Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Buna seara.
Astazi am schimbat placutele pe spate deoarece la una din roti se tocise atat de mult incat freca fierul pe disc. Unul din etriere a fost schimbat acum cca. 2 ani.
Am facut un test sa ma conving daca intr-adevar "tine". Asa ca am oprit masina pe o panta si surpriza "o ia la vale". Maneta de frana nu este "moale"
Ce ar mai trebui verificat? Exista o grosime minina a discurilor sub care nu mai "tine" frana?



MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Trebuie verificate cablurile de la frana de mana. Au obiceiul sa intepeneasca daca sunt forte uzate si trebuie schimbate.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Clar este valabila treaba cu acele cabluri.
Dupa schimbarea placutelor (doar placute, fara discuri), ar trebui folosita putin frana de serviciu, apoi verificata eficienta.
Este evident ca suprafata de contact va fi foarte mica, pana placutele se "calca" dupa uzurile discurilor, dar presiunea ramane aceeasi, pentru ca nu sunt materiale flexibile.
Cu alte cuvinte, daca placutele noi ating discul doar in 10% din toata suprafata de contact, cu aceeasi forta aplicata in maneta de frana de mana, vom avea eficienta de franare de doar 10%.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Asa aratã plãcuta care a fãcut ca masina mea sã atragã privirile în trafic

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cum s-a mai spus:
-verificã funcționalitatea cablurilor;
-la modul la care ai insistat sã mergi cu plãcuțele alea varzã, e și discul fezandat, o sã dureze pânã se așeazã plãcuțele ca sã și ai o frânã eficientã;
Personal, aș recomanda:
- o verificare a cotei de reparație a discurilor(bineînțeles cã existã una) și, dacã este posibil, le-aș rectifica. Sau înlocuire, chiar cu unele second-hand în stare bunã;
- o revizionare minuțioasã a celor 2 etrieri(garnituri, culisanți, pistoane, etc).
NB
Discul rezultat în urma contactului, prelungit aș spune, cu suportul metalic al plãcuțelor de frânã este neconform cu normele de siguranțã, deci la o inspecție tehnicã minuțioasã ar duce la refuzul validãrii ITP sau reținerea certificatului de înmatriculare, fãrã îndoialã.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Vã salut. Mã puteți ajuta cu o recomandare de mecanic serios, priceput și cu chef de muncã în Pitești?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR