Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • silviucc

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Salut
de doua zile stau si ma uit la masina ca la statuie...
Cam ce s-a intamplat: acum 2 saptamani cand am vrut sa plec din parcare dpa o scurta pauza, volanul ramasese fara servo. Am trs de el nimic. Am oprit motorul, am repornit, nimic. Am incercat inca o data si voila, totul mergea ca inainte.
Alaltaieri dupa amiaza am stationat intr-o parcare sa vorbesc la telefon. Am observat cum martorul de baterie incepe sa clipeasca (masina era pornita). Un clipit aleatoriu ca durata. Am zis sa plec cu masina pana acasa, fiind foarte aproape. supriza, volanul din nou fara servo. Stiind problema de dinainte opresc masina. Si ii dau cheie si nimic. Pornesc pe bord martorii, insa nu porneste. Cand ma uit atent imi apare martoru cu volan si semnul exclamarii... Insa masina fara nicio reactie ca macar ar incerca un tacanit la motor. Doar releul care se aude la contact.
Am scos bateria, am lasat 10 minute si am pus la loc. Tot nimic.
Am pus OPCOM-ul pe ea si am erorile urmaotoare

OP-COM - CAN Communication Window> 2002|Vectra-C / Signum|Body|Instrument


Read Info...

Identifier: 0x0200
VIN: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Part Number:9180286
Software version number: 3.29 38/01
Hardware key number: 0000000000
System description: VDO 0400
Alpha code: WR
Manufacturing date: 020507
Code Index and version: 001 03


Total number of fault codes: 6

P0500 - Vehicle Speed Signal Range/Performance
(71) - Not present

U2113 - CAN-Bus No Communication with SDM (Airbag)
(00) - Not present

U2139 - Invalid Signal from CIM (Steering Column Module)
(71) - Not present

U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
(7F) - Present

U2108 - CAN-Bus No Communication with ABS (Anti-Lock Brake System)
(7F) - Present

U2111 - CAN-Bus No Communication With EHPS (Electro-Hydaulic-Power-Steering)
(7F) - Present

si


B3843 - Air Quality Sensor Circuit Low Voltage
(02) - Present


Din cand in cand mai blincaie martorul ABS, in rest toate aprinse .

Daca incerc sa vad ce e cu CIM-ul nu ma lasa, spune ca nu poate comunica cu ECU pentru ca nu e pus contactul sau faze de genul, cu toate ca (,) cheia este pe pozitia 2.

masina e cea din descriere, un Vectra C 2.2 DTI din 2002.

Ceva idei?
Multumesc mult!


MODEL: Vectra C 2002
MOTOR: Y22DTR
Skip ads

  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
acum te intreb : bateria e ok?/electromotorul este ok?eu am patit cu astra mea z 16xe,, din cauza electromotor cu defect nu facea nimic,,,pana nu i-am dat una cu o buc lemn in carcasa sa cupleze,,,si pe urma am lasat-o pana i-am pus alt electromotor....asta e un defect...poate ai noroc legat de baterie sau electromotor,,,sa nu fie altceva mai rau sa te scuture de banuti,,,,,cat priveste partea cu servo,,,,,,,,,,,,nu stiu ce sa zic din ceea ce descrii.bafta. si scrie rezultatul defectiunii,sau defectiunilor !.
  • silviucc

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Bateria avea peste 12V cand m-a lasat. Treaba cu electromotorul nu am incercat plus ca e pus foarte nasol.
Am sa pun rezultatul. Deocamdata am doar erorile opcom.
Merci mult

LE. Bateria are vreo 7 luni
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
pai ia scrie aici erorile descoperite... sa ne luminam toti.
  • silviucc

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2020

  • Mesaj Privat
silviucc a scris:Bateria avea peste 12V cand m-a lasat. Treaba cu electromotorul nu am incercat plus ca e pus foarte nasol.
Am sa pun rezultatul. Deocamdata am doar erorile opcom.
Merci mult

LE. Bateria are vreo 7 luni


Le-am pus mai sus. Cele de pe opcom
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Dacã ai un aparat de masura, spune ce tensiune are bateria in timp ce încerci sa dai la automat: daca pica sub 10V, bateria e dusa.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
da sunt destule erori,,,,,,,,,,,,,,,incearca si ce a scris colegul daniel!
  • silviucc

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2020

  • Mesaj Privat
@Daniel, bateria avea la masuratoare 12.5V. Am sa incerc si ce spui tu, insa daca pica bateria cum zici, in mod normal se vede cum pica si luminile din bord. Am patit cand am schimbat bateria in martie anul asta. Si chiar si asa motorul facea un mic crank
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

verifica si sigurantele 10, 11 si 20 de la sofer.
  • silviucc

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Am sa verific și 20, cã 11,12 am verificat și din pãcate sunt ok
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
din erori pare lipsa comunicare can intre module, nu prea ma pricep pe asta cu date.

din descrierea ta ma gindeam ca ar fi alternatorul, si poate ca asa si e, apoi bateria - cred ca totusi trebuia sa se auda electromotorul cind dadeai la automat... Sa nu fie cumva atit de descarcata incit sa nu asigure "curent" pentru ecu, electromotorul daca ii dai direct ar merge dar cred ca la ecu daca scade sub un anumit prag nu o mai ia.

un coleg a patit cu o astra daca imi aduc bine aminte - cablaj de can ros/rupt, ceva de genul - s-a oprit si nu a mai pornit-o decit dupa refacerea cablajului.

daca reusesti sa pornesti sa verifici bine alternatorul, e un fir albastru cu alb care ajunge la ecu si la sevodirectie, sa fie acela in stare buna.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
in fara de cele scrise de colegi eu as arunca vina pe alternator mai precis carbunii/colectorul acetuia... verifica si ce am scris eu (trebuie desfacut ca sa iti dai seama dar iti dai seama si din masuratoarea tensiunii pe care o da cand masina merge (intre 13.8V - 14.4V) cu toti consumatorii porniti.
pune bateria pe un redresor (si din acela din Lidl este foarte bun) si apoi pui bateria pe masina si vezi daca porneste. daca porneste normal verifici incarcarea apoi si vezi daca iti mai licureste becul de baterie atunci sunt carbunii de la alternator.
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Verifica capsarile de la borna de minus si de plus
Dar mai ales de minus si pe caroserie si in borna
Daca pui un cablu in paralel cu minusul existent si porneste, refa capsarile
  • silviucc

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2020

  • Mesaj Privat
am verificat toate sigurantele, totul. Am sa incerc sa o pornesc cu cabluri, dar si sa alimntez starterul pe direct sa vad daca invarte pentru ca nu aud absolut nimic de sub capota (decat releul)

Sincer imi este sa nu fie CIM-ul
  • silviucc

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2020

  • Mesaj Privat
am dat curent de pe alta masina pentru a elimina bateria moarta, alternator defect. Fara rezultt. Din ce mai mult imi dau seama ca problema vine din CIM, asa cum arata si diagnoza
  • silviucc

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Salutare. Am promis sa revin. CIM-ul era dus... Și încã o chestie de care nu am aflat. Apoi totul se pare cã a pornit de la pompa de servo direcție care ea e dusã.
În sfârșit am luat mașina, așa cum e fara servo, urmând cã sãptãmâna viitoare sã cumpãr o pompa. SH ma gândesc pentru cã una noua e destul de scumpã.
Am sa revin dupã ce schimb
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Inainte de a da banii pe o pompa servo noua, verifica mufele si firele care intra in ea. Sa nu fie largite, roase etc. E o posibila cauza.
  • silviucc

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Din pãcate mecanicul deja a verificat. Cicã ajunge curent la pompa dar nu face nimic. Scriu ce a spus omul.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR