AIlie531
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2022
- Mesaj Privat
Salut,am vãzut cã alternatorul îmi incarca sub 13 V așa cã am dus-o la service,iar acolo mi-au spus cã au înlocuit releul și 2 rulmenți.Dupa ce am luat-o m-am uitat în meniul ascuns al mașinii,iar la prima cheie chiar incarca bine(nu scãdea sub 13.9-13.8 cu radioul,clima și farurile pornite),dar dupã ce am oprit la un magazin și m-am urcat înapoi în ea am observat cã incarca doar 13.6,iar de azi 13.4-13.5 și borna negativa e destul de cãldut.
Motorul in cauza e 1.6 XEP 105 Cp 2005.
Aveti ceva pãreri de la ce ar putea fi?
I s-a mai întâmplat cuiva chestia asta?
Mulțumește anticipat!
MODEL: Astra h 2005
MOTOR: Z16XEP 105 CP 1.6
LOCATIE: Dragasani
Motorul in cauza e 1.6 XEP 105 Cp 2005.
Aveti ceva pãreri de la ce ar putea fi?
I s-a mai întâmplat cuiva chestia asta?
Mulțumește anticipat!
MODEL: Astra h 2005
MOTOR: Z16XEP 105 CP 1.6
LOCATIE: Dragasani
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
AIlie531
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2022
- Mesaj Privat
Bornele sunt strânse,m-am asigurat eu,ba chiar borna de minus se incalzea destul de rãu,așa cã am scos-o,curatat-o și am pus-o la loc,dar tot îmi arata cã incarca 13.4-13.5,in schimb nu se mai incalzea.Dupa ce am mai mers cu ea și dupã câteva gropi alternatorul a început sã bage 13.8-13.9 cu lumini și radio.Ideea e cã nu știu dacã a fost de la borna ori sa fie ceva fire întrerupte,iar de la gropi sa fi pornit ,m-am uitat pe la firele bornei negative,iar vizual pãreau ok,am verificat masa pe caroserie,cât și pe motor ,atunci când se incalzea borna negativa și îmi dãdea aceeași valoare cã pe baterie
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
Mai poate fi si de la contact imperfect ( contact rece ) la sertizarile papucilor de masa ( - ) . Masoara cu un Ohm - metru rezistenta pe papuci la capetele firelor de masa ( - ) : alternator - baterie , alternator - caroserie , baterie - caroserie si vezi ce rezistenta ai . Masuratorile sa se faca cu punct de contact pe papuci .
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
In principiu, astfel de probleme sunt ceva mai greu de diagnosticat.
Cand se manifesta defectul, cu motorul pornit, se pornesc cat mai multi consumatori (dezaburire luneta, faza lunga si/sau scurta, ventilator pe treapta mare, etc) si se masoara tensiunea direct pe bornele acumulatorului iar apoi se masoara tensiunea direct pe bornele alternatorului (intre carcasa acestuia si surubul pentru +12V).
Daca in aceste conditii, diferenta dintre cele doua tensiuni masurate, este mai mare de 0.3 - 0.4V, se masoara caderea de tensiune pe fiecare tronson de fir (de plus sau de minus), pentru a afla unde se regaseste acea diferenta de tensiune si se remediaza acel contact.
Ca idee, este foarte ok explicatia colegului @DRosiuoru si ar trebui urmata intocmai, cu o corectura (daca imi este permisa), anume de a nu se masura rezistenta in acele puncte, ci caderea de tensiune.
De ce? Pentru simplul fapt ca o rezistenta de 0.2 Ohm este foarte mare pentru acest circuit (la doar 10A, am avea cadere de 2V), dar aceeasi rezistenta de 0.2 Ohm, reprezinta o valoare prea mica pentru a fi masurata cu un aparat de masura cu pretentii reduse.
Cand se manifesta defectul, cu motorul pornit, se pornesc cat mai multi consumatori (dezaburire luneta, faza lunga si/sau scurta, ventilator pe treapta mare, etc) si se masoara tensiunea direct pe bornele acumulatorului iar apoi se masoara tensiunea direct pe bornele alternatorului (intre carcasa acestuia si surubul pentru +12V).
Daca in aceste conditii, diferenta dintre cele doua tensiuni masurate, este mai mare de 0.3 - 0.4V, se masoara caderea de tensiune pe fiecare tronson de fir (de plus sau de minus), pentru a afla unde se regaseste acea diferenta de tensiune si se remediaza acel contact.
Ca idee, este foarte ok explicatia colegului @DRosiuoru si ar trebui urmata intocmai, cu o corectura (daca imi este permisa), anume de a nu se masura rezistenta in acele puncte, ci caderea de tensiune.
De ce? Pentru simplul fapt ca o rezistenta de 0.2 Ohm este foarte mare pentru acest circuit (la doar 10A, am avea cadere de 2V), dar aceeasi rezistenta de 0.2 Ohm, reprezinta o valoare prea mica pentru a fi masurata cu un aparat de masura cu pretentii reduse.
- mariuseek
- **
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat