bibu16V :Te rog sa nu te superi ....nu cunosc Zafira cum, cunosteam Fordul ...nu are decat 1 an la mine !Dar nu stiu de ce tind sa cred ca am dreptate ce spun, deoarecec nu ma cred " Nostradamus", si de obicei cand am zis ca din acel lucru este problema (cam 90 % din situatii) sa adeverit acel lucru si am avut dreptate !Idee de baza este simpla ....Daca flansa ar fi distrusa (cauciucul comprimat si slabit), masina ar trebuii sa bata pe gropi mari cand asamblul arc/amortizor/flansa se misca sus-jos foarte pronuntat si automat flansa ar bate in oare de sus unde tot amortizaorul este prins cu o siguranta (sistem extrem de prost conceput de altfe ....la Ford era prins in 3 suruburi mari si late !) La mine nu se manifesta zgomotul la gropi mari ci pe denivelari dure din asfalt, fapt ce ma duce sa cred ca flansa deis poate uzata mai are inca ceva viata in ea ! La mine se aud acele "bocaneli" doar cand amortizorul este impins in sus, nu cand coboara !Cum ar putea fi flansa cand ea practic sta lipita in oala de sus sub toata greutatea masinii cand calci peste un damb din asfalt ?
Este o chestie logica, nu ?Bieleta anti-ruliu fiind slaba si de calitate indoielnica practic nu mai poate oprii amortizorul la denivelari scurte si amortizorul loveste cu putere opritorul si oala amortizorului si de asta cred ca se produc aceste zgomote !
ps: Cazurile cand flansele sunt distruse din ce am citit, sunt atunci cand masina bate si pe gropi mari / adanci , cand simti ca amortizorul scapa in " gol" si mai ales cand rotile fata capata un chmaber negativ de la flansele super- uzate si mai toceste si aiurea cauciucuriule !
Eu asa ceva nu am la masina !Nu ma dau meanicul lui peste dar nici chiar retard nu sunt ! Stima !Sanatate !