Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • marik17

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Sal. As vrea sa montez si eu un carlig de remorcare pe o Astra G 2.0 DTI caravan (an 2002).O sa il folosesc pentru tractarea unei RULOTE. Din pacate am studiat multe forumuri si inca nu sunt dumirit ce instalatie trebuie sa aiba carligul (am observat doua feluri de instalatii-una cu o singura mufa de la priza(rotunda-cum am si in portbagaj) si una cu mai multe mufe dreptunghiulare si relee) . Specific ca in portbagaj la stopul stanga am o mufa rotunda (10 pini) care am inteles ca este pentru remorca-rulota.Deasemenea specific ca masina este full ,adica are COMPUTER DE BORD si CHECK CONTROL. Unii spun ca pt. CB cu CC va trebuii o intalatie cu relee pentru a nu imi da mesaj de bec ars in bord sau mai rau sa imi arda computerul ,alti spun ca va trebuii doar instalatia simpla cu mufa mama care se cupleaza la cea din portbagaj,iar altii vorbesc ceva despre un modul rec sau trailer control. Am vazut la cineva ca aparea si la bord un carlig de remorcare cand tracta ceva,banuiesc ca daca carligul este montat corect ar trebuii sa apara si la mine.In concluzie as dorii sa aflu:
1. ce instalatie trebuie sa aibe dintre cele 3 tipuri [cu o singura mufa(cuplata la cea din portbagaj) sau cu mai multe mufe +relee]?
2. ce tip de carlig dintre cele 2 se potriveste la masina mea (curbat sau drept)?
3. este posibil sa am deja releele montate pe instalatia masinii daca am CB si CC?
4. imi va aparea martorul in bord la tractarea rulotei ?
5. cum se numeste mufa aceea rotunda care trebuie sa o mufez la cea din portbagaj sau unde pot gasii sa o cumpar in caz ca o sa iau intalatia cu alt tip de mufa (doar daca trebuie musai instalatia cu relee) ?
6. cati pini va trebuii sa aibe priza pt rulota(pe langa semnale si stopuri va trebuii sa alimentez pt frigider,lumini si incarcatul bateriei la rulota)?

Parca am inebunit ,de o luna studiez forumurile ,am fost si la opel iar acestia mi-au zis ca pt rulota trebuie o instalatie speciala care tre sa o cumpar de noua(probabil ca de la ei),nici nu mai stiu pe cine sa intreb Sad.

Atasat aveti pozele cu mufa care o am in portbagaj,cele 2 tipuri de carlige si cele 3 tipuri de instalatie . Sper ca am fost destul de explicit.

In caz ca ma poate ajuta cineva care a montat asa ceva ii multumesc anticipat.

Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
fac eu poze dar mai tarziu.. ca trebuie sa merg la servici..
  • marik17

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Ok .Merci frumos. O sa ma uit cand vin din co. Stima
  • dr_seby2000

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2009

  • Mesaj Privat
mufa aia e pt cablajul de fabrica,uite aici schema pt priza cu 13 pini http://www.exis.ro/accesori...iguranta-329.html si aici pentru prinza cu 7 pini http://www.exis.ro/accesori...ntilatie-327.html ,poti sa-ti faci si singur Astra G nu e complicat ca si Vectra C.Iti trebuie un creion de faza,banda izolatoare,cablu,rabdare ))) Eu cand mi-am montat carligul am tras fire de la stopurile din spate st+dr ( pozitie,mansalier,frana,ceata,12 v,masa,semnalizare st+dr,nu e greu ai schema.Daca optezi pt priza cu 13 pini vei avea nevoie de un adaptor de la 13 pini la 7 pini,uite http://www.bestautovest.ro/...-7-pini-mare.html fara acest adaptor nu vei putea conecta remorca simpla.Daca te pot ajuta cu ceva lasa-mi mesaj pm.bafta
  • cip077

  • Mesaje scrise: 1,274
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2003 2,2 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salut.
Cred ca totusi trebuie sa apelezi la un electrician. Din ce scrii, nu esti prea sigur pe tine, si e posibil sa muncesti mult, si sa nu iasa nimic. Daca vrei sa pui priza cu 7 pini, treaba e relativ usoara, dar cum spui ca o sa agati rulota, atunci obligatoriu 13 pini. Si aici incepe joaca, ca ai cateva +-uri care trebuie sa stii unde le gasesti. Nu cred ca vrei improvizatii. Ca pe urma o sa iei un adaptor 13-7, asta-i altceva, dar sa pui la masina priza cu 7, NU o sa ai functional pe rulota DECAT iluminatul exterior.
1 - cu 13 fire, din care 7 se folosesc la iluminatul ext iar restul ai alimentarile suplimentare pentru ce ai in rulota. Nu am montat niciodata cu 13, si nu prea am ce sfat sa dau aici.
2 - se potriveste carlig de Astra G Caravan Very Happy , NU alte bazaconii. In poze vad si unul cu tabla de prindere curbata. Acela nu merge, in rest toate care se prind 'pe drept' si cu suruburi(4) de sus in jos, merg. Recomand carlig cu tija fixa(in suruburi sau sudata, dintr-o bucata), nu din cel cu tija demontabila(cu cheita).
3 - relee pentru instalatia de la carlig, nu ai pe masina. Este un modul, electronic, care vine cu instalatia carligului(pe o Zafira din 2004, tot cu CB si check, am montat instalatie cu 7 pini, fara modul, direct pe instalatia masinii, si nu au fost probleme)
4 -in bord, cu rulota cuplata, cand semnalizezi se mai aprinte un martor in forma de carlig. Atat.
5 -----
6 - ti-am raspuns mai sus. Instalatie remorca= 7 pini. Instalatie rulota= 13 pini. Diferenta e data de utilitatile de pe rulota.

Succes.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
eu am pus un carlig original de Astra G caravan cumparat second de pe alta masina cu tot cu instalatia electrica care a fost Plug- and-Play deci nici o modificare la cablajul masinii iar varianta de carlig este cea cu o parte stramba (este in zona unde e toba finala).
am si eu o intrebare: stiti cumva daca acel bec din bord se aprinde doar daca ai rulota cuplata sau si daca ai cuplata o remorcuta normala pe mufa cu 7 pini? La mine nu se aprinde si as vrea sa il fac sa se aprinda cand am o rulota sau remorcuta cuplata...
are cineva o schema cu functionarea acelui led din bord?
  • marik17

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Asa as vrea si eu. Eu am atasat a remorcuta printr-un adaptor de la 7 la 13 pini. Nu imi mergeau toate(stopul pe frana)Acel carlig de la bord se aprindea cand puneam avarii(cam aiurea). Probabil ca cel ce a facu instalatia la remorca a gresit ceva. Stima
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
am citit cum ca acel semn din bord ar functiona doar cand semnalizezi sau pui pe avarii... nu stiu daca este sau nu asa. poate ne spune cineva dintre colegi care a avut carlig pe masina din fabrica si la care ii functioneaza acel martor din bord...
  • grigore florin

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2011 17Dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Ma intereseaza si pe mine un carlig pt un opel asta g caravan an 2000.Stima
  • marik17

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
La mine s-a rezolvat cu un carlig sh original cu bara dreapta ce avea aceasi mufa ca cea din portbagaj.
  • JOOKER

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut am achizitionat si eu un carlig de astra g Caravan si as dori sa intreb daca are cineva poze cum se monteaza pe masina si cum se leaga partea electrica .
Am inteles ca mufa din stg spate de sub stop este pentru conectarea instalatiei electrice de unde pot gasi mufa mama pentru conectiune ?
  • marik17

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Pai mufa trebuia sa o aibe carligul care l-ati cumparat. Asa nu cred ca taie cineva instalatia sa va dea mufa. Manualul de montaj il am eu daca ar fii acelasi carlig desi ma indoiesc(eu am avut mufa pe el). Stima
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
manual de montaj gasesti daca cauti la carligele Bosal pe site la ei gasesti toate modelele si din cate stiu pe original la Astra G au fost carlige Bosal dar exista vreo 2-3 modele in functie de anul de fabricatie...
http://www.catalogue.bosal....amp;model=Astra+G

ai un link unde gasesti PDF-uri cu montajul mecanic pe masina a acestor carlige. Succes
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Imi poate spune cineva daca la Astra G Caravan trebuie demontata bara spate pentru mintarea cârligului? Mulțumesc.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Normal ca trebuie demontata bara.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
kapix a scris:Imi poate spune cineva daca la Astra G Caravan trebuie demontata bara spate pentru mintarea cârligului? Mulțumesc.

Cam 90%! Cum zice și colegul @taxi43edy.
DAR, existã și 10% șanse(în funcție de modelul constructiv al cârligului și de mașinã desigur) ca tot calimandrosul sã se poatã monta pe dedesubt(folosind groapã-canal, elevator sau cric, dupã posibilitãți), fãrã a fi necoie sã demontezi altceva...Cine are experiențã la așa ceva își poate da seama din ochi dacã modelul respectiv de cârlig se poate monta simplu, fãrã alte demontãri.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
@bibu, ca sa pui carlig pe o masina care nu a avut din fabrica, trebuie sa dai gauri. deci fara bara data jos nu merge.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, parțial...a da gãuri ptr prinderea cârligului, nu implicã neapãrat sã demontezi ceva, depinde mult și de fer...dacã te uiți prin primele poze din topic, poate îmi dai dreptate...sau nu. Nu e așa de important.
PS
Am vreo 10-12 cârlige montate pe tot atâtea tipuri de mașini...inclusiv cu modificãri/adaptãri.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Da, cu scuzele de rigoare ma gandeam la Zafirica mea. La Zafira trebuiesc date gauri in tabla.
Din "fericire" Astra nu are aceasi prindere.
Ai dreptate Bibule Very Happy
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
si eu am dat gauri pentru prindere acelor 4 suruburi care in portbagaj prind cele 2 flanse de tabla cu care se strang...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR