Lun 29 Nov, 2021 9:22 pm
Motorul asta de la Renault are doua probleme una ca da erori cand e debitmetru iesit din parametri de EGR si cand e EGR-ul dus da eroare de debitmetru si alta ca se infunda un stut din T-ul de pe pompa de vacuum si ramane fara vacuum comanda turbinei.Simptomele cu urcat in turatii greu sau se limiteaza este de cele mai multe ori de la valva VNT care comanda turbina sau de la un stut de la pompa de vacuum infundat care lasa circuitul de vacuum pentru turbina pe o valoare foarte mica si nu se trage tija actuatorului pana la cap de cursa.
S-a discutat despre problema asta la Opel Vivaro ,cea mai greu de detectat este lipsa sau vacuum insuficient in circuitul de comanda al turbinei ,sau valva VNT care merge cand vrea ea asta pana sa crape de tot.
Eu as incepe cu o verificare atenta la furtunasele de vacuum,daca stutul de la pompa de vacuum este infundat daca ai dubii il poti demonta foarte usor si se recalibreaza cu burghiu de 1,5mm sau 2mm e din plastic si atentie la Oring-ul de etansare , verificat valva VNT, tija de la actuator cum se misca,daca se duce pana la capat de cursa imediat ce pornesti motorul.DE multe ori ca sa nu mai pierd vremea pornesc motorul ,plec in forta sa vad cum accelereaza si calc frana de 5-6 ori repede sa scada vacuumul in servofrana implicit in celalalt circuit si apoi accelerez ,daca nu mai poate urca in turatii sau urca greu,direct stut gaurit,sau valava de comanda si merge racheta dupa aia din orice turatie.
Am folosit motorul asta 3 ani in toata Europa,dupa ce mi-a mancat zilele cu vacumurile lui si i-am facut toate ca la carte ,plus marit foarte putin presiunea la turbina numai Sprinteru mai trecea in fata.La sarcina 750 kg 1000 kg merge perfect.
Totusi verifica si perechea EGR ,debitmetru , daca n-ai diagnoza la indemana sa vezi ce arata in mers macar incearca varianta cu mufa scoasa.