- MTrandafir
- OP
- 8 mesaje
- din 20 Nov 2021
MTrandafir
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2021
- Mesaj Privat
Bunã ziua am și eu o problema cu mașina mea vivaro 1.9 101 cp an 2003. Și anume mi se aprinde acel martor în bord la drum întins la peste 80 km/h acesta are momente când se stinge dacã încetinesc sau momente când rãmâne aprins și trebuie sa opresc și sa pornesc din nou motorul pentru a se stinge. Cat timp este aprins mașinã trage mai greu se tureaza mai greu. Menționez ca am schimbat egr ca îmi dãduse eroarea p400 însã face la fel. Câteva sugestii sau dacã a mai pãțit cineva ceva asemãnãtor vreo rezolvare?! Mulțumesc
MODEL: Opel vivaro x83
MOTOR: 1.9 101 cp f9q
LOCATIE: București
MODEL: Opel vivaro x83
MOTOR: 1.9 101 cp f9q
LOCATIE: București
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Motorul asta de la Renault are doua probleme una ca da erori cand e debitmetru iesit din parametri de EGR si cand e EGR-ul dus da eroare de debitmetru si alta ca se infunda un stut din T-ul de pe pompa de vacuum si ramane fara vacuum comanda turbinei.Simptomele cu urcat in turatii greu sau se limiteaza este de cele mai multe ori de la valva VNT care comanda turbina sau de la un stut de la pompa de vacuum infundat care lasa circuitul de vacuum pentru turbina pe o valoare foarte mica si nu se trage tija actuatorului pana la cap de cursa.
S-a discutat despre problema asta la Opel Vivaro ,cea mai greu de detectat este lipsa sau vacuum insuficient in circuitul de comanda al turbinei ,sau valva VNT care merge cand vrea ea asta pana sa crape de tot.
Eu as incepe cu o verificare atenta la furtunasele de vacuum,daca stutul de la pompa de vacuum este infundat daca ai dubii il poti demonta foarte usor si se recalibreaza cu burghiu de 1,5mm sau 2mm e din plastic si atentie la Oring-ul de etansare , verificat valva VNT, tija de la actuator cum se misca,daca se duce pana la capat de cursa imediat ce pornesti motorul.DE multe ori ca sa nu mai pierd vremea pornesc motorul ,plec in forta sa vad cum accelereaza si calc frana de 5-6 ori repede sa scada vacuumul in servofrana implicit in celalalt circuit si apoi accelerez ,daca nu mai poate urca in turatii sau urca greu,direct stut gaurit,sau valava de comanda si merge racheta dupa aia din orice turatie.
Am folosit motorul asta 3 ani in toata Europa,dupa ce mi-a mancat zilele cu vacumurile lui si i-am facut toate ca la carte ,plus marit foarte putin presiunea la turbina numai Sprinteru mai trecea in fata.La sarcina 750 kg 1000 kg merge perfect.
Totusi verifica si perechea EGR ,debitmetru , daca n-ai diagnoza la indemana sa vezi ce arata in mers macar incearca varianta cu mufa scoasa.
S-a discutat despre problema asta la Opel Vivaro ,cea mai greu de detectat este lipsa sau vacuum insuficient in circuitul de comanda al turbinei ,sau valva VNT care merge cand vrea ea asta pana sa crape de tot.
Eu as incepe cu o verificare atenta la furtunasele de vacuum,daca stutul de la pompa de vacuum este infundat daca ai dubii il poti demonta foarte usor si se recalibreaza cu burghiu de 1,5mm sau 2mm e din plastic si atentie la Oring-ul de etansare , verificat valva VNT, tija de la actuator cum se misca,daca se duce pana la capat de cursa imediat ce pornesti motorul.DE multe ori ca sa nu mai pierd vremea pornesc motorul ,plec in forta sa vad cum accelereaza si calc frana de 5-6 ori repede sa scada vacuumul in servofrana implicit in celalalt circuit si apoi accelerez ,daca nu mai poate urca in turatii sau urca greu,direct stut gaurit,sau valava de comanda si merge racheta dupa aia din orice turatie.
Am folosit motorul asta 3 ani in toata Europa,dupa ce mi-a mancat zilele cu vacumurile lui si i-am facut toate ca la carte ,plus marit foarte putin presiunea la turbina numai Sprinteru mai trecea in fata.La sarcina 750 kg 1000 kg merge perfect.
Totusi verifica si perechea EGR ,debitmetru , daca n-ai diagnoza la indemana sa vezi ce arata in mers macar incearca varianta cu mufa scoasa.
- MTrandafir
- OP
- 8 mesaje
- din 20 Nov 2021
MTrandafir
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2021
- Mesaj Privat
- MTrandafir
- OP
- 8 mesaje
- din 20 Nov 2021
MTrandafir
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2021
- Mesaj Privat
MBanu105
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2023
- Mesaj Privat
MTrandafir a scris:Bunã ziua am si eu o problema cu masina mea vivaro 1.9 101 cp an 2003. Si anume mi se aprinde acel martor în bord la drum întins la peste 80 km/h acesta are momente când se stinge dacã încetinesc sau momente când rãmâne aprins si trebuie sa opresc si sa pornesc din nou motorul pentru a se stinge. Cat timp este aprins masinã trage mai greu se tureaza mai greu. Mentionez ca am schimbat egr ca îmi dãduse eroarea p400 însã face la fel. Câteva sugestii sau dacã a mai pãtit cineva ceva asemãnãtor vreo rezolvare?! Multumesc
MODEL: Opel vivaro x83
MOTOR: 1.9 101 cp f9q
LOCATIE: Bucuresti
MODEL: Opel vivaro x83
MOTOR: 1.9 101 cp f9q
LOCATIE: Bucuresti
Si eu am pãtit la fel,problema a fost debitmetrul si senzorul de turatie