- Swerige
- OP
- 263 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
Buna seara.
Astazi am schimbat placutele pe spate deoarece la una din roti se tocise atat de mult incat freca fierul pe disc. Unul din etriere a fost schimbat acum cca. 2 ani.
Am facut un test sa ma conving daca intr-adevar "tine". Asa ca am oprit masina pe o panta si surpriza "o ia la vale". Maneta de frana nu este "moale"
Ce ar mai trebui verificat? Exista o grosime minina a discurilor sub care nu mai "tine" frana?
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
Astazi am schimbat placutele pe spate deoarece la una din roti se tocise atat de mult incat freca fierul pe disc. Unul din etriere a fost schimbat acum cca. 2 ani.
Am facut un test sa ma conving daca intr-adevar "tine". Asa ca am oprit masina pe o panta si surpriza "o ia la vale". Maneta de frana nu este "moale"
Ce ar mai trebui verificat? Exista o grosime minina a discurilor sub care nu mai "tine" frana?
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Clar este valabila treaba cu acele cabluri.
Dupa schimbarea placutelor (doar placute, fara discuri), ar trebui folosita putin frana de serviciu, apoi verificata eficienta.
Este evident ca suprafata de contact va fi foarte mica, pana placutele se "calca" dupa uzurile discurilor, dar presiunea ramane aceeasi, pentru ca nu sunt materiale flexibile.
Cu alte cuvinte, daca placutele noi ating discul doar in 10% din toata suprafata de contact, cu aceeasi forta aplicata in maneta de frana de mana, vom avea eficienta de franare de doar 10%.
Dupa schimbarea placutelor (doar placute, fara discuri), ar trebui folosita putin frana de serviciu, apoi verificata eficienta.
Este evident ca suprafata de contact va fi foarte mica, pana placutele se "calca" dupa uzurile discurilor, dar presiunea ramane aceeasi, pentru ca nu sunt materiale flexibile.
Cu alte cuvinte, daca placutele noi ating discul doar in 10% din toata suprafata de contact, cu aceeasi forta aplicata in maneta de frana de mana, vom avea eficienta de franare de doar 10%.
- Swerige
- OP
- 263 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Cum s-a mai spus:
-verificã funcționalitatea cablurilor;
-la modul la care ai insistat sã mergi cu plãcuțele alea varzã, e și discul fezandat, o sã dureze pânã se așeazã plãcuțele ca sã și ai o frânã eficientã;
Personal, aș recomanda:
- o verificare a cotei de reparație a discurilor(bineînțeles cã existã una) și, dacã este posibil, le-aș rectifica. Sau înlocuire, chiar cu unele second-hand în stare bunã;
- o revizionare minuțioasã a celor 2 etrieri(garnituri, culisanți, pistoane, etc).
NB
Discul rezultat în urma contactului, prelungit aș spune, cu suportul metalic al plãcuțelor de frânã este neconform cu normele de siguranțã, deci la o inspecție tehnicã minuțioasã ar duce la refuzul validãrii ITP sau reținerea certificatului de înmatriculare, fãrã îndoialã.
-verificã funcționalitatea cablurilor;
-la modul la care ai insistat sã mergi cu plãcuțele alea varzã, e și discul fezandat, o sã dureze pânã se așeazã plãcuțele ca sã și ai o frânã eficientã;
Personal, aș recomanda:
- o verificare a cotei de reparație a discurilor(bineînțeles cã existã una) și, dacã este posibil, le-aș rectifica. Sau înlocuire, chiar cu unele second-hand în stare bunã;
- o revizionare minuțioasã a celor 2 etrieri(garnituri, culisanți, pistoane, etc).
NB
Discul rezultat în urma contactului, prelungit aș spune, cu suportul metalic al plãcuțelor de frânã este neconform cu normele de siguranțã, deci la o inspecție tehnicã minuțioasã ar duce la refuzul validãrii ITP sau reținerea certificatului de înmatriculare, fãrã îndoialã.
- Swerige
- OP
- 263 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat