ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
Am numai probleme cu masina opel zafira 1,7cdti 125 cp.... Am cumparat masina de noua si are doar 110 k km din 2010 ( o folosesc ca a 2-a masina). Problemele au inceput pe la 60k km cand se tot bloca din cand in cand in acceleratie ( adica nu acelera constant in anumite momente). Am curatat acel egr si mergea mai bine dar acum iar a inceput sa faca la fel si la un momendat s-a blocat acea valva egr pe deschis si efectiv am ramas in drum(pornea si scotea o gramada de fum alb urat mirositor si murea in 5 secunde) . Am curatat inapoi EGR si pus la loc. Acum merge dar la relanti uneori nu ruleaza rotund ( adica nu tine relantiu ) si la anumite momente nu accelereaza constant). Eu am curatat bine acel EGR dar problema e ca nu stiu daca acea valva EGR trebuie sa se inchida ermetic sau nu? La mine mai ramane un 1mm pe deschis dupa ce o impinge arcul la loc........ Sa fie problema din aceasta cauza? Ea acum revine rapid la pozitia deschis( cand am luat-o de pe masina nu se misca deloc). Cum pot proceda? Multumesc
MODEL: opel zafira 2010
MOTOR: 1,7 cdti 125 cp
MODEL: opel zafira 2010
MOTOR: 1,7 cdti 125 cp
- sebage
- ****
- 2,612 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,612
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Da, supapa trebuie sa inchida ermetic, sa calce ferm pe scaun.
Spui ca ai curatat bine "acel EGR", sigur ai scos sigurantele si ai scos axul complet afara (adica ai avut in mana Talerul, arcul sigurantele si supapa)?
Mai poate fi o greseala de montare, la imbinarea partii electrice cu partea mevanica, dupa ce ai curatat.
P.S. fluctuatii la relanti poti avea si din cunoscuta cauza a regulatorului de debit, de pe pompa de inalta presiune (SCV)
Spui ca ai curatat bine "acel EGR", sigur ai scos sigurantele si ai scos axul complet afara (adica ai avut in mana Talerul, arcul sigurantele si supapa)?
Mai poate fi o greseala de montare, la imbinarea partii electrice cu partea mevanica, dupa ce ai curatat.
P.S. fluctuatii la relanti poti avea si din cunoscuta cauza a regulatorului de debit, de pe pompa de inalta presiune (SCV)
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
Da am scos pe parti axul talerul ,sigurantele si supapa pe care leam curatat si apoi am pus inapoi totul. Masina merge bine la relantiu cand o pornesc sau ma opresc la semafor pentru 10-20 secunde pe urma incepe sa nu mai mearga rotund . Practic daca pornesc motorul dimineata sau dupa ce las aceleratia acul se lasa la 1000 sau unpic sub si pe urma coboara f incet sub 900 dupa cateva secunde ( mai mult spre 800 rpm) unde incepe sa fluctueze . Dupa un drum lung pe autostrada culmea e ca sta normal si coboara la 800-900 rpm fara sa trepideze...... Acum nu i-mi dau seama ce poate fi de acea intreb. Multumesc
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
Face exact ca in acest video de pe youtube cand e la relanti. Sa fie aceasi problema sau pot afla prin diagnoza obd daca e aceasi problema la masina mea ca nu as dori sa schimb o gramada de piese ci as vrea sa schimb piesa de care am nevoie: http://www.youtube.com/watch?v=MHILFseKj5Q
- sebage
- ****
- 2,612 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,612
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Ceva ai gresit la asamblarea EGR, astfel ca nu mai inchide complet. Nu as sti sa iti spun ce anume, pentru ca mie mi se pare exctrem de simplu acel mecanism.
Da, asa cum ti-am scris deja, fluctuatiile acelea, pot sa fie din cauza SCV.
Ca sa identifici problema, poti scoate mufa, pentru scurt timp si sa urmaresti comportamentul motorului (PENTRU SCURT TIMP!)
P.S. Citeste regulamentul! Nu mai posta succesiv! Pentru modificari/adaugiri la continutul anterior, foloseste functia/butonul "Edit"!
P.P.S. Nu ar stica sa folosesti si functia cautare, sa vezi cat material s-a scris pe marginea subiectului "SCV" / "regulator presiune rampa" / "regulator debit carburant Z17DTR" / "relanti Z17DTJ"
Da, asa cum ti-am scris deja, fluctuatiile acelea, pot sa fie din cauza SCV.
Ca sa identifici problema, poti scoate mufa, pentru scurt timp si sa urmaresti comportamentul motorului (PENTRU SCURT TIMP!)
P.S. Citeste regulamentul! Nu mai posta succesiv! Pentru modificari/adaugiri la continutul anterior, foloseste functia/butonul "Edit"!
P.P.S. Nu ar stica sa folosesti si functia cautare, sa vezi cat material s-a scris pe marginea subiectului "SCV" / "regulator presiune rampa" / "regulator debit carburant Z17DTR" / "relanti Z17DTJ"
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
Multumesc. Acum verific topicul. Ce am uitat sa spun inainte si nu stiu de la ce poate fi...... Cand merg cu masina uneori incepe sa consume pe CB chiar la relantiu peste 1-2% si mergand constant cu 90 kmh arata peste 12 l %. Aceste valori le arata pentru aproximativ 10 minute pana in 30 minute. Am facut chiar azi un drum de 250 km si iar a facut intr-o portiune de drum acest consum. Pe urma dintr-o data a aratat valori normale la relanti 0,6-0,8 l si in mers la 90 kmh constant arata 4 l%. Aceasta problema de la ce mai poate fi? Nu s-a facut regenerare in acest timp sa fie aceasta problema. Multumesc
- sebage
- ****
- 2,612 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,612
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,612 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,612
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Exact asa trebuie! Sa nu apara nimic in bord, pentru ca este un proces care, in mod normal, decurge automat. Consumul marit nu este nejustificat, este justificat de postinjectie (motorina "aruncata" pe evacuare, pentrua ridica temperatura in DPF, in scopul regenerarii).
Tu spui ca ai cumparat masina de noua, acum 10 ani. Si sa intelegem ca nu ai citit manualul, macar de curiozitate?
Nu o spun deloc cu rautate, dar mi se pare putin ciudat sa folosesti 10 ani o masina cu DPF si sa nu stii cum functioneaza. Nu de alta, dar nestiind exact cum sa o exploatezi, poate fi cauza unor probleme intampinate...
Chiar imi cer scuze, sper sa nu sune aiurea tot ceea ce am scris.
Tu spui ca ai cumparat masina de noua, acum 10 ani. Si sa intelegem ca nu ai citit manualul, macar de curiozitate?
Nu o spun deloc cu rautate, dar mi se pare putin ciudat sa folosesti 10 ani o masina cu DPF si sa nu stii cum functioneaza. Nu de alta, dar nestiind exact cum sa o exploatezi, poate fi cauza unor probleme intampinate...
Chiar imi cer scuze, sper sa nu sune aiurea tot ceea ce am scris.
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
Adevarul e ca nu am citit acel manual. Nu e cu suparare..... Mai avand masini diesel nu am mai stat sa citesc manualele de la fiecare. Opelul acesta e singurul pe care il am cu egr ....... Restul sunt mai vechi. Am citit despre faptul ca trebuie turat motorul ceva mai mult cand se face regenerarile dar ma asteptam sa ma informeze in bord cand se fac aceste regenerari. Oricum cand am vazut ca incepe sa cunsume mult nu am oprit motorul si am mers ceva mai turat (intuiam ca e ceva din programul masini ca apoi isi revenea la normal). Multumesc mult
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
- Andrei_JOY
- **
- 137 mesaje
- din 04 Jun 2015
- Zafira 2008 A17DTR
- Bucuresti
Andrei_JOY
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Rolul EGR-ului este de a recircula incaodata gazele arse pentru a incalzi la relanti motorul mai repede, daca nu se inchide complet cand nu mai este la relantiu cred ca face ravagii in motor si pe traseul de evacuare.
DPF - ul isi face regenerarea la acest model de motor cam intre 100-300 km mai mult sau mai putin, depinde de fiecare motor in parte cum a fost exploatat si unde se fac drumurile, mediul urban sau rural. Ciclul de regenerare in cazul masinii mele nu este mai mult de 10 minute, eu de obicei o tin cu 90 km/h treapta 4 daca nu sunt pe autostrada si am loc sa merg constant, sau treapt 5 cu 120 km/h pe autostrada.
DPF - ul isi face regenerarea la acest model de motor cam intre 100-300 km mai mult sau mai putin, depinde de fiecare motor in parte cum a fost exploatat si unde se fac drumurile, mediul urban sau rural. Ciclul de regenerare in cazul masinii mele nu este mai mult de 10 minute, eu de obicei o tin cu 90 km/h treapta 4 daca nu sunt pe autostrada si am loc sa merg constant, sau treapt 5 cu 120 km/h pe autostrada.
- sebage
- ****
- 2,612 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,612
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
"Rolul EGR-ului este de a recircula incaodata gazele arse pentru a incalzi la relanti motorul mai repede, daca nu se inchide complet cand nu mai este la relantiu cred ca face ravagii in motor si pe traseul de evacuare."
Super, super buna gluma! Am ras si inca mai rad cu lacrimi! (poate nici nu voi fi coerent in explicatie)
Foarte tare, ca gluma, este foarte tare ... multumesc, chiar mai este nevoie si de asa ceva!
P.S. Totusi, pentru o informare corecta, trebuie sa amintim, pe scurt, rolul real al EGR.
Acest EGR, nu face nimic bun motorului (ba din contra), a fost introdus doar din ratiuni de antipoluare, pentru reducerea emisiilor de NOx (oxizi de azot).
Atunci cand motorul nu este in sarcina (cand nu solicitam putere), EGR este comandat sa se deschida partial, pentru a inlocui o parte din aerul proaspat aspirat cu gaze arse. Astfel, ponderea mai mica de oxigen face ca arderea sa nu mai fie optima si deci, aceasta ardere va fi la o temperatura mai mica.
Emisia de NOx creste odata cu cresterea temperaturilor de ardere si invers.
Super, super buna gluma! Am ras si inca mai rad cu lacrimi! (poate nici nu voi fi coerent in explicatie)
Foarte tare, ca gluma, este foarte tare ... multumesc, chiar mai este nevoie si de asa ceva!
P.S. Totusi, pentru o informare corecta, trebuie sa amintim, pe scurt, rolul real al EGR.
Acest EGR, nu face nimic bun motorului (ba din contra), a fost introdus doar din ratiuni de antipoluare, pentru reducerea emisiilor de NOx (oxizi de azot).
Atunci cand motorul nu este in sarcina (cand nu solicitam putere), EGR este comandat sa se deschida partial, pentru a inlocui o parte din aerul proaspat aspirat cu gaze arse. Astfel, ponderea mai mica de oxigen face ca arderea sa nu mai fie optima si deci, aceasta ardere va fi la o temperatura mai mica.
Emisia de NOx creste odata cu cresterea temperaturilor de ardere si invers.