- ILucian282
- OP
- 9 mesaje
- din 21 Jun 2022
- Astra 2011 16XER
- Timisoara
ILucian282
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2011 16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2022
- Mesaj Privat
Salutare din nou. Am scos azi mașina din service, avea termostatul defect și îmi fierbea apa în vas. Au pus termostat nou, apa stã la 90-100 de grade, totul ok, însã cei de acolo mi-au zis cã termostatul s-a defectat de la garnitura de chiulasã, care aparent e prãjitã. Așa au presupus ei, deși mașina merge ok, nu aprinde martori în bord, nu dã erori pe tester, nu scoate fum, scuipã doar câteva picãturi de antigel pe eșapament.
M-am gândit cã cea mai bunã (și ieftinã) soluție ar fi sã schimb garnitura de chiulasã și sã trimit chiulasa la rectificat, în caz cã e strâmbã sau are vreo fisurã. Mecanicul de acolo m-a sfãtuit sã nu fac asta, cã este un procedeu complicat, nimeni nu prea vrea sã-și batã capul cu asta și sunt șanse ca fisura sã fie în blocul motor și sã rãmân cu problema. Mi-a zis cã dacã vreau sã țin mașina, mai bine mã uit sã cumpãr alt motor, fãrã accesorii și mi-l poate monta el pe mașinã, dar la umblat în motor nu se bagã. A zis cã toatã treaba mã va duce undeva la 5-6000 de lei.
Eu mașina vreau sã o pãstrez, e an bun, pt un astra H, are km puțini, anvelope noi ambele seturi, ITP pânã în noiembrie 2023, asigurare abia fãcutã, interiorul e impecabil și funcționeazã absolut tot la ea. Plus cã-mi și place mașina, m-am obișnuit cu ea.
Nu știu ce sã fac, dacã sã îl ascult și sã-l las sã-mi punã alt motor (deși la mâna a doua nu șții ce iei, îmi este sã nu fie ceva de peste 300k), sau sã caut pe cineva care sã-mi schimbe garnitura de chiulasã și sã trimit chiulasa la îndreptat.
Mi-a zis și sã evit sã merg cu ea așa, cã va fi din ce în ce mai rãu, chiar dacã apa stã la temperatura care trebuie.
Voi ce mã sfãtuiți? A mai întâlnit cineva problema asta? Care variantã e mai puțin costisitoare și cu rezultate mai bune? Mulțumesc pentru rãspunsuri!
MODEL: Astra H 2011
MOTOR: 1.6 XER 116 cai
LOCATIE: Timișoara
M-am gândit cã cea mai bunã (și ieftinã) soluție ar fi sã schimb garnitura de chiulasã și sã trimit chiulasa la rectificat, în caz cã e strâmbã sau are vreo fisurã. Mecanicul de acolo m-a sfãtuit sã nu fac asta, cã este un procedeu complicat, nimeni nu prea vrea sã-și batã capul cu asta și sunt șanse ca fisura sã fie în blocul motor și sã rãmân cu problema. Mi-a zis cã dacã vreau sã țin mașina, mai bine mã uit sã cumpãr alt motor, fãrã accesorii și mi-l poate monta el pe mașinã, dar la umblat în motor nu se bagã. A zis cã toatã treaba mã va duce undeva la 5-6000 de lei.
Eu mașina vreau sã o pãstrez, e an bun, pt un astra H, are km puțini, anvelope noi ambele seturi, ITP pânã în noiembrie 2023, asigurare abia fãcutã, interiorul e impecabil și funcționeazã absolut tot la ea. Plus cã-mi și place mașina, m-am obișnuit cu ea.
Nu știu ce sã fac, dacã sã îl ascult și sã-l las sã-mi punã alt motor (deși la mâna a doua nu șții ce iei, îmi este sã nu fie ceva de peste 300k), sau sã caut pe cineva care sã-mi schimbe garnitura de chiulasã și sã trimit chiulasa la îndreptat.
Mi-a zis și sã evit sã merg cu ea așa, cã va fi din ce în ce mai rãu, chiar dacã apa stã la temperatura care trebuie.
Voi ce mã sfãtuiți? A mai întâlnit cineva problema asta? Care variantã e mai puțin costisitoare și cu rezultate mai bune? Mulțumesc pentru rãspunsuri!
MODEL: Astra H 2011
MOTOR: 1.6 XER 116 cai
LOCATIE: Timișoara
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
ILucian282 a scris:Salutare din nou.
....A zis cã toatã treaba mã va duce undeva la 5-6000 de lei.
...Mi-a zis și sã evit sã merg cu ea așa, cã va fi din ce în ce mai rãu, chiar dacã apa stã la temperatura care trebuie.
Voi ce mã sfãtuiți? A mai întâlnit cineva problema asta? Care variantã e mai puțin costisitoare și cu rezultate mai bune? Mulțumesc pentru rãspunsuri!
MODEL: Astra H 2011
MOTOR: 1.6 XER 116 cai
LOCATIE: Timișoara
....A zis cã toatã treaba mã va duce undeva la 5-6000 de lei.
...Mi-a zis și sã evit sã merg cu ea așa, cã va fi din ce în ce mai rãu, chiar dacã apa stã la temperatura care trebuie.
Voi ce mã sfãtuiți? A mai întâlnit cineva problema asta? Care variantã e mai puțin costisitoare și cu rezultate mai bune? Mulțumesc pentru rãspunsuri!
MODEL: Astra H 2011
MOTOR: 1.6 XER 116 cai
LOCATIE: Timișoara
Eu am reparat un z14xep cu 4200 RK complet cu ceva ani in urma, vreo 5.
Nu pot scrie aici tot ce-mi vine in gura acum pentru mecanicul asta al minunii...
Dupa vreo juma de an alt amic a venit cu aceeasi situatie reparatie sau sh?
Reparatie Completa la y17dt a fost la vreo 4500, dar am desfacut complet si inlocuit tot + rectificat chiuloasa + distributie completa, set de garnituri, mentenanta motoare electrice, schimbul de filtre si 2 schimburi de ulei ca am fost mai catolici decat papa...
Tu faci cum crezi.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- ILucian282
- OP
- 9 mesaje
- din 21 Jun 2022
- Astra 2011 16XER
- Timisoara
ILucian282
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2011 16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2022
- Mesaj Privat
Știu cã decizia finalã e a mea, eu doar întrebam dacã sã-l las pe nenea sã-mi punã al motor, cã e mecanic și știe el mai bine. Dacã ar fi dupã mine, aș merge pe varianta cu reparatul, doar cã nu gãsesc pe nimeni aici care sã facã genul acesta de operațiuni...iar singur cred cã e mai bine sã nu mã bag, nu am scule dedicate și nici experiența necesarã, chiar dacã am gãsit destule tutoriale în care se explicã pas cu pas cum se face. Mã gândesc cã este și un anumit motiv pentru care nu fac mecanicii așa ceva...ori e mult de muncã și bani puțini, deși din ce-am mai citit pe forumuri manopera e foarte scumpã dacã dã chiulasa jos.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ai 2 variante:
- refaci motorul asta. o rectificare chiulasa te duce la 500-1000 lei, plus desfacutul motorului si garniturile, eventual si distributia - ca daca tot desfaci motorul, nu mai bine o schimbi si aia?
- iei motor din dezmembrari, pai si ala ar trebui sa il desfaci nitel, sa vezi in ce stare e - si ajungi la cele de mai sus
Daca motorul tau a fost in mintile lui inainte, eu iti recomand RK la motor.
- refaci motorul asta. o rectificare chiulasa te duce la 500-1000 lei, plus desfacutul motorului si garniturile, eventual si distributia - ca daca tot desfaci motorul, nu mai bine o schimbi si aia?
- iei motor din dezmembrari, pai si ala ar trebui sa il desfaci nitel, sa vezi in ce stare e - si ajungi la cele de mai sus
Daca motorul tau a fost in mintile lui inainte, eu iti recomand RK la motor.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Recomandãrile colegului @jE sunt de bun simț comun și financiar: un motor care a fost întreținut și are doar o problemã de etanșare în zona chiulasei, meritã reparat în detrimentul unui motor luat din dezmembrãri și care este, pur și simplu, o loterie. Iar ca sã arunci pe mașinã un motor fãrã niciun istoric și fãrã o revizie serioasã prealabilã este o dovadã de prostie crasã sau ignoranțã periculoasã...pãrerea mea de 3 parale.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ILucian282
- OP
- 9 mesaje
- din 21 Jun 2022
- Astra 2011 16XER
- Timisoara
ILucian282
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2011 16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2022
- Mesaj Privat
Așa mi-a spus acel mecanic, cã scuipã antigel pe eșapament și cã va trebui sã mai completez cu antigel când scade nivelul în vas. Pânã acum nu a scãzut, dar nici nu prea am mai mers cu mașina decât 2 drumuri scurte în oraș. Dacão las 5 minute pe loc, sub eșapament gãsesc 1-2 picãturi. Sincer nu știu ce este, dacã antigel sau apã de la condens, dar mașina nu scoate deloc fum, în special fum alb cum e specific acestei probleme.
Sincer și mie mi-ar plãcea sã cred cã mașina nu are nimic, pentru cã luna viitoare planificasem sã plec în concediu din timișoara la constanța, dar mecanicul mi-a zis sã nu plec la un drum așa lung cã distrug motorul.
Sincer și mie mi-ar plãcea sã cred cã mașina nu are nimic, pentru cã luna viitoare planificasem sã plec în concediu din timișoara la constanța, dar mecanicul mi-a zis sã nu plec la un drum așa lung cã distrug motorul.