De vreo 2 luni am realizat ca motorul are un comportament relativ ciudat, cel putin asa imi da mie impresia in acest moment. Cand urc in turatii(cam de la 1800 de ture), am impresia ca motorul nu are o crestere lina in turatii, sau cel putin asa percep eu atunci cand am piciorul pe acceleratie. De la aceasta turatie, in pedala se simt ca niste vibratii destul de pronuntate, cu toate ca motorul nu scoate sunete anormale. De altfel, de pe la 2300-2400 de ture, aceste vibratii se reduc, dar nu in totalitate, si mai revin pe la vreo 3000-3500 de ture, atunci cand, evident, motorul este foarte solicitat, ceea ce e firesc din punctul meu de vedere.
Personal, am zis ca "Da, domne, e normal sa faca asa pentru ca turezi motorul, il soliciti practic, si nu are cum sa se manifeste altfel". DAR, "paranoia" m-a cuprins atunci cand, la mers constant la 2500-3000 de ture(pe autostrada sau pe drumuri unde se impune sa merg astfel), fix cand aceste "vibratii" se simt mai mult sau mai putin, pe bord imi apare acel mesaj cum ca trebuie sa verific nivelul uleiului(sau "Oliepeil Control" in cazul meu, deoarece masina are computerul in olandeza). Acel martor rosu din bord cu presiunea uleiului nu mi s-a aprins niciodata pana acum(si sper ca nu va fi cazul in viitor). La o verificare imediata, nivelul uleiului este neconcludent, intrucat pe joja apare foarte putin sau deloc ulei, crezand ca majoritatea uleiului din baie a urcat in motor, iar uleiul este pregatit pentru a-si face treaba. Cu motorul rece, nivelul uleiului este foarte bun, in dreptul maximului permis. Cu toate astea, in lipsa de lucruri concludente, dar si de multe cunostinte in materie de mecanica, aceste "simptome" asociate cu mesajul din bord ma fac sa imi pun foarte multe intrebari care imi dau batai de cap: o fi pompa de ulei uzata, ax cu came uzat, poate distributia, segmentii sau poate uleiul nu mai lubrifiaza cum trebuie ori si-a pierdut din proprietati. Sau alte lucruri care, daca ar fi remediate imediat, ar costa destul de mult si daca nu ar fi reparate la timp, ar crea daune foarte mari mai tarziu fix atunci cand te astepti mai putin.
Imi cer scuze daca nu am fost foarte explicit in descrierea problemei, deoarece aceste "senzatii" aparente nu cred ca pot fi prea bine descrise in cuvinte. Trebuie sa mai mentionez ca, in ciuda acestor simptome sa le spune acustice sau senzitive, masina NU are scaderi de putere, relantiu instabil dpdv al turatiilor, consum ridicat de ulei / benzina sau acceleratie greoaie sau limitata la o anumita turatie.
Va multumesc!
MODEL: Zafira 2001
MOTOR: Z 16 XE
Sari direct la Soluție