Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
Soluție
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Va salut,

Intr-o buna zi, stand sa se incalzeasca motorul, am vazut ca se aprind la bord martorii de ABS, spirala cu DPF, incepuse sa palpaie iluminatul la consola; in timp ce mergeam la un moment dat, iesind din parcare, ramaf fara servo la directie si a trebuit sa trag de nebun de volan. Noroc ca ieseam din parcare si nu am patit-o la viteza....

Si am facut si eu citire cu OP-COM si mi-a dat fiori cand am vazut cate erori apar:
P0500-71 - senzor viteza,
U2108- eroare de ABS
P0130-5A - senzor O2
C0292- 1A - gama / performanța de alimentare a grupului de senzori
C0800-07 - tensiunea sistemului, tensiune inalta
C0800-03 - tensiunea sistemului, tensiune joasa
P0460-71 - circuitul senzorului de combustibil
U2141-71 - date invalide REC
Poate vreun coleg sa ma ajute sa-mi spuna ce e de facut? Sper ca nu va trebui sa cumpar alta masina Neutral.

Multumesc.



MODEL: Zafira 2011
MOTOR: A17DTR

CODURI EROARE: P0500, U2108, P0130, C0292, C0800, P0460, U2141

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

verifica in primul rind incarcarea, bateria si bornele de la baterie, legatura la caroserie, sa faca bine contact.Dar incarcarea in primul rind.

Cred ca toate erorile sint generate de aceeasi cauza, parerea mea, dar poate mai intervine si altcineva.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@gabimilo1
Contactele si bornele le tin tot timpul foarte curate, le curat cu hartie abraziva de 2 ori/luna, incarcarea e la 13,4- 13,6 V.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Inteleg, ma gindeam sa nu fi aparut probleme la sertizarile cablurilor in borna, poate o baterie obosita...

Stiu la zafire mai vechi ca daca pica incarcarea moare si servodirectia, si se aprind o serie de martori in bord si ma gindeam ca e si aici la fel. Mai ales ca ai doua erori care amintesc de tensiune , una care zice de alimentare grup senzori...

La zafirele mai noi stiu ca e incarcare inteligenta si ca daca e nevoie alternatorul da pina in jurul valorii de 15 V, mi se pare putin cam mica incarcarea aceea data de tine. Si la cele vechi stiu ca era un interval cu valori mai mari, ceva de genul 13,8 - 14,4V.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
De doua ori pe luna? Dar de ce asa ceva? Ce se intampla acolo sau ce te-a facut sa faci asa ceva?
Intreb pentru ca ma gandesc ca ai avut ceva probleme pe acea zona...
Si da, chiar asa pare, o problema cu tensiunea. Presupun ca incarcarea ar fi relativ ok, pentru ca altfel nu mai pornea masina.

Eu as merge pe conductorul/firul/tresa de masa (intre caroserie si baterie) sau pe conductorul/firul care duce +12 de la baterie spre blocul de sigurante.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@gabimilo1
Sincer sa fiu, si mie mi se pare mica valoarea la incarcare, nu mi-a ajuns niciodata peste 13,7 V, si ma si gandeam la modul cu dioda de 10 A la alternator sa cresc valoarea cu 0,5 V, de fapt am si intrebat pe forum aici https://www.clubopel.com/vie...c&start=3740, tocmai pentru a avea bateria in starea cat mai buna, avand in vedere ca are doar 1 an si vreo 2 luni....
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@sebage
Imi verific de 2 ori pe luna masina mai atent, curat motorul si mi-am facut un obicei din a curata bornele, da, din cauza unui acumulator dus, din cauza bornelor care nu faceau contact cum trebuie. Da, de 2 ori pe luna probabil ca e prea mult..., o foi face o data la 2 luni Smile!
Am sa verific cablurile si conexiunea asa cum ai sugerat; sper sa fie acolo problema! Smile
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ai zis de un modul care sa creasca valoarea incarcarii, eu nu stiu nimic de asa ceva, de aceea nici nu am raspuns (vazusem intrebarea)
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@gabimilo1
E vorba de un mod, sau o modificare, in care se monteaza o dioda de 10 A, pe firul "S"de la alternator, care face alternatorul sa "vada"cu 0,5V mai putin ca incarca, ceea ce il determina sa mareasca voltajul cu exact valoare de 0,5 care reprezinta de fapt caderea de tensiune pe dioda; in acest fel creste valoarea la incarcare fara a fi nevoie de un alternator mai mare.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca periodic tu umbli la borne, mi se pare aproape firesc sa ai unele din erorile enumerate.
Trebuie sterse toate erorile, condus masina o perioada si recitit erorile. Astfel afli erorile generate de o eventuala defectiune, fara a le incurca cu cele generate de deconectarea bornelor periodic.

Clar incarcarea este doar relativ ok, din ce stiu eu referinta este la 13.5V, dar totusi daca acumulatorul mai poate sa asigure pornirea motorului, cred ca alternatorul mai face ceva din treaba.
Este doar o presupunere, ar trebui urmarita incarcarea, in momentul in care se manifesta defectul (pot fi perioade in care alternatorul sa nu incarce deloc).

Off topic:
Nu dau eu sfaturi cu ce face fiecare cu mașinuța lui (si eu am unele fixuri care altora poate li se par deplasate), dar o parere imi pot exprima. Nu mi se pare sanatoasa aceasta curatare la intervale atat de scurte (bornele acumulatorului fiind din plumb, se uzeaza fizic si se subtiaza, obosire a zonelor de sertizare,, etc.) Problema in zona bornelor se rezolva odata, cu simț de rãspundere ... pentru mult timp. Se curațã de impuritați toate elementele, se poate si gresa impotriva coroziunii generate de vapori, se poziționeazã totul astfel incat sa nu fie tensiuni mecanice prea mari si se strange (de preferat la cuplu) elementul de fixare.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@sebage
Da, stiu ca este overkill, partea cu curatatul, voi proceda cum ai spus; erorile le-am sters dupa ce le-am citit ieri, astazi erau din nou prezente Sad ...
Bornele sunt stranse bine, ramane doar sa verific conductorii dintre acumulator si alternator.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
poate nu mai stiu eu electricitatea dar o dioda parca nu are cadere de tensiune... poate o rezistenta (care este cu totul altceva).
la tine problema este din incarcare/acumulator pentru ca este foarte putin 13.7 V(este sub limita). La mine insignia face 15.5 V cand porneste pentru o perioada de timp si dupa ce ajunge acumulatorul la tensiunea potrivita scade la 13.8V.
La Astra G era intre 13.8 - 14.4V tensiunea de lucru corecta si la fel cam la orice masina (exceptie cele noi care cresc mai mult tensiunea chiar ca sa incarce acumulatorul si sa faca fata consumatorilor mari mai ales in perioada rece (clima, incalzire in scaune si altele).
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Off topic:
Materialele semiconductoare sunt mai bune conducatoare electric decat materialele izolatoare, dar totusi mai slab conducatoare electric decat metalele (sa zicem).
Deci da, pe orice semiconductor, va exista o cadere de tensiune chiar si in conductie directa (dependenta de temperatura si de intensitatea curentului prin acel element).
O dioda redresoare cu siliciu, ordinara, la o intensitate a curentului neglijabila sau relativ mica, in conductie directa, prezinta o cadere de tensiune de 0.5 - 0.7 V.
(nu spun ca este valabila teoria cu inserierea, nu am studiat exact modul de functionare al acestei "incarcari inteligente" de pe masina in discutie.)

On topic:
Total adevarat ca tensiunea de incarcare nu este exact ce trebuie, dar daca ar fi constant la acelasi nivel, problema ar trebui sa se manifeste constant.
De asta spun ca se intampla ceva, la un moment dat, sau intr-o anume conjunctura si trebuie aflat ce se intampla si de ce.
Foarte, foarte probabil sa fie toata problema pe partea de incarcare, ai dreptate, dar mai exista si alte cauze posibile.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@mikyboy, @sebage
Multumesc mult pentru informatiile date!
Ramane ca in week-end sa verific conexiunile, firele, alternatorul si daca totul ramane la fel, voi face o programare la service.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Ai uitat un coleg, care a pus cel mai mult suflet! Smile
Multumim @gabimilo1 !
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Mulțumesc de ginduri , nu- i bai, important îi sa rezolve colegul.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze! asa este, si colegului @gabimilo1 ii transmit multumirile mele!
Multumesc @sebage ca mi-ai atras atentia!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Sa ne ții la curent😀!
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Absolut! Nu scapati asa usor! Smile
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor!

Am fost la service cu masinuta si concluzia de baza a fost ca ori este alternatorul "pe duca", ori este motorasul de la caseta de directie.

Nu stiu ce si cum cu motorasul de la caseta de directie, dar observand modul in care se ajusteaza automat valoarea incarcarii, indiferent de cati consumatori am, mentinand-o constant in jurul valorii de 13,2-13,6, ma gandesc ca nu prea are cum sa fie problema cu alternatorul.
Ceea ce ma duce cu gandul la cealalta posibila cauza, motorasul de la caseta de directie... Brrrr, ma ia cu frisoane cand ma gandesc...

Eu am vrut sa fac o diagnoza (in speranta ca imi va citi erorile stocate/prezente, cu un Tech 2), dar nimic de genul asta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR