Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • rzw

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2004

  • Mesaj Privat
De curand mi-am luat si eu o Vectra 1.6 16V, x16xel, sunt f multumit de ea dar cateodata la relanti are niste variatii intre 800 si 1300 rpm.Este posibil sa fie din cauza limitatorului de presiune in rampa sau exista alta piesa care trebuie schimbata? astept sugestiile voastre , a celor mai priceputi . thanx
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
welcome to the club frate-meu. Motoarele astea au o problema la relanti (care apare in timp) dar la tine oscilatia e chiar prea mare. Descrie mai amanuntit restul de simptome (pierdere de putere, vibratii ale schimbatorului la punctul mort-asta e o indicatie pretioasa la x16xel-probleme la pornirea la rece sau la cald etc.), precum si varsta in ani-kilometri eventual si mai vorbim...
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Ma intereseaza subiectul, mai ales ca am discutat mult pe aceasta tema in cadrul forumului. Intr-adevar, relanti instabil am si eu, insa nu asta-i problema, ci scaderea drastica a turatiei la relanti la cuplarea unui consumator. In rest, totul OK ...
  • rzw

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:welcome to the club frate-meu. Motoarele astea au o problema la relanti (care apare in timp) dar la tine oscilatia e chiar prea mare. Descrie mai amanuntit restul de simptome (pierdere de putere, vibratii ale schimbatorului la punctul mort-asta e o indicatie pretioasa la x16xel-probleme la pornirea la rece sau la cald etc.), precum si varsta in ani-kilometri eventual si mai vorbim...


multumesc de "welcome". Ma bucur sincer pentru orice sfat primit,si stiu ca sunt multi care au pe Astra sau Vectra motor x16xel. Probleme:
1.De fapt variatia de turatie este intre 800 si 1000 rpm, si in momentul in care variaza are o trepidatie usoara ( se scutura putin), dar aceasta se intampla destul de rar.Nu stiu de ce are aceasta variatie deoarece motorul merge super-rotund si trage bine. In schimb in treapta 1 cam da in nas, trebuie sa o calc mai tare ca sa nu dea in nas, dupa aceea nu mai are nici o problema. Poate stiti careva unde ar fi problema.
2.La pornirea la rece , pleaca la prima cheie si cam un minut sta turata la 1300 rpm, dupa aceea revine la turatia normala si merge OK. Problema este ca cateodata cand o pornesc si motorul este deja cald (80-90 gradeC) sta turata la 1300 rpm ca si cand ar fi rece.Este drept ca mi s-a intamplat doar de 2 ori pana acum dar banuiesc ca nu este OK.
Inca ceva : am iesit la drum cu ea si m-a socat cat de turata merge, adica eu merg de obicei intre 120 si 140 km/h, iar turatia la masina asta la 120 km/h este de 3500 rpm ! o fi in regula ? nu este cam turat ?
thanx
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
X16XEL e motorde turatie, e normal raportul turatie/viteza spus de tine. Eu am 4000 ture la 140.
  • rzw

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Corneliu Panait a scris:X16XEL e motorde turatie, e normal raportul turatie/viteza spus de tine. Eu am 4000 ture la 140.

OK, merci de confirmare, dar o fi bine sa mergem asa turat, eu pana acum aveam o vectra A , cu motor C20NE si nu treceam de 3000 rpm=140 km/h. Motorul asta x16xel este sprinten cei drept si cam cere turatie , dar ma gandesc sa nu crape dupa cateva drumuri mai lungi daca il tin constant intre 3500 si 4000 rpm.
Si ma mai gandesc ca si consumul nu o sa mai fie de maxim 7 , cum ar fi de bun simt pentru un motor 1.6. Am uitat: pe ceas scrie 149.000 km parcursi, masina fiind din 96.
  • air_catalin

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 1,7DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
la motorul 1.7 dti isuzu... tot asa am o variatie a relantiului de la 750 - 800 rtpm care o fi cauza, la diesel e observabila si enervanta
  • ilconteleone

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 1 6 16 v XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Corneliu Panait a scris:X16XEL e motorde turatie, e normal raportul turatie/viteza spus de tine. Eu am 4000 ture la 140.

da asa am si eu adica undeva la 110merg cu el la 2900 3000 ture si la 140 la 4000
  • ilconteleone

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 1 6 16 v XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
salutare tuturor dupa ce am facut mai multe pe laea din aceeasi cauza adica distributie schimbata filtre: aer, benzina, ulei ,curatat iac egr,a mai ramas sa i schimb bujiile si sa i curat clapeta de acceleratie care e nasol rau ai ceva de munca SA dai jos plamanul ala admisia si abia ajungi la clapeta!am sa o fac si pe asta zilele astea dar iac si egr erau curate nu stiou aia dc ar fii murara dca celelalte componente erau curate? si inca ceva am observat ca tamponul motor in forma de 8 din patrea dreapta sus este putin fisurat un cauciuc de la el ,m am apucat sa zgaltai tare de motor fiind pornit si am obserbat fluctuatii ale relantiului se tura si isi revenea mai greau ma gandesc ca de aici ar fi o cauza ? azi il cumpar si sa vad dc am timp sa l schimb sa vad dc ramane stabil relantiul.
  • bogdanlx

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2005 1.700
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2007

  • Mesaj Privat
aceeasi problema o am si eu la un astra h 2005 1.7cdti relanti care oscileaza intre 900 si 1000 de fiecare data cand o scot la punctul mort
de la 1000 scade usor pana la 900 si cate o data mai trepideaza la 900 si se misca acu de la turometru
de la ce poate sa fie ma ajutati si pe mine
la tester nu am nici un fault totul e perfect
poate sa fie de la motorina?
  • ilconteleone

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 1 6 16 v XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
salut fratilor tocmai ce am schimbat bujiile ngk 2 electrozi 17 lei buc se simte o diferenta la demaraj in rest relantiul tot cam asa ramane turat,la 1300 mai am o nelemaurire nu am schimbat tamponul motor nu am cheie de 15 sa vad poate diseara il schimb ce am observat ca al frana brusca cu ambreiajul calcat relantiul ramane pe la 1300 1500 si de aici ma gandesc sa nu cumva sa se deplaseze motorul putin si sa intinda cablul de acceleratie?dc o bag in trepta 1 si plec purin cu ea dupa loc isi revine aa da si chestia asta o mai face si la frana de motor.sper sa schimb si tamponul ala si daca tot asa face jos galeria de admisie si curatat clapeta de acceleratie asta ced ca duminica! revin cu date
  • ilconteleone

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 1 6 16 v XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
salutare am fost cu masina la test si nimik pana nu am inceput sa zgalati puternic de motor nu s a intamplat nimik in fine motorul se tura cand miscam de el raspuns senxorul de langa filtrul de aer nu indica cum trebuie valoarea temperaturii aerului care intra in amestecul carburant,da niste valori de temperatura din alaska -40grade celsius. am scos mufa si am pleat cu el asa dar consuma mai mult,l am dat jos l am inspreiat cu wd 40 am dat mai multe mufe delegatura din care ieseau firele car il alimentau si la fel inspreiate cu wd 40,in concluzie cand miscam de cablurile care il alimentau cu curent se tura motorul si asta si la franari de bruste si de motor se misca motorul si misca si cablul .DECI IN CONCLUZIE CONTACT IMPERFECT.acum merge perfect si dupa o spalare a motorului cu jet puternic de apa calda. diagnostic scoti mufa senzorului dai o tura cu masina si vezi daca motorul mai ramane turat,sa nu patiti ca mine care am dat banii degeaba la tester. Laughing
  • sibi87

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salut ...am si eu o problema care habar am ce poate fi , si ma gandesc k voi stiti mai bn. am o vectra c 1.9 cdti din 2006 si akum o luna mi s-a intamplat un fenomen ciudat zic eu , problema sta astfel: la franare cand viteza este mik , adik inainte de punctul de a oprii de tot masina relantiul scade destul de mult pana p la 500 rpm si tremura...dar din reflex apas acceleratia si isi revine la turatia normala. mi s-a intamplat asta de 3 ori...e cv grav? salutari si multa sanatate
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cu ambreiajul calcat sau scoasa din viteza?
Am avut si eu o simptomatologie similara, de vreo 2 ori in ianuarie, (in varianta "ambreiaj calcat"). Acuma cloncane motorul cand calc ambreiajul. Rezolutie de la mecanic: rulment de presiune sigur, probabil tot kitul de ambreiaj.
  • sibi87

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
cu ambreiajul calcat da...a facut de 3 ori numai knd a fost foarte frig afara...ambreiajul trage foarte bn, nu se simte nimik...sper sa nu imi mai faca. sper sa nu fie tot kit-ul de ambreiaj k e o caruta de bani cred.
  • sibi87

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
si dak imi aduk bn aminte a facut o data si scoasa din viteza, dar la franare si numai cand viteza e mica.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
sibi, eu as zice sa o lasi asa, daca face sporadic. Daca te prinzi cum sa o faci sa repete.... e bine. Atunci e de mers la mecanic.
In alta ordine de idei, renunta la limbajul de chat. Citeste regulamentul ca sa intelegi de ce
  • sibi87

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
sunt membru de doar doua zile , am sa citesc regulamentul. mersi mult
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,593
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Poti verifica si pompa de servo-frana,eu am patit acum 2-3 ani la un Renault(chiar mi se oprea motorul).
  • clapamihai

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1994 2.0.1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu un vectra A 2.0 I benzina o mica proble am si eu la el a inceput deodata sa trepideze iar cand o accelerez scoate un fum negru si se aude naspa.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR