CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
motorul masinii din semnatura se accelera greu in viteza 1 si 2 pina ajungea la 2500 rpm, astazi verificind electrovalvele am descoperit ca cea care comanda voletii din admisie nu mai lucreaza.
in aceasta situatie am pus furtunasele de vacum pe direct si supapa aceea vacumatica de pe admisie a inceput sa functioneze in sensul ca tija de sub ea a intrat la maxim in corpul supapei si a ramas asa pe timpul functionarii motorului.
am plecat cu masina de pe loc si se simte mult mai sprintena pina la 2500 rpm decit inainte, as fi curios ce rol are aceasta supapa si daca o las pe direct-adica sa ramina electrovalva dezactivata-se poate intimpla ceva rau cu motorul ori cu turbina ?
in aceasta situatie am pus furtunasele de vacum pe direct si supapa aceea vacumatica de pe admisie a inceput sa functioneze in sensul ca tija de sub ea a intrat la maxim in corpul supapei si a ramas asa pe timpul functionarii motorului.
am plecat cu masina de pe loc si se simte mult mai sprintena pina la 2500 rpm decit inainte, as fi curios ce rol are aceasta supapa si daca o las pe direct-adica sa ramina electrovalva dezactivata-se poate intimpla ceva rau cu motorul ori cu turbina ?
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
"Smecheria" foloseste fenomenul de unda, adica are grija ca la deschiderea supapei de admisie presinuea coloanei de aer sa permita o umplere a cilindrului cat mai buna.
Si aceasta, din lungimea galeriei, mica, la turatii mari, mare, la turatii mici, se creeaza un fel de rezonanta... (din motive practice, nu exista decat doua lungimi, deci 2 turatii intr-adevar "optime" )
Si aceasta, din lungimea galeriei, mica, la turatii mari, mare, la turatii mici, se creeaza un fel de rezonanta... (din motive practice, nu exista decat doua lungimi, deci 2 turatii intr-adevar "optime" )
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
- ciobi sib
- **
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
daca vorbesti de 'intake air manifold' ,la vectra c electrovalva asta e comandata la pornire, am pus un bec in loc de ea si la pornire lumineaza puternic. ea nu lucreaza on/off ci este ajustabila, e alimentata in pwm(pulse with modulation) si am inteles ca are rolul de a ajusta presiunea aerului pt protectia turbinei.
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
am anulat nr 5 din poza si acum nr 6 sta actionat permanent. mentionez ca am facut acest lucru deoarece nr 6 nu mai tragea tija in sus, acest lucru se verifica cu motorul pornit, se baga mina sub nr 6 si se incearca apasarea tijei, daca se apasa atunci inseamna ca nu este actionata de nr 5 ( lucru care s-a intimplat la mine la orice regim de turatie de la 800 la 4000 rpm) , daca este atrasa complet in interior atunci inseamna ca nr 5 functioneaza normal.
SEVER IULIAN daca vorbesti de acest nr 6 nu stiu cum ai pus acolo un bec pt. ca el este actionat prin vacum. Raportat la schema de mai sus te rog sa-mi spui daca nr 6 influenteaza cumva buna functionare a turbinei daca sta actionat permanent.
Intrebarea era daca acest nr 6 trebuie sa stea atras complet la toate regimurile de turatie sau la anumite turatii acea tija se mai deplaseaza ?
- ciobi sib
- **
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
nici la mine nu se schimba nimic doar cand o anulez se trage tija,ca tensiune electrovalva primeste 8v dar nu modifica deloc pozitia la tija se poate sa fie defecta.ma ocup saptamana asta sa vedem si cat cost sau daca se poate repara,daca a mai facut cineva operatiunea asta sa ne anunte si pe noi.mersi
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
am pus bec la nr 5 care e o electrovalva care comanda nr 6(e un piston). eu am vectra c si la mine sunt asezate diferit dar principiul e acelasi. rolul valvei nr 6 e de a proteja turbina, de exemplu cand ea functioneaza la turatii mari si tu franezi brusc valva asta reduce presiunea pt ca mecanic vorbind turbinei ii trebuie cateva secunde sa reduca turatia care poate ajunge la cateva zeci de mii de rotatii pe minut. (scuza-mi explicatiile nu sunt mecanic, explicatiile le-am gasit pe net ) .
pistonul nr 6 actioneaza niste clapete care obtureaza niste orificii pe fiecare cilindru in admisie. la mine am dat egr jos(e electric) si pe acolo am vazut toate clapetele care sunt in pozitie normala pe deschis. cand actionez pistonul nr 6 clapetele se inchid. cred ca tu daca ai pus pe direct nr 6 le ai tot timpul inchise. cred ca un mecanic ar trebui sa ne explice exact, eu doar am constatat cum lucreaza.
pistonul nr 6 actioneaza niste clapete care obtureaza niste orificii pe fiecare cilindru in admisie. la mine am dat egr jos(e electric) si pe acolo am vazut toate clapetele care sunt in pozitie normala pe deschis. cand actionez pistonul nr 6 clapetele se inchid. cred ca tu daca ai pus pe direct nr 6 le ai tot timpul inchise. cred ca un mecanic ar trebui sa ne explice exact, eu doar am constatat cum lucreaza.
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Functionarea este in felul urmator:
Cat timp turatia motorului este sub turatia de intrare a turbinei, cei 4 voleti sunt inchisi si admisia se face prin 4 supape ca la un motor cu 8 valve. In momentul cresterii turatiei, ECU comanda electrovalva de comanda a Wastegate, care actioneaza parghia de comanda a turbinei si simultan se comanda electrovalva 5 care comanda la randul ei capsula pneumatica 6 ce ridica voletii in pozitie verticala astfel incat admisia sa se faca pe 8 supape, motorul trecand in regim de 16 valve.
Deci electrovalva actionata electric, inseamna cale deschisa din punct de vedere pneumatic, deci depresiune creata de pompa de vacuum, deci capsula pneumatica trage parghia de actionare.
Cat timp turatia motorului este sub turatia de intrare a turbinei, cei 4 voleti sunt inchisi si admisia se face prin 4 supape ca la un motor cu 8 valve. In momentul cresterii turatiei, ECU comanda electrovalva de comanda a Wastegate, care actioneaza parghia de comanda a turbinei si simultan se comanda electrovalva 5 care comanda la randul ei capsula pneumatica 6 ce ridica voletii in pozitie verticala astfel incat admisia sa se faca pe 8 supape, motorul trecand in regim de 16 valve.
Deci electrovalva actionata electric, inseamna cale deschisa din punct de vedere pneumatic, deci depresiune creata de pompa de vacuum, deci capsula pneumatica trage parghia de actionare.
- ciobi sib
- **
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
la mine clapetele respective stau deschise in mod firesc, se inchid doar cand 6 este actionat dar asta se intampla foarte rar, atunci cand ii dai socuri din acceleratie si cred ca si la oprirea motorului, la y20dth ar trebui sa fie la fel deci nu vad motiv de ingrijorare daca nu se observa miscare, din ce am inteles eu nenea le-a blocat in pozitia inchis (nefiresc), adica 6 actionat, posibil ca eroarea stocata sa fie chiar din cauza asta.
as mai spune ca daca faci asta aerul nu mai intra decat prin 4 orificii in loc de 8 iar evident turbina o sa se forteze mai greu pentru aceeasi presiune, nu stium cum ti se pare tie mai sprintena dar eu as spune ca e tocmai invers
as mai spune ca daca faci asta aerul nu mai intra decat prin 4 orificii in loc de 8 iar evident turbina o sa se forteze mai greu pentru aceeasi presiune, nu stium cum ti se pare tie mai sprintena dar eu as spune ca e tocmai invers
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
dupa cele spuse de turculetz am pus inapoi electrovalva in circuit si am pus pe altcineva sa accelereze motorul, am observat ca are momente cind trage tija aceea dar de scurta durata, nu stiu ce sa mai cred.
turculetz nu vreau sa te plictisesc dar nefunctionarea electrovalvei cu nr 5 duce la intreruperea functionarii EGR si la scaderea puterii? daca da inseamna ca asta ar fi rezolvarea problemelor mele, am sa incerc o alta electrovalva de la un prieten.
turculetz nu vreau sa te plictisesc dar nefunctionarea electrovalvei cu nr 5 duce la intreruperea functionarii EGR si la scaderea puterii? daca da inseamna ca asta ar fi rezolvarea problemelor mele, am sa incerc o alta electrovalva de la un prieten.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Actionarea permanenta a acestor voleti ( pe direct ) duce la un consum mai mare si implicit motorul nu functioneaza in parametrii normali ! Nu mai faceti experimente si schimbati solenoidul !
In regim normal cand motorul nu este supraalimentat , mentinerea voletilor deschisi ( clapelor ) , volumul de aer admis este mult prea mare fata de valorile standard ( mai mult aer cu forta aspirat - cantitatea de motorina injectata aceasi )
In regim normal cand motorul nu este supraalimentat , mentinerea voletilor deschisi ( clapelor ) , volumul de aer admis este mult prea mare fata de valorile standard ( mai mult aer cu forta aspirat - cantitatea de motorina injectata aceasi )
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat