- mctoto
- OP
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- ghostrider
- **
- 108 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
ghostrider
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Majoritatea service-urilor sunt cladite prin furt,si inselaciune.Credeti oare ca nu au fost si multi clienti care s-au prins de manevre?dar cine sa le faca dreptate.Eu va recomand sa fiti cu mare bagare de seama pentru ca mai nou oamenii incearca sa va fure cu forta daca nu merge cu smecheria,si anume incerca sa va determine sa semnati devize de lucru,facturi proforma,in care operatiunile sunt trecute in asa fel in cat sa fie loc de interpretari in folosul lor.Sfatul meu pentru ca am lucrat in domeniu este sa cereti participarea la constatare,nimeni nu are dreptul sa va refuze,lasati masina in service numai dupa ce s-a completat nota de constatare sau devizul estimativ dupa caz scris foarte clar in ceea ce priveste reparatiile ce urmeaza sa fie efectuate,specificat termen executie,cine asigura piesele...si mai ales semnata si inchisa asemenea facturii adica rubricile necompletate taiate.Nu semnati in nici un caz devize in care apar operatiuni gen: Reparatie capitala motor,unde oamenii au dreptul legal sa inlocuiasca sau sa pretinda ca au inlocuit aproape tot,cereti defalcarea pe operatiuni gen;Demontat motor,inlocuit segmenti,inlocuit simeringuri supape,inlocuit simering distributie..etc.unde nu mai e loc de invarteli.Atentie si in cazul in care se cer inlocuiri pe care le considerati in plus,daca specificati pe deviz ca nu sunteti de acord cu ele,la o eventuala problema va vor face responsabili pentru tot ce nu merge.
Puteti cere tot scris ca tot ce apare in plus pe parcursul reparatiei sa vi se aduca la cunostinta si sa nu se inceapa operatiunea fara acordul dvs.
Daca aveti dubii in privinta calitatii lucrarii,puteti sa nu semnati nota de receptie a lucrarii si sa specificati tot in scris ce va nemultumeste etc. nu lasati totul pe vorbe.
Cu nota de constatare semnata,facturile de piese,devizul de lucru,factura de reparatii,nota de receptie a lucrarii semnata...service-ul va poate obliga la plata si nimeni nu intervine in ajutorul dvs. pana cand nu platiti pana la ultimul banut.Tot asa bine aceste documente va pot ajuta sa va recuperati banii in cazul in care apar probleme in garantie,altfel suportati pagublele datorate unei reparatii facute incorect.
Puteti cere tot scris ca tot ce apare in plus pe parcursul reparatiei sa vi se aduca la cunostinta si sa nu se inceapa operatiunea fara acordul dvs.
Daca aveti dubii in privinta calitatii lucrarii,puteti sa nu semnati nota de receptie a lucrarii si sa specificati tot in scris ce va nemultumeste etc. nu lasati totul pe vorbe.
Cu nota de constatare semnata,facturile de piese,devizul de lucru,factura de reparatii,nota de receptie a lucrarii semnata...service-ul va poate obliga la plata si nimeni nu intervine in ajutorul dvs. pana cand nu platiti pana la ultimul banut.Tot asa bine aceste documente va pot ajuta sa va recuperati banii in cazul in care apar probleme in garantie,altfel suportati pagublele datorate unei reparatii facute incorect.
- gagi_manus
- **
- 78 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2004 1,7 CDTI 101CP
- Bucuresti
gagi_manus
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 1,7 CDTI 101CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
Eu am patito cu o masina de serviciu ,adica un esperod DAEWOO cu o probela la o fulie zic ei facea ca un flex dar uneori nu tot timpu si ma duc la reprezentanta de la RADACINI linga apaca e chiar visavi de apaca pe iuliu maniu e patron un turc sau arab nu-mi dau seama exact si las masina acolo a doua zi ma suna ca e gata hoti aia, si imi spun ca e rezolvata imi fac factura cu o piesa schimbata adica o fulie de la compresoru de aer conditionat ca asta au zis aia ca e defecta o iau si ce credeti ca dupa citeva saptamini face la fel ma apucat spumele si zic eu hai sa vad si eu cum arata fulia aia noua nici vorba e aceasi fulie , deci ce sa cred este ca tipi mi-au uns cumva fulia sa nu mai faca zgomot o perioada si mia luat bani ca fiind schimbata deci niste excroci eu va zic sa nu va duceti cumva la servisul de pe iuliu maniu acel DAEWOO ca sint excroci testat de mine noroc ca masina nu e a mea ci a firmei si acum face cin si cind problema veche eu zic cint va duceti pe la vreun service si va schimba uitativa daca piesa care zic iei ca vau schimbata sa va arate unde au montato si sa va arate pe cea vehe numai asa putem sai prindem la inghesuiala, cam asta am patito eu. cascati ochii
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
Acum sa fim corecti si cinstiti asta este politica de strada a Romaniei..Eu cred ca din 10 persoane care se duc la service 8 va incerca sa se targuiasca cu cineva de la repectivul service si sa nu mai zica ,,SEFU""ca la dansu in service nu se poate asa ceva pt ca de cele mai multe ori sefi fac afacerile murdare si cade un amarat de mecanic care vrea sa faca si el o spaga si uite ca se alege cu dosar penal pt furt, se stie ca daca ajungi la mana lor sut hiene dar asta este viata stiu este urat si josnic ce-a ce se intmpla dar nu cred ca o fac din placere..O fac pt ca iarna cand afara sunt -20 grade el sta cu mana in vaselina , ulei .Poate este satul de chin si de salariul mik , si o comite din dorinta de avea ce pune pe masa..Nu vad de ce nu se face un flagrant la un parlamentar sau la un primar care creaza fraude de milioane de €€€ si de ce se duce la un amart de mecanik..Sa fim seriosi baieti mai avem drum de parcurs ca sa atingem si noi pragul civilizatiei si al bunului simt..
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
pentru ca toti suntem egali in fata legii, dar unii sunt mai egali ca altii.
@BeWaRe, ai dreptate, astfel de flagranturi ar trebui realizate si cu cei de sus, in egala masura. Si si cu astia micii (parerea mea). Eu am ajuns la concluzia ca pentru cei de sus singura solutie eficienta ar fi executia in masa, pe stadion... ca altfel nu scapam de ei
mai, dar ce off topic sunt...
@BeWaRe, ai dreptate, astfel de flagranturi ar trebui realizate si cu cei de sus, in egala masura. Si si cu astia micii (parerea mea). Eu am ajuns la concluzia ca pentru cei de sus singura solutie eficienta ar fi executia in masa, pe stadion... ca altfel nu scapam de ei
mai, dar ce off topic sunt...
- GODLESS
- **
- 282 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Calibra 1993 C20LET
GODLESS
- Mesaje scrise: 282
- Locatie:
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
off
@BeWaRe un mecanic salriul mic ? poate ala ce matura prin atelier ... "Poate este satul de chin" da cine-l pune sa fie mecanic ? trebuia sa se faca ginecolog sa stea cu mainile in ... nu in vaselina .
@jjEE flagranturi la cei de sus e f greu de facut pt ca :1 e plin de sppisti in jurul lor si nu e access la ei cu "webcamul" si 2 ei nu se complica cu tunuri minore, 1000-2000 de euro ci cu sute de mii sau milioane .(zi-mi un ziarist care-si permite sa mearga la un palamentar cu un milion si sa zica ca vrea sa-i dea mita ...)
Parlamentarul si primarul da "tunuri" la stat si nu ne afecteaza la buzunar in mod direct dar mecanicul baga mana direct in buzunarul nostru, asta e marea problema, de acceea trebuie sa-i rupem mana lui primul si pe urma sa sa facem executii pe stadioane .
on
eu zic sa se ocoleasca service-urile despre care se aud zvonuri cum ca ... si sa se mearga in service-uri unde poti sta langa masina sau unde sunt camere video instalate ...(acolo nu se risca) am vazut sevice in romania unde stai la bar si-ti bei cafeaua si urmaresti pe un LCD mare ce lucra baietii la masina si inauntru era ca si in farmacie, nu plin de ulei si jeg (deci se poate )dar mai trebuie sa mai asteptam pana o sa intre toate in normal , nu suntem "fat fumos" sa facem in 17 ani ce au facut alti in 60 ...
@BeWaRe un mecanic salriul mic ? poate ala ce matura prin atelier ... "Poate este satul de chin" da cine-l pune sa fie mecanic ? trebuia sa se faca ginecolog sa stea cu mainile in ... nu in vaselina .
@jjEE flagranturi la cei de sus e f greu de facut pt ca :1 e plin de sppisti in jurul lor si nu e access la ei cu "webcamul" si 2 ei nu se complica cu tunuri minore, 1000-2000 de euro ci cu sute de mii sau milioane .(zi-mi un ziarist care-si permite sa mearga la un palamentar cu un milion si sa zica ca vrea sa-i dea mita ...)
Parlamentarul si primarul da "tunuri" la stat si nu ne afecteaza la buzunar in mod direct dar mecanicul baga mana direct in buzunarul nostru, asta e marea problema, de acceea trebuie sa-i rupem mana lui primul si pe urma sa sa facem executii pe stadioane .
on
eu zic sa se ocoleasca service-urile despre care se aud zvonuri cum ca ... si sa se mearga in service-uri unde poti sta langa masina sau unde sunt camere video instalate ...(acolo nu se risca) am vazut sevice in romania unde stai la bar si-ti bei cafeaua si urmaresti pe un LCD mare ce lucra baietii la masina si inauntru era ca si in farmacie, nu plin de ulei si jeg (deci se poate )dar mai trebuie sa mai asteptam pana o sa intre toate in normal , nu suntem "fat fumos" sa facem in 17 ani ce au facut alti in 60 ...
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Sa lamurim un aspect mai mult sau mai putin cunoscut membrilor acestui club,un mecanic de service cat de cat dotat si bine cotat are min. pe luna 1.000 Ron salariu iar diferitele suplimente se ridica la 200-300 ron pe zi aici incluzand atentii,diferite facilitati,sau direct vandut piese de la alte masini.Pe de alta parte sunt mecanicii de reprezentante care nu exceleaza ca meserie dar au legaturi stranse de rudenie sau afaceri cu marea majoritate a angajatilor au tot in jur de 1.200 - 1.500 ron dar aici se complica putin treaba,la ce am scris se aduna prin sistemul de spagi cam 200ron pe zi si mai exista sistemul de plecat in afara la procurat piese sau subansamble pentru clientii reprezentantei la preturi mult mai mici ca acolo dar banii intra in acelasi circuit.Mai simplu mergem pentru cutia de viteze automata la reprezentanta ne cere oficial pe ea 3.500E iar un mecanic ne face oferta de 2.000E cu lucrarea facuta de aceiasi mesteri in atelierul lor pe langa program.Se procura la 800E din afara se monteza diferenta intra in buzunarele lor si asa un mecanic daca e cuminte si face ce i se cere la o reprezentanta nu zic nume ajunge la o medie de 3.000E pe luna. Tot putin este?
Bine poate n-am intrebat eu clar..la asa castig tot putin este ? Nu cred si nu merita nimeni sa fie mintit si furat ca-n codru' si dupa aia ati mai si rad in nas niste hoti pentru ca un furt tot un furt ramane.Asemenea specimene fac de ras o meserie pe care am ales-o exclusiv din pasiune,am invatat si continui sa invat,ma ridic incet,simt multumirea ca am rezolvat ceea ce altii n-au putut,pot dupa 20 de ani de experienta numai in tarile in care a fi mecanic de top e o mandrie sa aduc o masina in parametrii initiali la un pret corect.Atunci de ce sa ma amestec cu asemenea scursuri?incredibil pentru mine este ca tot pagubitii cei care platesc cu bani grei incompetenta,minciuna si furtul pe fata cauta motive pentru gesturile lor.Nici nu vreau sa ma gandesc daca s-ar putea verifica ce procent din accidentele produse au drept cauza si proasta intretinere sau reparatie a diferitelor subansamble gen directie ,franare iluminare, etc ...lucruri care nu se vor sti niciodata deoarece politia noastra avea placa cea binecunoscuta...NEADAPTAREA VITEZEI LA CONDITIILE DE TRAFIC asta pentru ca si ei au fost si sunt aceeasi cloaca.
In concluzie daca doriti cu adevarat aici in acest club puteti intalni si oameni care vorbesc in cunostinta de cauza,puteti intreba,am vazut ca sunt dispusi sa caute documentatii,imagini,scheme totul fara nici o obligatie din partea dvs. doar din dorinta de a ajuta.
Daca exista cel mai mic semn de intrebare fata de ceea ce-am scris pot dovedi cu documente de service ca pentru o reparatie de 500 E la reprezentanta s-au cerut 10.000 E fiind vorba de un Mitsubishi Pajero iar pentru o reparatie de max 1.000E la reprezentanta s-au cerut 14.000 E fiind vorba de un Opel Monterey,concluziile le trage fiecare.
Atunci ramane varianta sa ne vedem cu prima ocazie si sa explicam cei implicati in reparatia auto modul in care va puteti feri de asemenea situatii,culmea e ca se poate,si nici nu costa bani,depinde doar daca vrem cu adevarat s-au asteptam inca o ocazie sa pozam in victime.
Bine poate n-am intrebat eu clar..la asa castig tot putin este ? Nu cred si nu merita nimeni sa fie mintit si furat ca-n codru' si dupa aia ati mai si rad in nas niste hoti pentru ca un furt tot un furt ramane.Asemenea specimene fac de ras o meserie pe care am ales-o exclusiv din pasiune,am invatat si continui sa invat,ma ridic incet,simt multumirea ca am rezolvat ceea ce altii n-au putut,pot dupa 20 de ani de experienta numai in tarile in care a fi mecanic de top e o mandrie sa aduc o masina in parametrii initiali la un pret corect.Atunci de ce sa ma amestec cu asemenea scursuri?incredibil pentru mine este ca tot pagubitii cei care platesc cu bani grei incompetenta,minciuna si furtul pe fata cauta motive pentru gesturile lor.Nici nu vreau sa ma gandesc daca s-ar putea verifica ce procent din accidentele produse au drept cauza si proasta intretinere sau reparatie a diferitelor subansamble gen directie ,franare iluminare, etc ...lucruri care nu se vor sti niciodata deoarece politia noastra avea placa cea binecunoscuta...NEADAPTAREA VITEZEI LA CONDITIILE DE TRAFIC asta pentru ca si ei au fost si sunt aceeasi cloaca.
In concluzie daca doriti cu adevarat aici in acest club puteti intalni si oameni care vorbesc in cunostinta de cauza,puteti intreba,am vazut ca sunt dispusi sa caute documentatii,imagini,scheme totul fara nici o obligatie din partea dvs. doar din dorinta de a ajuta.
Daca exista cel mai mic semn de intrebare fata de ceea ce-am scris pot dovedi cu documente de service ca pentru o reparatie de 500 E la reprezentanta s-au cerut 10.000 E fiind vorba de un Mitsubishi Pajero iar pentru o reparatie de max 1.000E la reprezentanta s-au cerut 14.000 E fiind vorba de un Opel Monterey,concluziile le trage fiecare.
Atunci ramane varianta sa ne vedem cu prima ocazie si sa explicam cei implicati in reparatia auto modul in care va puteti feri de asemenea situatii,culmea e ca se poate,si nici nu costa bani,depinde doar daca vrem cu adevarat s-au asteptam inca o ocazie sa pozam in victime.
- GODLESS
- **
- 282 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Calibra 1993 C20LET
GODLESS
- Mesaje scrise: 282
- Locatie:
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Ca sa menþionez un aspect destul de “minor”, poate cã sunt printre cei ce nu mai au încredere în service-urile cu “salã de aºteptare”. Pãcat de ideea împrumutatã de la occidentali unde aceasta a adus beneficii. Se pare cã la noi aceasta a fost una din pârghiile ce au creiat o sursã de venit al acestor “mecanici”. Am prieteni printre ei ºi pot spune cã ce s-a prezentat este adevãrat iar moda va continua pânã în ziua în care te va lãsa sã staþionezi lângã maºina ta când este în operaþie. Din cauza lor am ajuns sã-mi repar singur bijuteria ºi pot sã le mulþumesc, deoarece nu crede-am ca am atâtea veleitãþi ascunse
- GODLESS
- **
- 282 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Calibra 1993 C20LET
GODLESS
- Mesaje scrise: 282
- Locatie:
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
@Vios40 daca e sa te "faca", poti sa stai cu ochii lipiti de capota masinii si sa-i urmaresti pas cu pas. nu o sa mearga la chestiile mecanice, ca le stii (poate), dar la chestiile eletronice sigur functioneaza. si, cum masinile mai noi sunt pline de electronica, o sa faca "alba neagra ", "uite releul bun, uite releul stricat" si o sa-ti dea diagnostice ca in bancul ala:
"-Domn` doctor ma doare degetul !
-Ai limbrici !"
Repari singur, bun sunt perfect de acord, dar cand ti se duce "ESP-ul ,TPS-ul, TBC-ul ,MMS-ul " si alte dracovenii, ce faci ? tot singur repari ?
off:
Oricum sunt de parere ca vina apartine in mare parte constructorilor de masini ,care nu mai fac masinile fiabile. pt ei tre sa tina 5 ani si pe urma sa o schimbi si daca vrei sa o repari , sa te coste mult, sa preferi sa iei una noua ... era masinilor fiabile sa incheiat in 1998-1999 ... is curios cate masini din 2007 o sa vedem in 2027 (poate in poze) cum vedem azi masini din 70-80, cand o masina se facea cu o caroserie si un motor , fara "TBC-uri ,MMS-uri" ...
P.S.: "TBC-ul ,MMS-ul " sunt bagate din top nu va ambalati !
"-Domn` doctor ma doare degetul !
-Ai limbrici !"
Repari singur, bun sunt perfect de acord, dar cand ti se duce "ESP-ul ,TPS-ul, TBC-ul ,MMS-ul " si alte dracovenii, ce faci ? tot singur repari ?
off:
Oricum sunt de parere ca vina apartine in mare parte constructorilor de masini ,care nu mai fac masinile fiabile. pt ei tre sa tina 5 ani si pe urma sa o schimbi si daca vrei sa o repari , sa te coste mult, sa preferi sa iei una noua ... era masinilor fiabile sa incheiat in 1998-1999 ... is curios cate masini din 2007 o sa vedem in 2027 (poate in poze) cum vedem azi masini din 70-80, cand o masina se facea cu o caroserie si un motor , fara "TBC-uri ,MMS-uri" ...
P.S.: "TBC-ul ,MMS-ul " sunt bagate din top nu va ambalati !
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
@GODLESS ai perfectã dreptate referitor la partea electronicã, dupã cum s-a observat nu ma implic în subiectele pe aceastã temã din unicul motiv cã nu ºtiu. Modelul meu este din`85 ºi poate din cauza acasta stau încã bine la capitolul înºelãtorii dar în pofida faptului cã aº fi uºurat tot aº opta, dacã resursele ar permite, la o Corsa 2007 sau Antara. Asta este poate în viitor
- andreizr1
- **
- 118 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Manta 1976 20e
- Maramures
andreizr1
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Maramures
- Masina: Manta 1976 20e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
hai sa va zic si eu o faza....
merg in service sa-mi schimb uleiul.
Pt ca sunt in domaniul pieselor auto, merg intotdeauna cu piesele mele.Aici am maers cu filtrul meu si cu uleiul meu.Bun.....
Ridica masina pe stand.... desface dopul ala din baia de ulei sa curca uleiul..la care un mecanic din alta boxa fuge ca o veverita catre noi cu o galeata in mina....
A colectat uleiul meu folosit, a luat si filtrul meu folosit... si mi-a si spus ce face cu ele.... deja banuiti... Da le-a pus in alta masina... defapt o salvare... si culmea si glumet mecanicul asta "sper domnu' sa nu ai de mers cu salvarea asta!"
Dragut,nu?
merg in service sa-mi schimb uleiul.
Pt ca sunt in domaniul pieselor auto, merg intotdeauna cu piesele mele.Aici am maers cu filtrul meu si cu uleiul meu.Bun.....
Ridica masina pe stand.... desface dopul ala din baia de ulei sa curca uleiul..la care un mecanic din alta boxa fuge ca o veverita catre noi cu o galeata in mina....
A colectat uleiul meu folosit, a luat si filtrul meu folosit... si mi-a si spus ce face cu ele.... deja banuiti... Da le-a pus in alta masina... defapt o salvare... si culmea si glumet mecanicul asta "sper domnu' sa nu ai de mers cu salvarea asta!"
Dragut,nu?