Va salut !Imi cer scuze ca am "inviat" aceasta postare, dar se pare ca am o problema asemanatoare !Am un Zafira B 2009 si in urma cu 3 luni de zile am deci sa schimb bieletele de directie ca simteam un mic joc cand trageam stanga/ dreapta de volan pe loc!De asemenea am schimbat si bieletele anti-ruliu (marca TRW)Dupa aceasta operatiune a inceput sa se auda un troncanit infundat stanga/dreapta in partea de sus la amortizor (la flanse)!De mentionat ca, cu vechile bielete anti-ruliu acest troncanit era insesizabil!Oare .....flansele inca sa ma imearga o perioada si acest troncanit sa fi aparut de la noile bilete antiruliu (m-am bagat putin sub ea si se misaca la mana destul de usor bieletele antiruliu cele " noi" !)Sa incercc sa iau unele mai de calitate gen ( Lenforder) si sa le schimb si sa vad daca problema persista, sau sa iau diret flanse si amortizoare noi pe fata( operatiune mult mai costisitoare ) !?
ps: Care din dumneavoastra are Zafira B si imi poate confirma de unde poate veni acest troncanit ? De mentionat ca masina o am de 1 an si cand am luat-o nu se auzea acest troncanit!(doar dupa ce am pus noile bielete anti-ruliu care par mai slabe ca cele vechi a inceput sa se auda acel zgomot infundat bilateral stanga/dreapta!) IN volan nu se simte bataie deloc!Doar cand treci pe denivelari mici de asfalt (dur) atat!Pe gropi mari nu se aude nimic (sau aproape nimic)!
Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Nu te mai agita...sunt flanșele. Pe mãsurã ce o sã mai încalți niște km, o sã vezi cã se accentueazã bãtãile...Nu e dela bieletele antiruliu, odatã ce le-ai schimbat.
Nu e musai sã schimbi amorizoarele decât dacã știi/simți cã-s gata...sau le faci un test pe banc. În rest, nu mai bâjbâi, îți pierzi vremea...
bibu16V : Dumneata intotdeauna esti " Toma necredinciosul" si sa va spun si de ce .... 😉 Eu inainte am avut un Ford Mondeo timp de 7 ani de zile si ghiciti ?Avem acelasi gen de troncanit ca si cum aud acum pe fata la Zafira mea si totu la disparut prin montarea unor bielete anti-ruliu mai de calitate (ce-i drept) si mai " tapene" !Ca un exemplu pe cele de le-am dat jos originale abia le miscai nucile cu mana iar la astea asa zi-se "noi" in 2-3 luni deja le misti cu mana si cred ca pe aia de pe dreapta daca as trage mai tare raman cu ea in mana !Idee este simpla .... nu zic ca nu poate fi din flanse dar ceva ma face sa cred ca flansele si amortizoarele mai merg pentru ca, test pentru amortizoare fata am facut si sunt ok amortizoarele iar cum este facut sistemul la ZAFIRA cu ansamblul flansa/amortizor greutatea se lasa de fiecare data direct pe flansa si la mine se aude acel zgomot nu cand trec prin groapa, ci cand calc o " cocoasa de camila" de asfalt dur ! Si asta daca te duce putin capul .....poate survenii din cauza faptului ca bieleta anti-ruliu fiind slaba lasa amortizorul ( putin uzat probabil de vreme) sa se " plimbe" liber fara a opune vreo rezistenta de la bieleta antiruliu (slabita) si automat amortizorul loveste la astfel de " damburi" fara greata in acel tampon dintre flansa si amortizor fara al oprii "ceva" !Daca as pune niste bielete antiruliu mai tapene si mai de calitate (si cu tija de metal nu r@@@t de plastic si sa misti nucile cu mana ( inca de noi), eu cred ca acest zgomot va disparea !O sa le cumpar saptamana viitoare si revin cu feedback dupa ce le montez !
ps: la mine nu se aude acest zgomot cand " scapa" roata in gropa ci cand calci cu ea peste un damb scurt si dur ! Mi-am tot batut capul si cred ca tot bieletele anti-ruliu sunt !Ieri am facut schimbul de ulei si filtre si un " destept" de mecanic zicea sa schimb si brate si amortizoare si flanse!Pe bune ? Pai masina in afara de aceste mici bocaneli la denivelari este foarte inchegata!Daca te iei dupa toti inlocuiesti unele piese fiind si neuzate !
Exact, mi-ai confirmat fix ce cred și am spus anterior.
În rest, ești liber sã faci ce vrei, sã-ți pierzi vremea iluzionându-te cã te pricepi...baftã!
PS
Mã bucur de experiența ta relevantã cu Ford...dar, parafrazând un clasic, necunoscut ție, din pãcate, nu în viațã : aiasta-i Opel! Mã-ndoiesc cã înțelegi.
Out&over.
Ultima modificare făcută de bibu16v la Joi 23 Mar, 2023 8:56 pm
bibu16V :Te rog sa nu te superi ....nu cunosc Zafira cum, cunosteam Fordul ...nu are decat 1 an la mine !Dar nu stiu de ce tind sa cred ca am dreptate ce spun, deoarecec nu ma cred " Nostradamus", si de obicei cand am zis ca din acel lucru este problema (cam 90 % din situatii) sa adeverit acel lucru si am avut dreptate !Idee de baza este simpla ....Daca flansa ar fi distrusa (cauciucul comprimat si slabit), masina ar trebuii sa bata pe gropi mari cand asamblul arc/amortizor/flansa se misca sus-jos foarte pronuntat si automat flansa ar bate in oare de sus unde tot amortizaorul este prins cu o siguranta (sistem extrem de prost conceput de altfe ....la Ford era prins in 3 suruburi mari si late !) La mine nu se manifesta zgomotul la gropi mari ci pe denivelari dure din asfalt, fapt ce ma duce sa cred ca flansa deis poate uzata mai are inca ceva viata in ea ! La mine se aud acele "bocaneli" doar cand amortizorul este impins in sus, nu cand coboara !Cum ar putea fi flansa cand ea practic sta lipita in oala de sus sub toata greutatea masinii cand calci peste un damb din asfalt ? 😊 😂 Este o chestie logica, nu ?Bieleta anti-ruliu fiind slaba si de calitate indoielnica practic nu mai poate oprii amortizorul la denivelari scurte si amortizorul loveste cu putere opritorul si oala amortizorului si de asta cred ca se produc aceste zgomote !
ps: Cazurile cand flansele sunt distruse din ce am citit, sunt atunci cand masina bate si pe gropi mari / adanci , cand simti ca amortizorul scapa in " gol" si mai ales cand rotile fata capata un chmaber negativ de la flansele super- uzate si mai toceste si aiurea cauciucuriule ! 😉 Eu asa ceva nu am la masina !Nu ma dau meanicul lui peste dar nici chiar retard nu sunt ! Stima !Sanatate !
Revin ....aceiasi problema descrisa aici in thread !Troncanitul la denivelari scurte a revenit !Si m-am decis sa inlocuiesc atat amortizoarele cat si flansele pe puntea fata ! Am ales amortizoare KIB ( Kaiaba - japoneze) Excel - G + flanse tot de la ei !(pe spate sunt tot KIB instalate cu cateva luni in urma si sunt tare multumit !Am stat personal langa mecanic la service si mi-a zis urmatoarele chestii : In primul rand amortizoarele originale GM de pe masina au incasat 208.000 km cat are masina si incepusera sa curga putin !(de aici si problema) !Flansele erau cat de cat in stare buna si mecacnicul a zis ca problema este 90 % din amortizoare care nu mai sunt in stare sa preia socurile scurte din asfalt si se loveste amortizorul direct de flansa si din cauza asta auzeam eu acele mici pocnituri in partea de sus a motorului !(si tind sa cred ca omul chiar are dreptate mai ales ca a mai lucrat la masini Opel !)
M-a costat toata operatia 1.500 lei dar nu regret !Masina este efectiv CART atat pe drum drept cat si in curbe !Aceste amortizoare sunt foarte dure + ca volanu se manevreaza mult mai usor acum si masina pare inchegata ca noua dupa 200.000+ km parcursi !Toate zgomotele interioare au disparut total !Recomand celor ce vor sa faca la ale lor Zafire aceasta operatie sa schimbe atat amortizorul ( mai ales) + flansa si problemele vor disparea pentru mult timp !Pentru cine nu isi permite, amortizorul schimbat si lasat flansa veche in caz ca este inca buna si problemele vor disparea garantat !Cand vor fi uzate placutele voi schimba si discurile + placutele de frana + uleiul in cutia de viteze si volanta + ambreiajul cand vor ceda ( momentan nu este cazul !) Sunt multumit de alegerea facuta !Aveti grija de masinile voastre si va vor rasplatii cu satisfactie pe drumuri !Stima si respect !
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Site-ul clubopel.com și partenerii noștri folosesc cookies pentru a vă putea oferi informațiile și serviciile pe care le doriți și, în unele cazuri, pentru a personaliza experiența online.
Puteți seta ce cookies acceptați, pe care nu și puteți schimba aceste setări oricând accesând opțiunea 'Setări cookie' disponibilă în toate paginile site-ului.
Cookie-uri necesare funcționării site-ului
Dacă blocați aceste cookies nu mai puteți folosi site-ul clubopel.com în mod corespunzător, funcționarea lui fiind afectată.
Cookie-uri pentru publicitate netargetată - se asigură doar că nu primiți aceeași reclamă mereu. Nu sunt stocate sau transmise date personale. Pentru reclamele servite prin Google aveți detalii suplimentare aici
Cookie-uri pentru monitorizare traficului în mod anonim, care ne permit să știm câți utilizatori accesează clubopel.com și care sunt paginile vizitate. Pentru detalii: Google Analytics.
Reclame care v-ar putea interesa
Aceste cookies personalizează reclamele în funcție de locul de unde vizitati
site-ul și interesele manifestate până acum, astfel încât să aveți reclame relevante.
Blocarea acestui tip de cookies nu oprește reclamele, în schimb v-ar putea oferi anunțuri care să nu vă intereseze.
Demografice
Pentru a vă cunoște mai bine, sunt stocate cookies care ajută serviciile de monitorizare a traficului să
rețina sexul, orașul, categoria de vârstă sau alte detalii care ar putea determina pe viitor conținut
relevant și o politică editorială care să corespundă așteptărilor vizitatorilor noștri prin serviciul
oferit de Google Analytics.