- ksper
- OP
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Va salut. Operatie realizata pe un Vectra B-x20xev.De fiecare data cand desfaceam busonul de la rezervor ieseau vapori de benzina cu o presiune destul de mare. Motorul functiona si putin neregulat la prima pornire. 'Cautand'' pe net (dar si aici pe forum-unele din ideile colegilor fiind bune, insa ramanea acea presiune in rezervor), am gasit ca ''posibil'' defect canistra de vapori. Asa am decis sa verific macar acest lucru.
Scule si materiale folosite:
-cap tubulara M10 + teu
-cutit
-foarfeca
-surubelnita lata
-bucata de pasla densa(eu am folosit mocheta auto) 30/30cm de 4mm grosime
OBS. La mine atat furtunasul care duce spre electrovalva de purjare cat si conducta care vine din rezervor(aceasta pana la cotul lonjeronului) erau pline de granule.
Am demontat aceste conducte si le-am desfundat cu o sarma otelita de 1mm si le-am montat la loc.
Modalitatea de reconditionare a canistrei de vapori este urmatoarea:
1-se vireaza maxim spre dreapta.
2-se demonteaza carenajul dreapta fata(piulite de plastic, holsuruburi si clipsuri) si se indeparteaza.
In zona semnalizarii de pe aripa dreapta o sa observati aceastra canistra de vapori.
3-se desfac colierele de la furtunase si se scot furtunasele.
4-se desface piulita de la colierul lat-metalic si se scoate canistra de vapori
5-
6-
7-
8-
9-''A''-garnitura burete superioara, ''B''-grilaj inferior, ''C''-tub vapori central, ''D''-capac inferior, ''X''-garnitura burete inferioara
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
Dupa timpul necesar intaririi adezivului puteti ''agita'' canistra de vapori si o sa observati ca nu se mai aude nimic.
Se monteaza totul invers demontarii. O sa observati si o imbunatarire a turatiei motorului la pornire si disparitia presiunii mari cand desfaceti busonul. Acum rezervorul ''respira''
In speranta ca v-a fost de folos. Numai bine.
Scule si materiale folosite:
-cap tubulara M10 + teu
-cutit
-foarfeca
-surubelnita lata
-bucata de pasla densa(eu am folosit mocheta auto) 30/30cm de 4mm grosime
OBS. La mine atat furtunasul care duce spre electrovalva de purjare cat si conducta care vine din rezervor(aceasta pana la cotul lonjeronului) erau pline de granule.
Am demontat aceste conducte si le-am desfundat cu o sarma otelita de 1mm si le-am montat la loc.
Modalitatea de reconditionare a canistrei de vapori este urmatoarea:
1-se vireaza maxim spre dreapta.
2-se demonteaza carenajul dreapta fata(piulite de plastic, holsuruburi si clipsuri) si se indeparteaza.
In zona semnalizarii de pe aripa dreapta o sa observati aceastra canistra de vapori.
3-se desfac colierele de la furtunase si se scot furtunasele.
4-se desface piulita de la colierul lat-metalic si se scoate canistra de vapori
5-
6-
7-
8-
9-''A''-garnitura burete superioara, ''B''-grilaj inferior, ''C''-tub vapori central, ''D''-capac inferior, ''X''-garnitura burete inferioara
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
Dupa timpul necesar intaririi adezivului puteti ''agita'' canistra de vapori si o sa observati ca nu se mai aude nimic.
Se monteaza totul invers demontarii. O sa observati si o imbunatarire a turatiei motorului la pornire si disparitia presiunii mari cand desfaceti busonul. Acum rezervorul ''respira''
In speranta ca v-a fost de folos. Numai bine.
- blackshaddow
- ***
- 685 mesaje
- din 19 Jun 2009
- Tigra 1998 X14XE
- Tulcea
blackshaddow
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Tulcea
- Masina: Tigra 1998 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2009
- Mesaj Privat
- ksper
- OP
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
blackshaddow a scris:am facut mai de mult si eu operatiunea cat si un tutprial
se poate folosi in loc de mocheta si laveta de bucatarie
spor la treaba
se poate folosi in loc de mocheta si laveta de bucatarie
spor la treaba
Multumesc.
Da, exact, insa am turnat benzina pe o laveta de bucatarie si pe o bucata de mocheta(mocheta auto are o pelicula de material mai tare pe una din parti) si... mocheta intacta, laveta ''moale''(se strange pur si simplu ca un prosop), de aceea am ales mocheta auto. Eu asta am folosit.
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
FELICITARI pentru tutorial , am facut si eu operatiunea dupa ce am cumparat o alta canistra de pe o masina dezmembrata, canistra care cand am cumparato parea in regula iar dupa ce am scuturato mai insistent a inceput sa curga carbune . Am folosit laveta ( dupa un tutorial pentru Tigra ) si vad ca se comporta bine.
- ksper
- OP
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
florin baltatescu a scris:.........( dupa un tutorial pentru Tigra ) si vad ca se comporta bine.
Multumesc de apreciere. Insa am vazut tarziu acel tutorial de la Tigra, desi am folosit functia cautare. O sa expun problema moderatorilor sa vedem ce se poate face in acest sens,
se unesc sau eu stiu...Drumuri bune.
Ramane asa cum este acuma.
edit by StefanTolos
06.11.2011 20:09:46
- hugo boss es
- *
- 40 mesaje
- din 29 Jun 2013
- Vectra 1998 x18xe
- Spania
hugo boss es
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 1998 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2013
- Mesaj Privat
- ksper
- OP
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- hugo boss es
- *
- 40 mesaje
- din 29 Jun 2013
- Vectra 1998 x18xe
- Spania
hugo boss es
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 1998 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2013
- Mesaj Privat
sall, pb mea e cam aceeasi, am urmat pasi spusi de tine ksper si vreau sa mentionez faptul ca ma ajutat perfect si iti multumesc dar mie dupa toate acestea tot imi mai face presiune in rezervor cu toate ca daca treag aer pe furtunul acela care trece pe langa acceleratie vine un gust si un mios de benzina adica vine direct din rezdervor am tras aer si cu canistra cu carbune data jos adica de pe furtunul acela care vine din rezervor si un trebuia sa trag puternic aer(un era infundat) la fel ca si acum vine aer destul de usor cu totul montat,sper sa se inteleaga ceva din ce am scris, va multumesc pt ajutor.
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
Buna. Am reconditionat azi si eu canistra de vapori la vecra b. Reconditionarea a mers bine ,am taiat am curatat, am lipit. Furtunul care duce la vacum la motor era plin de carbune si mi-a dat un pic bataie de cap pina l-am desfundat. Cu o sirma mai tare am reusit pina la uma. CANISTRA DE VAPORI SE AFLA SUB ARIPA DREAPTA FATA LINGA SEMNALIZAREA LATERALA. Atasez poze si cum arata
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
- deleted-79859
- *
- 43 mesaje
- din 10 Nov 2012
deleted-79859
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2012
- Mesaj Privat
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ksper
- OP
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
bx3m a scris:Salut, felicitari pentru tutorial si multumesc. O intrebare : mocheta ai folosit din cea mai ieftina de la magazinele de bricolaj sau ceva mai calitativ ? Bineinteles, cea mai ieftina e si cea mai "rara" ca sa zic asa, deci ... ca si densitate a ochiurilor, de ce ar trebui sa se apropie ?
Mocheta este de la Logan, foarte densa insa daca "sufli" prin ea aerul trece foarte usor. Destul de buna.
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
andi_cimpean- Suspendat
- 397 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat