- costel_gigel
- OP
- 17 mesaje
- din 17 Mar 2016
- Zafira 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
costel_gigel
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2016
- Mesaj Privat
Vã salut!
De curând a venit timpul sã schimb, pe lângã uleiul si filtrele ocazionale, distributia la masinã, fiind incluse pompa de apã, cureaua de distributie si cea de accesorii si fuliile necesare. Toate bune si frumoase pânã ajung acasã si, stând în masinã si ascultând cum merge motorul, am realizat cã merge un pic în rateuri. Uitându-mã mai bine la calculatorul de bord am vãzut cã, cu motorul cald, consumul instant este în jur de 0,9-1,0l/h, mai mare fatã de 0,7l/h cum era înainte de a-i schimba distributia. Crezând cã poate fi distributia nealiniatã(am avut o problemã identicã în trecut care s-a rezolvat cu alinierea distributiei), am mers din nou la mecanic sã vãd exact dacã asa este. Demontând distributia am vãzut cã, atât la vibrochen, cât si la arborii cu came, distributia este pusã la semn. Mai departe am verificat starea bujiilor(schimbate în urmã cu 3 luni) si a bobinei de inductie, toate arãtau bine. La sugestia mecanicului am schimbat filtrul de benzinã dar tot n-a schimbat cu nimic situatia în bine. Pe de altã parte, m-am gândit cã problema o fi de la EGR, de la vreun senzor defect sau de la vreo eroare a calculatorului, dar cred cã în situatiile astea trebuia sã aparã un martor în bord, ceea ce eu nu am. Mentionez cã în mers masina se comportã foarte bine, trage bine, consumã decent(~6l/100km extraurban, ~8l/100km urban), doar cã la relanti este acest inconvenient specificat mai sus.
Care credeti cã ar putea fi cauza acestei probleme si cum ar putea fi rezolvatã? Multumesc anticipat!
MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z 16 XE
De curând a venit timpul sã schimb, pe lângã uleiul si filtrele ocazionale, distributia la masinã, fiind incluse pompa de apã, cureaua de distributie si cea de accesorii si fuliile necesare. Toate bune si frumoase pânã ajung acasã si, stând în masinã si ascultând cum merge motorul, am realizat cã merge un pic în rateuri. Uitându-mã mai bine la calculatorul de bord am vãzut cã, cu motorul cald, consumul instant este în jur de 0,9-1,0l/h, mai mare fatã de 0,7l/h cum era înainte de a-i schimba distributia. Crezând cã poate fi distributia nealiniatã(am avut o problemã identicã în trecut care s-a rezolvat cu alinierea distributiei), am mers din nou la mecanic sã vãd exact dacã asa este. Demontând distributia am vãzut cã, atât la vibrochen, cât si la arborii cu came, distributia este pusã la semn. Mai departe am verificat starea bujiilor(schimbate în urmã cu 3 luni) si a bobinei de inductie, toate arãtau bine. La sugestia mecanicului am schimbat filtrul de benzinã dar tot n-a schimbat cu nimic situatia în bine. Pe de altã parte, m-am gândit cã problema o fi de la EGR, de la vreun senzor defect sau de la vreo eroare a calculatorului, dar cred cã în situatiile astea trebuia sã aparã un martor în bord, ceea ce eu nu am. Mentionez cã în mers masina se comportã foarte bine, trage bine, consumã decent(~6l/100km extraurban, ~8l/100km urban), doar cã la relanti este acest inconvenient specificat mai sus.
Care credeti cã ar putea fi cauza acestei probleme si cum ar putea fi rezolvatã? Multumesc anticipat!
MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z 16 XE
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
rateurile pot avea cauze multiple: bujii, bobina de inductie, EGR, debitmetru, clapeta de acceleratie, injectoare, pompa de benzina, sonde lambda etc
inspectand vizual bobina spre ex, nu-ti pot da seama daca nu mai functioneaza.
ruleaza o diagnoza si vezi daca si erori ai pe care posteaza-le aici.
noi ne putem da cu parerea, dar exista posibilitatea sa schimbi jumatate de masina si sa nu rezolvi problema.
ce poti face cu costuri minime: curatarea clapetei de acceleratie si inlocuirea garniturii, curatarea EGR-ului, masurarea presiunii de benzina in rampa.
inspectand vizual bobina spre ex, nu-ti pot da seama daca nu mai functioneaza.
ruleaza o diagnoza si vezi daca si erori ai pe care posteaza-le aici.
noi ne putem da cu parerea, dar exista posibilitatea sa schimbi jumatate de masina si sa nu rezolvi problema.
ce poti face cu costuri minime: curatarea clapetei de acceleratie si inlocuirea garniturii, curatarea EGR-ului, masurarea presiunii de benzina in rampa.
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
eu unul a-s incepe cu schimbarea bujiilor ,ba mai mult a se pune bujii NGK cu iridiu vreo 70 roni buc. dar merita!are influenta atat a consumului de combustibil cat si a aprinderii in camera de ardere,si a bunei functionari a acestui motor.dar mergi si pe mana colegului alex arhire!revizuieste din nou vizual prima data ce e nelalocul sau, dupa operatie de schimb a distributiei!
si eu detin astra cu motor z16xe si e ok sunt multumit de ea!
si eu detin astra cu motor z16xe si e ok sunt multumit de ea!
- IonutN
- **
- 291 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
IonutN
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Online
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
costel_gigel a scris:Vã salut!
De curând a venit timpul sã schimb, pe lângã uleiul si filtrele ocazionale, distributia la masinã, fiind incluse pompa de apã, cureaua de distributie si cea de accesorii si fuliile necesare. Toate bune si frumoase pânã ajung acasã si, stând în masinã si ascultând cum merge motorul, am realizat cã merge un pic în rateuri. Uitându-mã mai bine la calculatorul de bord am vãzut cã, cu motorul cald, consumul instant este în jur de 0,9-1,0l/h, mai mare fatã de 0,7l/h cum era înainte de a-i schimba distributia. Crezând cã poate fi distributia nealiniatã(am avut o problemã identicã în trecut care s-a rezolvat cu alinierea distributiei), am mers din nou la mecanic sã vãd exact dacã asa este. Demontând distributia am vãzut cã, atât la vibrochen, cât si la arborii cu came, distributia este pusã la semn. Mai departe am verificat starea bujiilor(schimbate în urmã cu 3 luni) si a bobinei de inductie, toate arãtau bine. La sugestia mecanicului am schimbat filtrul de benzinã dar tot n-a schimbat cu nimic situatia în bine. Pe de altã parte, m-am gândit cã problema o fi de la EGR, de la vreun senzor defect sau de la vreo eroare a calculatorului, dar cred cã în situatiile astea trebuia sã aparã un martor în bord, ceea ce eu nu am. Mentionez cã în mers masina se comportã foarte bine, trage bine, consumã decent(~6l/100km extraurban, ~8l/100km urban), doar cã la relanti este acest inconvenient specificat mai sus.
Care credeti cã ar putea fi cauza acestei probleme si cum ar putea fi rezolvatã? Multumesc anticipat!
MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z 16 XE
De curând a venit timpul sã schimb, pe lângã uleiul si filtrele ocazionale, distributia la masinã, fiind incluse pompa de apã, cureaua de distributie si cea de accesorii si fuliile necesare. Toate bune si frumoase pânã ajung acasã si, stând în masinã si ascultând cum merge motorul, am realizat cã merge un pic în rateuri. Uitându-mã mai bine la calculatorul de bord am vãzut cã, cu motorul cald, consumul instant este în jur de 0,9-1,0l/h, mai mare fatã de 0,7l/h cum era înainte de a-i schimba distributia. Crezând cã poate fi distributia nealiniatã(am avut o problemã identicã în trecut care s-a rezolvat cu alinierea distributiei), am mers din nou la mecanic sã vãd exact dacã asa este. Demontând distributia am vãzut cã, atât la vibrochen, cât si la arborii cu came, distributia este pusã la semn. Mai departe am verificat starea bujiilor(schimbate în urmã cu 3 luni) si a bobinei de inductie, toate arãtau bine. La sugestia mecanicului am schimbat filtrul de benzinã dar tot n-a schimbat cu nimic situatia în bine. Pe de altã parte, m-am gândit cã problema o fi de la EGR, de la vreun senzor defect sau de la vreo eroare a calculatorului, dar cred cã în situatiile astea trebuia sã aparã un martor în bord, ceea ce eu nu am. Mentionez cã în mers masina se comportã foarte bine, trage bine, consumã decent(~6l/100km extraurban, ~8l/100km urban), doar cã la relanti este acest inconvenient specificat mai sus.
Care credeti cã ar putea fi cauza acestei probleme si cum ar putea fi rezolvatã? Multumesc anticipat!
MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z 16 XE
Salut,
A/C-ul era pornit ?
O zi buna
- costel_gigel
- OP
- 17 mesaje
- din 17 Mar 2016
- Zafira 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
costel_gigel
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2016
- Mesaj Privat
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
matei niculae a scris:
acest tip de motor nu mi-a plãcut niciodatã îl cunosc foarte bine are o distribuție un prea bine gânditã cu 2 role. întinzãtor.pampa de apa 2 axe cu came.au cam dat multe problema
matei niculae a scris:Ai controlat toate furtunurile de aer car vin in spatele carburatorului și chiar unul care duce la furtunul de servo frînã.senzorul de turație di distribuție este montat bine
știu cã are carburator electronic multi punct.- EHotaran
- **
- 152 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mergi la mecanic și cu motor rece sã-l porneascã fara curea de accesorii, face la fel ?
Pe urmã de vãzut fara capace distribuție daca nu cumva apar tensionãri în mers aiurea a curelei, sunt cazuri de rulmenți care se blocheazã, ãștia sunt in role. Se poate depista și cu un tester și banala lampa stroboscopicã dar deja sunt SF pentru foarte mulți.
Vezi cã mai ai un fir care merge la senzorul de temperatura motor, ãla de obicei nu mai are tub, freacã și nici izolația lui nu este întreagã.
Pe urmã de vãzut fara capace distribuție daca nu cumva apar tensionãri în mers aiurea a curelei, sunt cazuri de rulmenți care se blocheazã, ãștia sunt in role. Se poate depista și cu un tester și banala lampa stroboscopicã dar deja sunt SF pentru foarte mulți.
Vezi cã mai ai un fir care merge la senzorul de temperatura motor, ãla de obicei nu mai are tub, freacã și nici izolația lui nu este întreagã.