In urma inlocuirii farurilor de pe masina a trebuit sa le si reglez, iar pentru asta am procedat in felul urmãtor: se gãseste un loc drept si un zid/carton/placa de osb pe care sa putem regla farurile, este necesar sa fie rezervorul plin, presiunea anvelopelor sa fie identica sau cum scrie în manualul de utilizare al autovehiculului iar in momentul reglarii efective a farurilor sa fie o persoana pe locul soferului. Se va face cate un punct pe far corespunzãtor fazei de intalnire (scurta) De la aceste puncte vom masura 7 metri pana la placa de osb, vom trasa mai apoi o dunga verticala care va reprezenta centrul masinii (ne vom folosi de antena masinii, sigla de pe capota fata etc). Vom masura apoi distanta dintre cele doua puncte de pe far si vom trasa inca doua dungi verticale in stanga si dreapta centrului. Eu am folosit nivela cu laser pentru a duce inaltimea becului halogen pe panou de osb (se poate si cu o cumpana si ata) Vom puncta cate un punct corespunzãtor inaltimii farurilor dupa care vom masura 7 cm in jos si vom pune un alt punct In acest moment putem regla pe rand farurile pana aducem lumina ca in imagine La prima impresie farurile vad excelent, fara dungi dar nu am certitudinea ca este 100% corect asa ca am mai coborat fiecare far cu 1 cm, deci la distanta de 7 metri am coborât 8 cm. Daca este sa ma iau dupa ceea ce scrie pe far la cei 700 de cm, 1% sunt exact cei 7cm
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Dar farurile din acel punct de cutoff dau lumina spre dreapta la un unghi de 20° sa zicem tocmai pentru a lumina mai bine partea dreapta a carosabilului pentru un timp de reactie mai bun. Este parerea ta si trebuie sa o luam in considerare pentru a imbunatati vizibilitatea pe timp de noapte fara a deranja pe cei de pe contrasens. Stima
farul din dreapta are reglaj din fabrica sa reflecte in partea dinspre exterior lumina mai in sus (in tari din europa). La reglaj trebuie sa bata amandoua farurile la linie cum ar veni. Partea din dreapta care da lumina mai in sus, pentru vizualizarea mai buna a marginii drumului nu ar trebui sa aiba nevoie de ajustari.
@florinianc
Nu ai cum sa i convingi. Ei vad ca partea dreapta a drumului e mai bine luminta si au impresia ca farul drept e mai ridcat. Nu se gandesc ca lupa, rrapectiv oglinda fiecarui far (stang si drept) e conceputa in asa fel incat sa lumineze mai bine inspre partea dreapta.
Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, eu asa am luat masina din " nemtia " cu farul drept ridicat putin mai sus , dupa care am avut un mic accident si le-am dat jos, am indreptat ce era pe acolo si am fost la un service sa-mi puna farurile in pozitia corecta, inginerul de acolo le-a reglat tot asa cu 1-2 grade mai ridicat farul din dreapta
Asa ca ....
blue_maniak a scris:@florinianc
Nu ai cum sa i convingi. Ei vad ca partea dreapta a drumului e mai bine luminta si au impresia ca farul drept e mai ridcat. Nu se gandesc ca lupa, rrapectiv oglinda fiecarui far (stang si drept) e conceputa in asa fel incat sa lumineze mai bine inspre partea dreapta.
Deci daca farul din dreapta este ,,mai sus,,...tu nu poti crede ca tot din reglaj este???Lupa aia crezi ca e turnata din fabrica in pozitia aia din far??Nu....se face tot din reglaj...asa ca nu te mai contrazice!!!
Pe ambele faruri ai unghiul de reglaj al farului exprimat in procente. Acesta e la fel pentru ambele => farul din dreapta bate la aceeasi distanta cu cel din stanga pentru ca sunt amplasate la aceeasi inaltime. Intr-adevar amprenta luminii fiecarui far bate mai mult inspre dreapta si pe o lungimea mai mare, dar asta nu inseamna ca cel drept e mai ridicat, ci e cauzata ce configuratia lupei/onglinzii farului. Acest lucru e valabil la faruri halogen si xenon basic.
Nu mai da sfaturi pentru ca altii chiar cred ineptiile tale si pun in pericol alti participanti la trafic!
Farul din dreapta mai ridicat sau ulei cu viscozitatea mare dupa 100k sunt lucruri normale la nea gogu la atelier.
http://www.petry.org/pics/headlightbeam1.jpg http://www.12voltledlights....ng-headlights.jpg https://www.volvoclub.org.uk...eadlampAiming.gif http://www.jeepforum.com/ga...ht_aiming_fsm.jpg http://www.retrofitlab.com/...ece-beam-pattern/
Ti se pare mai ridicat farul drept in vreuna din poze? Astept argumente solide, nu ceea ce crezi tu sau ce ti se pare ca ar fi corect.
Daca ar fi asa cum spun colegii @taxi si @tase ar insemna ca cei care inmatriculeaza masini de UK la noi ar trebui doar sa ridice farul stang sus si sa il lase pe cel drept.
De ce credeti ca domnii de la R.A.R cer schimbarea farurilor de UK cu unele de EU? Fix din cauza oglinzilor/lupelor care sunt construite sa bata fie inspre stanga,fie inspre dreapta.
@eliade-felicitari pentru topic!
@tase faptul ca tu vezi in partea dreapta mai mult decat in stanga se datoreaza ideii constructive a farurilor si aici vorbesc de oglinda sau lupa. Pentru masinile cu volan pe stanga ele au o inclinatie de 45 de grade spre dreapta(pentru cele cu volan pe drapta este opus) pentru a te ajuta sa vezi mai bine semnele de circulatie, pietoni , biciclisti etc. care in marea lor majoritate merg pe parte dreapta a drumului. Acel fascicul de lumina inclinat pe care-l fac ambele faruri porneste cum e si normal de la mijlocul masini spre dreapta de aici si impresia FALSA ca farul din dreapta lumineaza mai sus. Poti face un test simplu scoti becul din farul dreapta si ai sa te convingi ca tot ce ti-am scris e adevarat.
Ca si reglaj farurile se fixeaza ambele la acelasi nivel.
Aveti AICI un tutorial destul de explicit despre cum trebuie reglate farurile(sus-jos stanga -dreapta)
Aici lumea vorbeste despre reglajul farului ( la asta se refera e mai sus), iar unii useri sustineau ca prin reglajul farurilor cel din dreapta ar trebui sa lumineze mai sus/ departe decat cel din stanga. Fals!
@Tase Exprimarea lui #taxy43edy nu era corecta, dar toata lumea a inteles despre ceea ce era vorba. Acum tu incerci sa-ti indrepti greaseala prin prisma unor inexactitati de exprimare. Bineinteles ca pozitia farului e (aproape) fixa.
Se pare ca aveti dreptate, greseala mea , dar eu asa am cumparat masina si asa mi-a fost reglata si de un inginer ITP la reglajul ulterior, si inca nu m-a injurat nimeni ca nu imi bat bine farurile
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Site-ul clubopel.com și partenerii noștri folosesc cookies pentru a vă putea oferi informațiile și serviciile pe care le doriți și, în unele cazuri, pentru a personaliza experiența online.
Puteți seta ce cookies acceptați, pe care nu și puteți schimba aceste setări oricând accesând opțiunea 'Setări cookie' disponibilă în toate paginile site-ului.
Cookie-uri necesare funcționării site-ului
Dacă blocați aceste cookies nu mai puteți folosi site-ul clubopel.com în mod corespunzător, funcționarea lui fiind afectată.
Cookie-uri pentru publicitate netargetată - se asigură doar că nu primiți aceeași reclamă mereu. Nu sunt stocate sau transmise date personale. Pentru reclamele servite prin Google aveți detalii suplimentare aici
Cookie-uri pentru monitorizare traficului în mod anonim, care ne permit să știm câți utilizatori accesează clubopel.com și care sunt paginile vizitate. Pentru detalii: Google Analytics.
Reclame care v-ar putea interesa
Aceste cookies personalizează reclamele în funcție de locul de unde vizitati
site-ul și interesele manifestate până acum, astfel încât să aveți reclame relevante.
Blocarea acestui tip de cookies nu oprește reclamele, în schimb v-ar putea oferi anunțuri care să nu vă intereseze.
Demografice
Pentru a vă cunoște mai bine, sunt stocate cookies care ajută serviciile de monitorizare a traficului să
rețina sexul, orașul, categoria de vârstă sau alte detalii care ar putea determina pe viitor conținut
relevant și o politică editorială care să corespundă așteptărilor vizitatorilor noștri prin serviciul
oferit de Google Analytics.