CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
in aceasta situatie am pus furtunasele de vacum pe direct si supapa aceea vacumatica de pe admisie a inceput sa functioneze in sensul ca tija de sub ea a intrat la maxim in corpul supapei si a ramas asa pe timpul functionarii motorului.
am plecat cu masina de pe loc si se simte mult mai sprintena pina la 2500 rpm decit inainte, as fi curios ce rol are aceasta supapa si daca o las pe direct-adica sa ramina electrovalva dezactivata-se poate intimpla ceva rau cu motorul ori cu turbina ?
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,885 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,885
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Si aceasta, din lungimea galeriei, mica, la turatii mari, mare, la turatii mici, se creeaza un fel de rezonanta... (din motive practice, nu exista decat doua lungimi, deci 2 turatii intr-adevar "optime" )
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
ciobi sib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat

am anulat nr 5 din poza si acum nr 6 sta actionat permanent. mentionez ca am facut acest lucru deoarece nr 6 nu mai tragea tija in sus, acest lucru se verifica cu motorul pornit, se baga mina sub nr 6 si se incearca apasarea tijei, daca se apasa atunci inseamna ca nu este actionata de nr 5 ( lucru care s-a intimplat la mine la orice regim de turatie de la 800 la 4000 rpm) , daca este atrasa complet in interior atunci inseamna ca nr 5 functioneaza normal.
SEVER IULIAN daca vorbesti de acest nr 6 nu stiu cum ai pus acolo un bec pt. ca el este actionat prin vacum. Raportat la schema de mai sus te rog sa-mi spui daca nr 6 influenteaza cumva buna functionare a turbinei daca sta actionat permanent.
Intrebarea era daca acest nr 6 trebuie sa stea atras complet la toate regimurile de turatie sau la anumite turatii acea tija se mai deplaseaza ?
ciobi sib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
pistonul nr 6 actioneaza niste clapete care obtureaza niste orificii pe fiecare cilindru in admisie. la mine am dat egr jos(e electric) si pe acolo am vazut toate clapetele care sunt in pozitie normala pe deschis. cand actionez pistonul nr 6 clapetele se inchid. cred ca tu daca ai pus pe direct nr 6 le ai tot timpul inchise. cred ca un mecanic ar trebui sa ne explice exact, eu doar am constatat cum lucreaza.
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,077 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,077
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Cat timp turatia motorului este sub turatia de intrare a turbinei, cei 4 voleti sunt inchisi si admisia se face prin 4 supape ca la un motor cu 8 valve. In momentul cresterii turatiei, ECU comanda electrovalva de comanda a Wastegate, care actioneaza parghia de comanda a turbinei si simultan se comanda electrovalva 5 care comanda la randul ei capsula pneumatica 6 ce ridica voletii in pozitie verticala astfel incat admisia sa se faca pe 8 supape, motorul trecand in regim de 16 valve.
Deci electrovalva actionata electric, inseamna cale deschisa din punct de vedere pneumatic, deci depresiune creata de pompa de vacuum, deci capsula pneumatica trage parghia de actionare.
ciobi sib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
as mai spune ca daca faci asta aerul nu mai intra decat prin 4 orificii in loc de 8 iar evident turbina o sa se forteze mai greu pentru aceeasi presiune, nu stium cum ti se pare tie mai sprintena dar eu as spune ca e tocmai invers
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
turculetz nu vreau sa te plictisesc dar nefunctionarea electrovalvei cu nr 5 duce la intreruperea functionarii EGR si la scaderea puterii? daca da inseamna ca asta ar fi rezolvarea problemelor mele, am sa incerc o alta electrovalva de la un prieten.
- LDivora
- *****
- 3,077 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,077
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 445 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 445
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
In regim normal cand motorul nu este supraalimentat , mentinerea voletilor deschisi ( clapelor ) , volumul de aer admis este mult prea mare fata de valorile standard ( mai mult aer cu forta aspirat - cantitatea de motorina injectata aceasi )
- LDivora
- *****
- 3,077 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,077
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 445 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 445
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat