Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • slowandfurious

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2023

  • Mesaj Privat
Va salut dragilor!
Sunt nou pe aici, am un Astra H 1.6 Z16XER luat acum 8-9 luni. (170k, nu bag mana in foc pentru ei) Primul benzinar dupa 15 ani de TDI Very Happy
Deschid un topic nou pentru ca am tot cautat raspunsul la problema mea dar nu am reusit sa o identific pana acum si poate mai sunt si altii in situatie similara.

De cand am luat-o am tot reparat si schimbat la ea mai multe chestii.
Problemele au fost multiple dar am mai rezolvat din ele.
Am sa enumar pe scurt ce am imlocuit si am sa termin cu simptomele curente ale masinii.

Defazoare admisie/evacuare - INA
Solenoide admisie/evacuare - INA
Distributie completa - INA
Curea accesorii + role + pompa
Kit complet ambreiaj - Sachs
Discuri/placute fata /spate
Ulei GM dexos 2 5w30
Ulei cutie viteze

Ultima problema este o eroare p0304 care a aparut de 3 ori in 3 saptamani, iar ultimele 2 dati, a aparut in ultimele 2 zile dimineata la prima cheie.
Dupa ce apare in bord martorul, il sterg cu diagnoza, repornesc motorul si nu mai reapare. Mentionez ca masina ruleaza foarte bine.
Momentul cand apare este aleator aparent pana acum, dar imi este clar ca apare DOAR dimineata si nu mereu.

in urma erorii P0304 am inlocuit urmatoarele:
bujii - BERU
Bobina inductie - Hella (aveam o bobina ERA pe masina in care nu aveam incredere, dar aparent nu a fost de la ea)
Sonda O2 1 si 2 - FAE/FACET (aveau probleme stiam de ele si am crezut ca p0304 poate sa apara si de aici, dupa inlocuire masina si-a revenit in parametrii dar p0304 tot a aparut azi dimineata)

Pot sa mai adaug ca si simptom, uneori, nu mereu, la schimbul de viteza in accelerare cateodata imi da cate un sut pt 1 secunda dupa care continua accelerarea. Suturile sunt foarte izolate.
Adaug ca merg mai mult in regim extern si foarte putin prin oras. Cam 300km extern si 100 intern/ saptamana.

Daca imi puteti da cateva sfaturi utile la ce sa ma mai uit, luand in calcul inlocuirile de mai sus, as vrea sa mai reduc din costuri pt ca deja m-am electrocutat cu ele.

Adaug cateva posibile verigi slabe gasite prin forum:
- supapa PCV
- furtunas recirculare gaze din EGR
- vene EGR infundate / EGR in sine
- verificare injector 4
- verificare compresie cilindri
- verificare sistem alimentare/presiune pompa benzina

Cu respect, va multumesc.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Bun venit pe CO!
Fã o verificare atentã la cablajul injectorului 4: mufã/conector, izolație, continuitate, etc.
  • slowandfurious

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2023

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfat, am sa verific.
  • slowandfurious

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2023

  • Mesaj Privat
nu am apucat sa verific nimic momentan, dar pot sa adaug ca si in aceasta dimineata mi s-a aprins martorul la prima pornire.
sters eroarea, repornit motorul, toate bune dupa asta.
  • slowandfurious

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2023

  • Mesaj Privat
am verificat compresia pe 4 = 9 si 3=12 la restul m-am oprit, urmeaza desfacerea motorului sa vedem ce cauzeaza pierderea de compresie ....
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da, nu prea e în regulã...
  • slowandfurious

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2023

  • Mesaj Privat
va salut, revin cu update.

compresie
1 - 12
2 - 12
3 - 12
4 - 8/9
s-a dat jos chiuloasa si s-a observat ca valvele de pe evacuarea cilindrului 4 necesita inlocuire. se vor inlocui toate cele 8 la recomandarea strungarului.
astept sa se intoarca de la strung si incepe montarea.

va tin la "curent"
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Pare totul clar, pânã aici...neapãrat sã revii cu finalul.
  • slowandfurious

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2023

  • Mesaj Privat
va salut,

refacut motorul
- inlocuit 8 supape evacuare
- rectificat 8 admisie
- garnituri si o-ringuri peste tot pe unde trebuia prin motor

toarce ca o pisicuta

DAR mi-au aparut erorile p0130 si p0135 ( nu am avut erori de sonde pana acum chiar daca le-am schimbat ca nu oscilau corect in relantiu/sarcina) - care dispar dupa stergere dar reapar la a2a pornire consecutiva
in diagnoza live se vede ca O2-1 nu oscileaza deloc, ramane fix la 400-500 mV / O2-2 merge corect, sus in sarcina-rich , jos in non-sarcina-lean
se simte ca masina NU face amestecul corect

mentionez ca ambele sonde 1 si 2 au fost schimbate cu 5 zile inainte de interventie
am dubii ca O2-1 s-a ars in 5 zile, dar este posibil si asta

ma intorc la service sa verificam cablajele si sa masuram sonda (posibil si scurt in ECU)
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Deobicei trebuie sã pui sonde originale, altfel poți avea diverse necazuri...nu știm ce ai pus tu...
  • slowandfurious

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2023

  • Mesaj Privat
ba da stiti Very Happy le-am pus in primul post
onda O2 1 si 2 - FAE/FACET

aveti cumva coduri de ceva original? original GM? Bosch? Delphi?

eu am de la GM O2-1 = 855422 si O2-2 = 855453 dar nu gasesc pe GM nimic
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Scuze eu, asa e ! Ai postat demult Embarassed Laughing
Nu prea sunt ce trebuie...cãutãm ceva „mai” original... Wink
Pe GM gãsești greu și sunt cam scumpe...prin UK și PL am vãzut, dar la preț de bar de noapte: 600-800RON...
Dar ptr lambda 1 ți-as recomanda NGK/NTK OZA334-SZ5...vreo 260RON prin Românica(am impresia cã și originalul e tot NGK, ptr cã e fabricat în JPN), iar ptr lambda 2 NGK 94143...cam același preț...


Ultima modificare făcută de bibu16v la Lun 13 Feb, 2023 3:14 pm, modificat de 3 ori în total
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca citesti sondele invers - prima sonda oscileaza, a doua ar trebui sa stea cam constanta..
  • slowandfurious

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2023

  • Mesaj Privat
@bibu16v - multumesc, am cautat, nu gases pe stoc nimic
@jE - salut, asta am zis, O2-1 trebuie sa oscileze permanent intre 0.1 mV si 0.9mV si nu o face, sta constant la 0.4mV --- O2-2 sta constanta jos la relantiu/lean si sus in acceleratie/rich

am masurat sonda 1 si are rezistenta 0, dar primeste 12v pe alimentare
am dat o comanda tot de FAE, n-am ce sa iau momentan

o schimb si revin
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ai cãutat și pe revizieshop.ro?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu iti recomand sa iei Bosch....
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Posibil oringuri injector pe cilindrul 4 . Sper sa gresesc ( de acolo si presiune mai mica pe cilindrul 4 si eroori pe sonde oxigen ) .
  • slowandfurious

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2023

  • Mesaj Privat
@DRosioru, salut, am gasit valvele de evacuare pe cilindru 4 duse, s-au schimbat toate ceele 8 de pe evacuare la aceasta operatiune. compresia este stabila acum. multumesc.
  • slowandfurious

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2023

  • Mesaj Privat
am revenit, am schimbat sonda 1 - FAE din nou. a mers BINE 10minute, dupa care am primit un cod de eroare nou P0170 simt ca innebunesc. pls help!

nota: sonda schimbata dupa 10min de oscilatii corecte si mers corect a ramas jos/lean si nu mai urca
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eu las pe alții...cã nu vreau sã polarizez discuția.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR