Va impartasesc scorul obtinut de "bietul" X20SE, dupa ce a atins varsta de 26 de ani si cu circa 257000 km la bord : 117,2 CP si 183,3 Nm. Conform cartii tehnice, nou-nout trebuia sa dezvolte 85kW, adica 116 CP... 😊
(albastru - curba de cuplu ; verde - curba de putere).
In privinta viitorului, cel la care am facut masuratoarea mi-a zis "nu-l atinge", si ca in general motoarele aspirate nu prea se preteaza la nicio varianta de tuning. Dar imi pun si eu problema ... ok,ok, o fi fost supradimensionat din fabrica, o fi pornit cu mai multi CP de a avut cum sa scada pana la 117 in atatia ani, dar vreau sa tin masina pe drum mult timp de acuma incolo si n-as renunta la ideea de a ii mentine caracteristica.
A incercat careva metode mai "blande", de gen galerie de evacuare mai buna, sau combinatie distribuitor + bujii performante ?
Sau, fiindca e motor nemtesc batran si supradimensionat, daca-l las in pace si ii fac toate schimburile la timp va pierde foarte putina putere cu anii?
Are cineva experienta cu mentinerea "pe linia de plutire" a unui X20SE sau C20NE ori chiar 20S de pe Rekord (generatia anterioara) ?

MODEL: Omega 1995
MOTOR: X20SE