ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
MODEL: opel zafira 2010
MOTOR: 1,7 cdti 125 cp
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Spui ca ai curatat bine "acel EGR", sigur ai scos sigurantele si ai scos axul complet afara (adica ai avut in mana Talerul, arcul sigurantele si supapa)?
Mai poate fi o greseala de montare, la imbinarea partii electrice cu partea mevanica, dupa ce ai curatat.
P.S. fluctuatii la relanti poti avea si din cunoscuta cauza a regulatorului de debit, de pe pompa de inalta presiune (SCV)
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Da, asa cum ti-am scris deja, fluctuatiile acelea, pot sa fie din cauza SCV.
Ca sa identifici problema, poti scoate mufa, pentru scurt timp si sa urmaresti comportamentul motorului (PENTRU SCURT TIMP!)
P.S. Citeste regulamentul! Nu mai posta succesiv! Pentru modificari/adaugiri la continutul anterior, foloseste functia/butonul "Edit"!
P.P.S. Nu ar stica sa folosesti si functia cautare, sa vezi cat material s-a scris pe marginea subiectului "SCV" / "regulator presiune rampa" / "regulator debit carburant Z17DTR" / "relanti Z17DTJ"
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Tu spui ca ai cumparat masina de noua, acum 10 ani. Si sa intelegem ca nu ai citit manualul, macar de curiozitate?
Nu o spun deloc cu rautate, dar mi se pare putin ciudat sa folosesti 10 ani o masina cu DPF si sa nu stii cum functioneaza. Nu de alta, dar nestiind exact cum sa o exploatezi, poate fi cauza unor probleme intampinate...
Chiar imi cer scuze, sper sa nu sune aiurea tot ceea ce am scris.
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
ANan959
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2021
- Mesaj Privat
- Andrei_JOY
- **
- 137 mesaje
- din 04 Jun 2015
- Zafira 2008 A17DTR
- Bucuresti
Andrei_JOY
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
DPF - ul isi face regenerarea la acest model de motor cam intre 100-300 km mai mult sau mai putin, depinde de fiecare motor in parte cum a fost exploatat si unde se fac drumurile, mediul urban sau rural. Ciclul de regenerare in cazul masinii mele nu este mai mult de 10 minute, eu de obicei o tin cu 90 km/h treapta 4 daca nu sunt pe autostrada si am loc sa merg constant, sau treapt 5 cu 120 km/h pe autostrada.
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Super, super buna gluma! Am ras si inca mai rad cu lacrimi! (poate nici nu voi fi coerent in explicatie)
Foarte tare, ca gluma, este foarte tare ... multumesc, chiar mai este nevoie si de asa ceva! 😊
P.S. Totusi, pentru o informare corecta, trebuie sa amintim, pe scurt, rolul real al EGR.
Acest EGR, nu face nimic bun motorului (ba din contra), a fost introdus doar din ratiuni de antipoluare, pentru reducerea emisiilor de NOx (oxizi de azot).
Atunci cand motorul nu este in sarcina (cand nu solicitam putere), EGR este comandat sa se deschida partial, pentru a inlocui o parte din aerul proaspat aspirat cu gaze arse. Astfel, ponderea mai mica de oxigen face ca arderea sa nu mai fie optima si deci, aceasta ardere va fi la o temperatura mai mica.
Emisia de NOx creste odata cu cresterea temperaturilor de ardere si invers.