razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Salutare dragi amatori de Omega (si poate youngtimers).
Va impartasesc scorul obtinut de "bietul" X20SE, dupa ce a atins varsta de 26 de ani si cu circa 257000 km la bord : 117,2 CP si 183,3 Nm. Conform cartii tehnice, nou-nout trebuia sa dezvolte 85kW, adica 116 CP...
(albastru - curba de cuplu ; verde - curba de putere).
In privinta viitorului, cel la care am facut masuratoarea mi-a zis "nu-l atinge", si ca in general motoarele aspirate nu prea se preteaza la nicio varianta de tuning. Dar imi pun si eu problema ... ok,ok, o fi fost supradimensionat din fabrica, o fi pornit cu mai multi CP de a avut cum sa scada pana la 117 in atatia ani, dar vreau sa tin masina pe drum mult timp de acuma incolo si n-as renunta la ideea de a ii mentine caracteristica.
A incercat careva metode mai "blande", de gen galerie de evacuare mai buna, sau combinatie distribuitor + bujii performante ?
Sau, fiindca e motor nemtesc batran si supradimensionat, daca-l las in pace si ii fac toate schimburile la timp va pierde foarte putina putere cu anii?
Are cineva experienta cu mentinerea "pe linia de plutire" a unui X20SE sau C20NE ori chiar 20S de pe Rekord (generatia anterioara) ?
MODEL: Omega 1995
MOTOR: X20SE
Va impartasesc scorul obtinut de "bietul" X20SE, dupa ce a atins varsta de 26 de ani si cu circa 257000 km la bord : 117,2 CP si 183,3 Nm. Conform cartii tehnice, nou-nout trebuia sa dezvolte 85kW, adica 116 CP...
(albastru - curba de cuplu ; verde - curba de putere).
In privinta viitorului, cel la care am facut masuratoarea mi-a zis "nu-l atinge", si ca in general motoarele aspirate nu prea se preteaza la nicio varianta de tuning. Dar imi pun si eu problema ... ok,ok, o fi fost supradimensionat din fabrica, o fi pornit cu mai multi CP de a avut cum sa scada pana la 117 in atatia ani, dar vreau sa tin masina pe drum mult timp de acuma incolo si n-as renunta la ideea de a ii mentine caracteristica.
A incercat careva metode mai "blande", de gen galerie de evacuare mai buna, sau combinatie distribuitor + bujii performante ?
Sau, fiindca e motor nemtesc batran si supradimensionat, daca-l las in pace si ii fac toate schimburile la timp va pierde foarte putina putere cu anii?
Are cineva experienta cu mentinerea "pe linia de plutire" a unui X20SE sau C20NE ori chiar 20S de pe Rekord (generatia anterioara) ?
MODEL: Omega 1995
MOTOR: X20SE
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
La motoarele aspirate se baga cei care stiu sa 'bibileasca' aici cresterea e foarte greu de obtinut nu dai un soft si gata 20-30 cp ,cea mai usor de obtinut si de simtit este modificarea avansului la deschidere pentru supape metoda este axe cu came si/sau fulie cu reglaj ,din cateva incercari se obtine un raspuns frumos la pret decent,mai ales ca scade foarte putin consumul la aceleasi mod de condus,zgomotul este mai puternic in admisie si cel putin X16XEL scartia imediat ce apasai acceleratia 1,2 si la inceput 3 daca o tinei in ture inalte ziceai ca e alt motor.Asa de prima incercare marit raportul de compresie,avansata putin axa cu came,aprindere,filtru,evacuare,cel putin pe timp de vara obligatoriu benzina de buna calitate si de cifra octanica superioara...astea pentru 8-10 cp daca crezi ca merita incearca.
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Buun. Am urmarit o buna vreme seria "Wheeler Dealers", si foloseau in termeni populari "suck-bang-blow", adica admisie,explozie, evacuare.
De schimbat admisia nu se poate discuta, fiindca vreau sa o aduc la starea de vehicul istoric si aceea s-ar vedea si din avion.
Poate parea stupida intrebarea, dar daca schimb axul cu came si/sau pun o aprindere performanta, ii va afecta noxele in vreun fel ?
Ca pana in 2025 hai treaca-mearga, dar daca obtin statutul de oldtimer, inspectiile se vor face la Registrul Auto si acolo ori e ca la carte ori "salut".
De schimbat admisia nu se poate discuta, fiindca vreau sa o aduc la starea de vehicul istoric si aceea s-ar vedea si din avion.
Poate parea stupida intrebarea, dar daca schimb axul cu came si/sau pun o aprindere performanta, ii va afecta noxele in vreun fel ?
Ca pana in 2025 hai treaca-mearga, dar daca obtin statutul de oldtimer, inspectiile se vor face la Registrul Auto si acolo ori e ca la carte ori "salut".
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Nu ar trebui ,daca avansezi putin deschiderea admisiei imbunatatesti umplerea cilindrilor la turatii joase,urca mai usor in ture arde mai eficient ca scade sensibil consumul,aprinderea cu atat mai mult imbunatateste arderea si performantele motorului,marit raportul de comprimare la fel.Astea ar fi cele 'ascunse' ...da sa nu te astepti la o racheta,plus ca cine face asta sa se documenteze putin inainte .Credeam ca vrei sa te joci putin cu un motor sa vezi ce iese,nu prea ai ce sa strici in faza asta.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
O admisie slefuita la interior (ca sa curga aerul perfect prin ea) oare ar ajuta cu ceva ?
O optimizare a curburii coturilor traseului de admisie (ori scurtarea lui) si bandajarea traseului de admisie existent in apropierea motorului cu ceva rezistent la temperatura, ar ajuta cu ceva ?
Nu dati cu pietre, sunt doar un posesor de turbodiesel-uri ce a intrat pe-aici si in acest caz nu m-am putut gandi la altceva.. neavand experienta cu masini pe benzina (defapt, n-am avut niciuna pâna acum).
O optimizare a curburii coturilor traseului de admisie (ori scurtarea lui) si bandajarea traseului de admisie existent in apropierea motorului cu ceva rezistent la temperatura, ar ajuta cu ceva ?
Nu dati cu pietre, sunt doar un posesor de turbodiesel-uri ce a intrat pe-aici si in acest caz nu m-am putut gandi la altceva.. neavand experienta cu masini pe benzina (defapt, n-am avut niciuna pâna acum).
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Sincer, nici eu nu-s mecanicul din ecuatia asta. Acum invat, ca am prins "ultimul razboinic" cu tractiune spate.
Dar de bandajat cu izolatie termo am auzit la evacuare. Pe admisie poate ca e la turbo + intercooler, ori la mine nu o sa fie cazul.
Si poate conteaza la evacuare... la masina mica (Corsa C), evacuarea iese prin fata,intre motor si radiator, are "racire naturala". La asta mare, insa, motorul e "orientat corect", adica longitudinal si galeria e spre partea soferului.
Nu vreau o racheta ci un motor "ajutat". Daca doream racheta, faceam pe dracul in 4 si cautam un V6 cu cutie manuala. Sau luam um V6 si faceam retrofit direct ; cutia si diferentialul duc 250Nm, V6-le mare scoate 240Nm. Acum nu mai cumpara nimeni Omega si ca rezultat pana si un motor complet e 1500 lei (in jur de 300€).
Obiectivul meu e vehicul istoric si asta inseamna din start motorul original. De-aia intreb de "smecheriile ascunse". Stiu ca nu e castig spectaculos, dar si 10 CP castigati pot insemna inca 10-15 ani de condus cu motorul in sau peste parametri (presupunand ca pierde 1CP pe an sau mai putin).
Dar de bandajat cu izolatie termo am auzit la evacuare. Pe admisie poate ca e la turbo + intercooler, ori la mine nu o sa fie cazul.
Si poate conteaza la evacuare... la masina mica (Corsa C), evacuarea iese prin fata,intre motor si radiator, are "racire naturala". La asta mare, insa, motorul e "orientat corect", adica longitudinal si galeria e spre partea soferului.
Nu vreau o racheta ci un motor "ajutat". Daca doream racheta, faceam pe dracul in 4 si cautam un V6 cu cutie manuala. Sau luam um V6 si faceam retrofit direct ; cutia si diferentialul duc 250Nm, V6-le mare scoate 240Nm. Acum nu mai cumpara nimeni Omega si ca rezultat pana si un motor complet e 1500 lei (in jur de 300€).
Obiectivul meu e vehicul istoric si asta inseamna din start motorul original. De-aia intreb de "smecheriile ascunse". Stiu ca nu e castig spectaculos, dar si 10 CP castigati pot insemna inca 10-15 ani de condus cu motorul in sau peste parametri (presupunand ca pierde 1CP pe an sau mai putin).