Dnita349
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2020
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Dnita349
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2020
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Când cumperi o mașinã sh, schimbi distribuția. O poți pastra daca ai garanție 100% ca nu a ajuns la limita de inlocuire sau a fost deja schimbata si este in intervalul recomandat de inlocuire.
Altfel, riști mult: daca se rupe în mers, faci motorul țãndãri.
Desigur, se poate sa tina mult și bine: nu cred ca merita riscul acesta.
Altfel, riști mult: daca se rupe în mers, faci motorul țãndãri.
Desigur, se poate sa tina mult și bine: nu cred ca merita riscul acesta.
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Dnita349
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2020
- Mesaj Privat
Dnita349
- Mesaje scrise: 11
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2020
- Mesaj Privat
Sido
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Tulcea
- Masina: Insignia 2020 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2020
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
fara suparare dar nu stiu la ce reprezentante mergeti voi.
cine va pacaleste in halul asta si vad ca se prinde?
daca la modelul Insignia A se face schimbul comform cartii la 150k unde ai gasit domnule meseriasul care zice sa faci schimbul la 90K?.
ca principiu orice chestie de cauciuc curea, anvelope, etc o schimbi la 5-6 ani chiar daca sta pe loc.
la motoarele PSA se schimba la 250 K sau ceva pe acolo asa ca hai sa cautam in documentatia originala nu la "nea Gicu mecanicu de la coltul blocului".
daca masina are 188 K in mod normal cam treb sa schimbi distributia,
dar verifica bine ca este posibil sa mai ai loc de mers cu ea.
cine va pacaleste in halul asta si vad ca se prinde?
daca la modelul Insignia A se face schimbul comform cartii la 150k unde ai gasit domnule meseriasul care zice sa faci schimbul la 90K?.
ca principiu orice chestie de cauciuc curea, anvelope, etc o schimbi la 5-6 ani chiar daca sta pe loc.
la motoarele PSA se schimba la 250 K sau ceva pe acolo asa ca hai sa cautam in documentatia originala nu la "nea Gicu mecanicu de la coltul blocului".
daca masina are 188 K in mod normal cam treb sa schimbi distributia,
dar verifica bine ca este posibil sa mai ai loc de mers cu ea.
Sido
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Tulcea
- Masina: Insignia 2020 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2020
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
le citesc si ma iau cu mainile de cap cand vad cum sunt trasi pe sfoara multi posesori de masini.
multi argumenteaza ca sunt alte conditii la noi ca una ca alta.
de ce sa schimbi uleiul cand masina zice ca ai 63%.
de ce mai este chestia aia acolo la masina.
ce era asa de greu ca sa ia manualul masinii si sa scoata la imprimanta o hartie cu ce zice producatorul.
schimbi distributia la x Km pentru ca asa zice producatorul si montezi piesele astea care sunt agreate de producator nu de ce vrea ala sa iti bage pe gat.
mergi la 3 reprezentante si sa vezi ce raspuns primesti.
multi argumenteaza ca sunt alte conditii la noi ca una ca alta.
de ce sa schimbi uleiul cand masina zice ca ai 63%.
de ce mai este chestia aia acolo la masina.
ce era asa de greu ca sa ia manualul masinii si sa scoata la imprimanta o hartie cu ce zice producatorul.
schimbi distributia la x Km pentru ca asa zice producatorul si montezi piesele astea care sunt agreate de producator nu de ce vrea ala sa iti bage pe gat.
mergi la 3 reprezentante si sa vezi ce raspuns primesti.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
As fi si eu curios ce inseamna 'alte conditii' pentru o distributie formata dintr-o curea o rola si o pompa de apa? conditii de viata?conditii de clima?....apropos pentru cine nu stie ,producatorul pieselor care formeaza distributia inainte sa se laude ca poate sa le produca le trece prin niste teste mult mai complicate decat puterea de intelegere a 'specialistilor' de la reprezentante ,si eu am vazut ca depasesc cu 30 pana la 50 % durata si nr. de km la care se recomanda schimbarea fara probleme.Totusi ca sa nu fiu la fel de cretin ca si ei trebuie avut in vedere ,daca este contaminata cureaua in sepecial cu ulei ,antigel ori combustibil,daca a fost sau se porneste masina trasa/impinsa si daca soferul este un schumaher innascut doar aici se schimba putin datele problemei in rest ce scrie producatorul setului e sfant cu conditia sa fie produsul original.Adica nea caisa inainte sa se dea inteligent sa inspecteze starea curelei si dupa sa inceapa sa vorbeasca
La sfarsit ca recomandare 50 de lei la procurarea pieselor si 50 la montaj fac diferenta de cele mai multe ori intre o lucrare ca la carte si o bataie de joc in care te alegi cu un concediu ratat ,plata unei tractari, un motor de inlocuit si ...nervii de rigoare, e bine de pus in balanta,inainte sa acceptati 'chilipiruri'.
La sfarsit ca recomandare 50 de lei la procurarea pieselor si 50 la montaj fac diferenta de cele mai multe ori intre o lucrare ca la carte si o bataie de joc in care te alegi cu un concediu ratat ,plata unei tractari, un motor de inlocuit si ...nervii de rigoare, e bine de pus in balanta,inainte sa acceptati 'chilipiruri'.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
iulius a scris:le citesc si ma iau cu mainile de cap cand vad cum sunt trasi pe sfoara multi posesori de masini.
multi argumenteaza ca sunt alte conditii la noi ca una ca alta.
de ce sa schimbi uleiul cand masina zice ca ai 63%.
de ce mai este chestia aia acolo la masina.
ce era asa de greu ca sa ia manualul masinii si sa scoata la imprimanta o hartie cu ce zice producatorul.
schimbi distributia la x Km pentru ca asa zice producatorul si montezi piesele astea care sunt agreate de producator nu de ce vrea ala sa iti bage pe gat.
mergi la 3 reprezentante si sa vezi ce raspuns primesti.
multi argumenteaza ca sunt alte conditii la noi ca una ca alta.
de ce sa schimbi uleiul cand masina zice ca ai 63%.
de ce mai este chestia aia acolo la masina.
ce era asa de greu ca sa ia manualul masinii si sa scoata la imprimanta o hartie cu ce zice producatorul.
schimbi distributia la x Km pentru ca asa zice producatorul si montezi piesele astea care sunt agreate de producator nu de ce vrea ala sa iti bage pe gat.
mergi la 3 reprezentante si sa vezi ce raspuns primesti.
sa intelegem ca tu daca ai 63% la ulei si ai facut cu el mai mult de 10000km (15000 cum spun reprezentantele) si peste 12 luni nu il schimbi?
la noi s-au spus 90000km de catre unii mecanici pentru ca in general atata face in romania un sofer normal care merge in concediu odata pe an si in rest la cumparaturi sau prin zona casei in decurs de 6 ani (o medie de 15000/an pe care oricum multi nu o ating).
Acum daca masina este de firma si face 100000km/an e clar ca nu se schimba la 1 an dar atunci intervine cat spune producatorul oficial (250000km poate cat va fi pentru ca fiecare motor are altfel valoarea si conteaza si daca este cu tractiune integrala sau alte elemente care sa influenteze intervalul de schimb).
eu de exemplu schimb uleiul si toate filtrele (cel de motorina il schimb la 2 revizii) odata pe an in conditiile in care fac intre 12-15000km. Daca insa ma anunta masina ca viata uleiului scade mai mult (mers in oras si regenerari multe) il schimb cand mai am cam 5%. Antingelul si lichidul de frana odata la 2-3 ani si la servodirectie( cam tot asa in functie de cum ii vad culoarea).
Acum fiecare intretina masina asa cum considera si in functie de buzunar. Problemele masinilor insa au ca si cauzalitate principala proasta intretinere din partea posesorului.
Sido
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Tulcea
- Masina: Insignia 2020 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2020
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
referitor la conditiile de mers de nenumarate ori am auzit si chiar si pe forum ca la noi nu sunt conditiile de trafic din alte tari ca una ca alta si in general tot felul de "ziceri" , orice numai ca sa iti ia banii aiurea.
de acord cu tine ca durata de viata este alta cunosc lucrul asta (cunosc destul de bine avand si un postuniversitar in domeniul fiabilitatii sistemelor)
ce vreau eu sa sublinez este ca aproape totul se face dupa ureche.
putini sunt cei ce dubleaza explicatiile cu argumente scrise sau extrase din documentatia originala
Sido
ce ai pus mai sus nu este ce recomanda producatorul. este ce a facut vanzatorul .
Discutia era despre distributie.
la cat se schimba?
deocamdata nu a venit nimeni cu tabelul din manualul original.
de acord cu tine ca durata de viata este alta cunosc lucrul asta (cunosc destul de bine avand si un postuniversitar in domeniul fiabilitatii sistemelor)
ce vreau eu sa sublinez este ca aproape totul se face dupa ureche.
putini sunt cei ce dubleaza explicatiile cu argumente scrise sau extrase din documentatia originala
Sido
ce ai pus mai sus nu este ce recomanda producatorul. este ce a facut vanzatorul .
Discutia era despre distributie.
la cat se schimba?
deocamdata nu a venit nimeni cu tabelul din manualul original.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Atunci putem dezvolta,distributia in special cureaua poate fi afectata de conditiile de clima porniri de la -25 de grade sau de la 42 de grade vara si functionarea in asemenea conditii ,contaminarea materialului cu ulei,antigel,combustibil,maniera de condus pornit si turat instant la turatia maxima,pornit de N ori intr-o zi sau o data la 3 luni e o problema,care ar mai putea fi? sa reduca anduranta la mai putin de jumatate dupa unii la 30% .Piesele sunt testate inainte sa se faca o recomandare din start in cazul unei exploatari corecte distributia depaseste termenele recomandate ajungand pana la 50 % conditie sa nu se intample ce scrie mai sus.
Ca idee am lucrat in Franta,foarte multe masini cu distributii rupte in marile orase,de ce? va zic eu acolo pui masina in parcare si cand iese francezu si nu are loc impinge putin masina ....care il incomodeaza atunci fiind lasate in viteza se forteaza cureaua si la unele cedeaza mult mai repede,simplu.
La noi in tara romanii marea majoritate schimba dupa ideile unor specialisti ca daca producatorul spune 150 mii e bine sa o schimbi la 60 de mii ...de ce?
Inca odata repet,cine nu inspecteaza cureaua si vorbeste fara sa vada deja vorbeste prostii,am gasit curea dizolvata de uleiul curs de la simeringul de distributie ,era inca mult pana sa vina termenul si de aia clientul facea figuri cand i-am spus ca ori schimba si distributia ori vine si ia masina pe platforma ...simplu.In alte conditii nu vad cu ce difera Romania de alte tari,daca sunt conditii care ma fac sa evaluez gresit intervelel de schimb si bat campii trebuie sa stiu pentru ca am vorbit pana acum doar in cunostinta de cauza si alte motive eu nu vad.
Ca idee am lucrat in Franta,foarte multe masini cu distributii rupte in marile orase,de ce? va zic eu acolo pui masina in parcare si cand iese francezu si nu are loc impinge putin masina ....care il incomodeaza atunci fiind lasate in viteza se forteaza cureaua si la unele cedeaza mult mai repede,simplu.
La noi in tara romanii marea majoritate schimba dupa ideile unor specialisti ca daca producatorul spune 150 mii e bine sa o schimbi la 60 de mii ...de ce?
Inca odata repet,cine nu inspecteaza cureaua si vorbeste fara sa vada deja vorbeste prostii,am gasit curea dizolvata de uleiul curs de la simeringul de distributie ,era inca mult pana sa vina termenul si de aia clientul facea figuri cand i-am spus ca ori schimba si distributia ori vine si ia masina pe platforma ...simplu.In alte conditii nu vad cu ce difera Romania de alte tari,daca sunt conditii care ma fac sa evaluez gresit intervelel de schimb si bat campii trebuie sa stiu pentru ca am vorbit pana acum doar in cunostinta de cauza si alte motive eu nu vad.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
Ai dreptate nu te contrazic dar astea sunt cazuri deosebite . aici omul zice ca are 188k si intreaba daca mai poate merge sau o schimba maine.
facand o comparatie cu vechiul motor A20 DTH unde se face schimbul la 150 K in lipsa altor informatii (ex la modelele mai recente creste viata curelelor 250K ).cam trebuie schimbata nu merita sa riste.
dar repet nu stiu care este viata curelei de distributie la motorul B20.
Eu cred ca este necesara schimbarea avand in vedere ca daca masina incepe o noua viata alaturi de el atunci merita.
iar la Km astia cred ca si discurile fata cam trebuie schimbate ca sa nu le schimbe peste 2 ani .
de ce sa nu mearga cu discuri noi?
am vazut chiar azi pe youtube un caz cu un Polo cu distributia mica facuta praf de la o frana brusca.
facand o comparatie cu vechiul motor A20 DTH unde se face schimbul la 150 K in lipsa altor informatii (ex la modelele mai recente creste viata curelelor 250K ).cam trebuie schimbata nu merita sa riste.
dar repet nu stiu care este viata curelei de distributie la motorul B20.
Eu cred ca este necesara schimbarea avand in vedere ca daca masina incepe o noua viata alaturi de el atunci merita.
iar la Km astia cred ca si discurile fata cam trebuie schimbate ca sa nu le schimbe peste 2 ani .
de ce sa nu mearga cu discuri noi?
am vazut chiar azi pe youtube un caz cu un Polo cu distributia mica facuta praf de la o frana brusca.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
am gasit un pasaj din manualul original . ca sa nu mai comentam atata ce si cum.
banuiesc ca cei ce schimba uleiul la 10k la prima revizie merg pe front si cara tancuri cu masinila lor.
Informaþii generale
Informaþii service
Afiºajul de service 3 108.
Intervale de service pentru
Europa
Întreþinerea autovehiculului
dumneavoastrã este necesarã la
fiecare 30.000 km parcurºi sau dupã
un an, oricare din situaþii apare prima.
Schimbarea suplimentarã a uleiului
de motor ºi a filtrului este indicatã de
sistemul de monitorizare a duratei de
viaþã a uleiului de motor, atunci când
este necesarã mai devreme decât
perioada de întreþinere.
Un interval de service mai scurt poate
fi utilizat pentru comportamente de
condus mai dure, de ex. pentru taxiuri
ºi autovehicule pentru poliþie.
Intervalele de service la nivel
european sunt valabile în
urmãtoarele þãri:
Andorra, Austria, Belgia, BosniaHerþegovina, Bulgaria, Croaþia, Cipru,
Danemarca, Elveþia, Estonia,
Finlanda, Franþa, Germania, Grecia,
Groenlanda, Islanda, Irlanda, Italia,
Letonia, Liechtenstein, Lituania,
Luxemburg, Macedonia de Nord,
Malta, Monaco, Muntenegru,
Norvegia, Olanda, Polonia,
Portugalia, Regatul Unit al Marii
Britanii, Republica Cehã, România,
San Marino, Serbia, Slovacia,
Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria.
manualul il gasesti pe net pentru toate modelele gratis
https://www.opel.ro/owners/manuals.html
banuiesc ca cei ce schimba uleiul la 10k la prima revizie merg pe front si cara tancuri cu masinila lor.
Informaþii generale
Informaþii service
Afiºajul de service 3 108.
Intervale de service pentru
Europa
Întreþinerea autovehiculului
dumneavoastrã este necesarã la
fiecare 30.000 km parcurºi sau dupã
un an, oricare din situaþii apare prima.
Schimbarea suplimentarã a uleiului
de motor ºi a filtrului este indicatã de
sistemul de monitorizare a duratei de
viaþã a uleiului de motor, atunci când
este necesarã mai devreme decât
perioada de întreþinere.
Un interval de service mai scurt poate
fi utilizat pentru comportamente de
condus mai dure, de ex. pentru taxiuri
ºi autovehicule pentru poliþie.
Intervalele de service la nivel
european sunt valabile în
urmãtoarele þãri:
Andorra, Austria, Belgia, BosniaHerþegovina, Bulgaria, Croaþia, Cipru,
Danemarca, Elveþia, Estonia,
Finlanda, Franþa, Germania, Grecia,
Groenlanda, Islanda, Irlanda, Italia,
Letonia, Liechtenstein, Lituania,
Luxemburg, Macedonia de Nord,
Malta, Monaco, Muntenegru,
Norvegia, Olanda, Polonia,
Portugalia, Regatul Unit al Marii
Britanii, Republica Cehã, România,
San Marino, Serbia, Slovacia,
Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria.
manualul il gasesti pe net pentru toate modelele gratis
https://www.opel.ro/owners/manuals.html
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
am vazut chiar azi pe youtube un caz cu un Polo cu distributia mica facuta praf de la o frana brusca. EXCLUS din cauza franarii bruste ,nesincronizarea apasarii bruste si pana la podea a franei cu debreierea poate duce la ruperea curelei prin socul produs in lantul cinematic ,in motor implicit in distributie .
Ca sa intelegi cat de corecte si precise sunt recomandarile dpdv al documentatiei tehnice nu vad sa se refere la cauzele principale si vizibile in cazul unei inspectii,contaminarea cu ulei,antigel,combustibil ...asa ca le putem incadra la capitolu generalitati.Ele au fost pentru mine inceputul intrebarilor ...DE CE ....mai departe am citit singur unele s-au dovedit corecte altele ca in cazul recomandarii utilizarii vaselinei la sistemul de franare s-au dovedit false,fara legatura cu recomandarile producatorilor materialelor de frictiune si din experienta extrem de daunatoare franelor si bugetului soferului.
Oricum sper ca si discutiile astea sa foloseasca cuiva.
Ca sa intelegi cat de corecte si precise sunt recomandarile dpdv al documentatiei tehnice nu vad sa se refere la cauzele principale si vizibile in cazul unei inspectii,contaminarea cu ulei,antigel,combustibil ...asa ca le putem incadra la capitolu generalitati.Ele au fost pentru mine inceputul intrebarilor ...DE CE ....mai departe am citit singur unele s-au dovedit corecte altele ca in cazul recomandarii utilizarii vaselinei la sistemul de franare s-au dovedit false,fara legatura cu recomandarile producatorilor materialelor de frictiune si din experienta extrem de daunatoare franelor si bugetului soferului.
Oricum sper ca si discutiile astea sa foloseasca cuiva.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat