Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
Soluție
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Va salut pe toti!

De vreo 2 luni am realizat ca motorul are un comportament relativ ciudat, cel putin asa imi da mie impresia in acest moment. Cand urc in turatii(cam de la 1800 de ture), am impresia ca motorul nu are o crestere lina in turatii, sau cel putin asa percep eu atunci cand am piciorul pe acceleratie. De la aceasta turatie, in pedala se simt ca niste vibratii destul de pronuntate, cu toate ca motorul nu scoate sunete anormale. De altfel, de pe la 2300-2400 de ture, aceste vibratii se reduc, dar nu in totalitate, si mai revin pe la vreo 3000-3500 de ture, atunci cand, evident, motorul este foarte solicitat, ceea ce e firesc din punctul meu de vedere.

Personal, am zis ca "Da, domne, e normal sa faca asa pentru ca turezi motorul, il soliciti practic, si nu are cum sa se manifeste altfel". DAR, "paranoia" m-a cuprins atunci cand, la mers constant la 2500-3000 de ture(pe autostrada sau pe drumuri unde se impune sa merg astfel), fix cand aceste "vibratii" se simt mai mult sau mai putin, pe bord imi apare acel mesaj cum ca trebuie sa verific nivelul uleiului(sau "Oliepeil Control" in cazul meu, deoarece masina are computerul in olandeza). Acel martor rosu din bord cu presiunea uleiului nu mi s-a aprins niciodata pana acum(si sper ca nu va fi cazul in viitor). La o verificare imediata, nivelul uleiului este neconcludent, intrucat pe joja apare foarte putin sau deloc ulei, crezand ca majoritatea uleiului din baie a urcat in motor, iar uleiul este pregatit pentru a-si face treaba. Cu motorul rece, nivelul uleiului este foarte bun, in dreptul maximului permis. Cu toate astea, in lipsa de lucruri concludente, dar si de multe cunostinte in materie de mecanica, aceste "simptome" asociate cu mesajul din bord ma fac sa imi pun foarte multe intrebari care imi dau batai de cap: o fi pompa de ulei uzata, ax cu came uzat, poate distributia, segmentii sau poate uleiul nu mai lubrifiaza cum trebuie ori si-a pierdut din proprietati. Sau alte lucruri care, daca ar fi remediate imediat, ar costa destul de mult si daca nu ar fi reparate la timp, ar crea daune foarte mari mai tarziu fix atunci cand te astepti mai putin.

Imi cer scuze daca nu am fost foarte explicit in descrierea problemei, deoarece aceste "senzatii" aparente nu cred ca pot fi prea bine descrise in cuvinte. Trebuie sa mai mentionez ca, in ciuda acestor simptome sa le spune acustice sau senzitive, masina NU are scaderi de putere, relantiu instabil dpdv al turatiilor, consum ridicat de ulei / benzina sau acceleratie greoaie sau limitata la o anumita turatie.

Va multumesc!


MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z 16 XE

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
prima data fa test erori! poti face testul pedalelor (frana si acceleratie apasate si cu contact fara pornirea motor.numeri de cate ori clipeste check engine-ul beculetul!
trebuie sa vezi bujiile daca sunt ok bobina,daca da scanteie la toate bujiile,daca motorul tremura e problema de scanteie
/bujie.
in bord e aprins check-engine?
daca e avertizare de ulei pe display nu e in regula,cred de asemenea ca te paste si o schimbare de semeringuri de supape,care sunt casante deja si au pierdut electicitatea!.consuma ulei adica il pierzi .
refaci scaunele supape si supapele sa fie ok,trebuie sa vezi daca sa facut interventie de rectificare chiloasa ,si daca o poti rectifica iarasi.
asteptam sa revii cu detalii.
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
O sa revin cu mai multe detalii imediat dupa Paste, cand o sa merg cu ea la un mecanic apropiat mie sa vad care este problema. Referitor la ulei, unde pierd ulei daca el, dupa fiecare drum si cu motorul rece, este la maxim pe joja? Problema ar fi ca, cu motorul cald si dupa ce e rulata bine, uleiul de pe joja e putin, poate chiar deloc, dar cinstit vorbind nu stiu cat ulei ar trebui sa fie pe joja atunci cand motorul este cald, iar apa si uleiul sunt la temperatura optima. In cazul asta ar putea fi de vina pompa de ulei, dar nu sunt foarte sigur daca nu stiu toate celelalte posibile hibe. Iar la capitolul segmentare, motorul a fost segmentat acum 3 ani, unde chiulasa a fost si ea planata. A mers ok pana acum si, ce-i drept, n-a consumat ulei foarte mult(max 100-200 de grame intre schimburi)
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Control nivel ulei: pe teren drept, la 15 min dupã ce ai oprit motorul. Nu altfel, cã te pãcãlești...singur.
Avertismentul de lipsã ulei poate fi real sau fantomã. Mãsori nivelul uleiului ca mai sus, dacã e ok, atunci senzorul de nivel ulei a luat-o pe miriște(e destul de frecvent la unele modele de Opel)...dacã te deranjeazã, îl schimbi...
Problema cu vibrația pomenitã e mai complexã...poate proveni din multe surse: bujii obosite, suporți motor/c.v. suporți eșapament, etc.
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Update: alaltaieri am fost la mecanic, unde s-a constatat ca trebuia schimbat un senzor care era defectat de ceva vreme(senzorul IAT, de la filtrul de aer), respectiv bujiile, pentru orice eventualitate. Ieri am schimbat componentele, iar bujiile pareau relativ uzate la modul vizual(bujiile aveau in jur de 3 ani maxim si intentionam sa le schimb in principiu cel tarziu la anul), desi masina nu mergea in suturi sau pornea greu, decat cu exceptia situatiei postate in topicul principal care nu credeam ca bujiile au fost cauza. Dupa schimbul de bujii, masina merge altfel in ture, acceleratia pare mult mai lina, unde acele vibratii s-au redus considerabil. Pentru a studia mai bine schimbarea, am fost nevoit sa fac un drum de vreo 250 de km cu masina, unde am putut sa-mi fac o impresie mai buna despre modificari. Acceleratia, asa cum am mai spus, este mult mai lina, unde indraznesc sa spun ca aproape nici nu se simte cat de usor se tureaza masina in mers, iar acel mesaj de Control Ulei de pe computer nu mai apare frecvent ca inainte(cu exceptia unui moment in timpul traseului, cand am avut foarte multe serpentine de strabatut si a trebuit sa urc si sa cobor destul de frecvent, dar acest mesaj de Control Ulei este o obisnuinta a masinii mele, de vreme ce nu exista traseu pe care sa il fi facut cu masina pe astfel de drumuri "mai cu suisuri si coborasuri" si sa nu imi fi aparut mesajul la un moment dat, dar mesajul dispare, din fericire, din moment ce traseul devine relativ drept. Se pare ca bujiile au fost problema. Ramane de vazut cum se va mai comporta masina pe mai departe, caci pana acum pare ca merge destul de bine.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR