorul am sa pun unul DENSO de 140 A(s-a montat pe masinile care aveau incalzire in scaune sau(si) quick heat) care am inteles ca e ceva mai bun decat cel Valeo de 90 A care este echiparea de baza la 1.3.
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
vizuroiu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2013
- Mesaj Privat
Manno
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2012
- Mesaj Privat
am si eu oproblema de genul asta.adica pornesc masina dupa 24 de ore sau mai mult de la ultima stationare,la borne am 14.1V sau f aproape de aceasta valoare.merg cativa km incepe sa scada treptat.daca de exemplu merg mai mult de 20 km ajunge pe la 13.8 chiar 13.7(foarte rar am vazut valoarea de 13.6).acum intrebarea mea: acest lucru este normal(sa incarce mai mult la inceput cand bateria are nevoie de curent pt incarcare si apoi sa scada curentul debitat de alternator)sau e alternatorul pe moarte si incepe bine dar cand se incalzeste nu mai este asa eficient?
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
Manno a scris:am si eu oproblema de genul asta.adica pornesc masina dupa 24 de ore sau mai mult de la ultima stationare,la borne am 14.1V sau f aproape de aceasta valoare.merg cativa km incepe sa scada treptat.daca de exemplu merg mai mult de 20 km ajunge pe la 13.8 chiar 13.7(foarte rar am vazut valoarea de 13.6).acum intrebarea mea: acest lucru este normal(sa incarce mai mult la inceput cand bateria are nevoie de curent pt incarcare si apoi sa scada curentul debitat de alternator)sau e alternatorul pe moarte si incepe bine dar cand se incalzeste nu mai este asa eficient?
Manno, aceeasi problema o am si eu la o vectra c (incarca 14.1-14.2 la pornire si dupa ceva vreme scade la 13.7-13.9)! Am schimbat releul de incarcare cu unul original si face la fel, iar explicatia electricianului este ca bateria e de vina (primeste 14.1-14.2 pana se incarca curetul consumat la pornire apoi se stabilizeaza undeva la 13.7-13.9) Eu am comportamentul asta de luni bune si nu cred ca e o problema!
dragos_H
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2012
- Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu la o Astra H 1.7 CDTI. Incarca la pornire 14.1 dupa care scade la 13.7. Cu AC si faza scurta pornite am 13.5. Asta se intampla cu un alternator SH. In ultimii 25000 km am schimbat diode si releu la alternatorul original , apoi am schimbat alternatorul cu unul SH iar acestuia din urma i-am schimbat diodele si puntea. Intradevar pe timpul iernii incarca 14.1- 14.2. Mecanicul mi-a zis ca alternatorul se incinge foarte tare si ca ar trebui schimbat. Am comportamentul asta de la inceputul verii, as mai merge cu el asa dar mi-e teama sa nu ma lase la un drum mai lung.