Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
Soluție
  • CBoclajc

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Salut colegilor, am o situație pe care nu o înțeleg și as fi recunoscãtor pentru niște sfaturi, am un opel astra h 1.3 cdti din 2006 z13dth și mi s-a aprins martorul cheie cu masina in bord însoțit de erorile din testul cu pedale ecn 068302 și 068304,nu știu ce inseamna cele 02 și 04 la sfârșit, știu ca se citesc p0683 dar situația ciudata e ca dupã pornirea motorului totul e ok, pornește ok, merg puțin apoi se aprinde martorul, uneori nu se aprinde alteori da, din câte am observat când am mai mulți consumatori se ainde,poate e coincidenta dar în drum spre casa nu aveam de data aceasta consumatori și nu s-a aprins, motorul merge ok, și da are și dpf care e în regula, mulțumesc anticipat


MODEL: Astra 2006
MOTOR: Z13DTH

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • IonutN

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
Vezi aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=154441
Cred ca este de la Bujii
O zi buna
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Diagnoza serioasa si verificari atente pe circuitul bujiilor incandescente. Poate fi orice problema la bujii, fișe bujii, fire, mufa modul comanda bujii, modulul, alimentarea modulului (doua sigurante) si traseele pana in ECU.

In teorie, problema ar de comunicare intre ECU si modulul de comanda bujii (mufe, fire, alimentare modul).
In practica, aceste erori se pot manifesta cam la ceea ce am scris prima data.
Incepe cu verificarea cea mai simpla (gujii, alimentare, fire...)
  • CBoclajc

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Sebage m-ai putea ghida ceva mai detaliat sa încerc sa remediez problema dacã te rog?
  • CBoclajc

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Diagnoza serioasa si verificari atente pe circuitul bujiilor incandescente. Poate fi orice problema la bujii, fișe bujii, fire, mufa modul comanda bujii, modulul, alimentarea modulului (doua sigurante) si traseele pana in ECU.

In teorie, problema ar de comunicare intre ECU si modulul de comanda bujii (mufe, fire, alimentare modul).
In practica, aceste erori se pot manifesta cam la ceea ce am scris prima data.
Incepe cu verificarea cea mai simpla (gujii, alimentare, fire...)


Acum ca m-am pus sa verific, o fisa,mai exact capacul care vine montat pe bujie una dintre ele a venit foarte ușor jos și carcasa e puțin rupta, nu sta fixata cum trebuie, ar putea fi asta sursa erorii? Dacã da nu înțeleg dece dupã un timp apare sau uneori mai repede, când face contact când nu?, multumesc
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
As incepe prin masurarea cu un ohmmetru a tuturor bujiilor. Cu fisele scoase, valorile masurate trebuie sa fie foarte apropiate. Undeva sub 1 ohm (nu stiu exact valoarea la motoarele voastre).
Daca aceste valori sunt corecte (0.7 - 0.9 Ohm) ... aici trebuie ca aparatul de masura folosit, trebuie sa fie precis. (sau sa ii determini eroarea afisata), atunci cum spuneam, cu o interfata de diagnoza si softul aferent, ar trebui sa comanzi alimentarea bujiilor (montezi fisele pe bujii si dai comanda de testare) si cu un voltmetru masori tensiunea pe fiecare bujie, daca apare.
Daca pe vreuna dintre bujii nu apare tensiune, verifici traseul pana in modulul de comanda bujii.

Acestea ar fi niste verificari simple si de inceput, mai departe, cred ca va trebui totusi sa apelezi la cineva care stie ...

P.S. simplul fapt ca a iesit fisa mai usor, nu inseamna nimic, fixarea mencanica a fisei pe bujie, se face cu doua aripioare de plastic. (daca una este rupta, este firesc sa nu mai aiba aceeasi eficienta). Trebuie urmarit contactul electric intre fiza si electrodul bujiei sa fie foarte bun.
  • CBoclajc

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Intelef
  • CBoclajc

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
sebage a scris:As incepe prin masurarea cu un ohmmetru a tuturor bujiilor. Cu fisele scoase, valorile masurate trebuie sa fie foarte apropiate. Undeva sub 1 ohm (nu stiu exact valoarea la motoarele voastre).
Daca aceste valori sunt corecte (0.7 - 0.9 Ohm) ... aici trebuie ca aparatul de masura folosit, trebuie sa fie precis. (sau sa ii determini eroarea afisata), atunci cum spuneam, cu o interfata de diagnoza si softul aferent, ar trebui sa comanzi alimentarea bujiilor (montezi fisele pe bujii si dai comanda de testare) si cu un voltmetru masori tensiunea pe fiecare bujie, daca apare.
Daca pe vreuna dintre bujii nu apare tensiune, verifici traseul pana in modulul de comanda bujii.

Acestea ar fi niste verificari simple si de inceput, mai departe, cred ca va trebui totusi sa apelezi la cineva care stie ...

P.S. simplul fapt ca a iesit fisa mai usor, nu inseamna nimic, fixarea mencanica a fisei pe bujie, se face cu doua aripioare de plastic. (daca una este rupta, este firesc sa nu mai aiba aceeasi eficienta). Trebuie urmarit contactul electric intre fiza si electrodul bujiei sa fie foarte bun.


Poi aripioarele ambele au fost rupte, am gãsit alta și un coleg m-a ajutat sa o înlocuiesc,voi șterge eroarea sa vad dacã reapare,bujiile mãsoarã 1,3 ohm cu o eroare de 0,5 a multimetrului deci 0,9 ohm, poate ceva asa banal a provocat problema, sa speram, dacã nu, atunci o voi duce unui specialist șa verifice pașii spusi de tine, nu vreau sa ma cred zmeu și da ma bag unde nu știu, multumesc mult, te voi tine la curent cu detalii
  • CBoclajc

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2020

  • Mesaj Privat
sebage a scris:As incepe prin masurarea cu un ohmmetru a tuturor bujiilor. Cu fisele scoase, valorile masurate trebuie sa fie foarte apropiate. Undeva sub 1 ohm (nu stiu exact valoarea la motoarele voastre).
Daca aceste valori sunt corecte (0.7 - 0.9 Ohm) ... aici trebuie ca aparatul de masura folosit, trebuie sa fie precis. (sau sa ii determini eroarea afisata), atunci cum spuneam, cu o interfata de diagnoza si softul aferent, ar trebui sa comanzi alimentarea bujiilor (montezi fisele pe bujii si dai comanda de testare) si cu un voltmetru masori tensiunea pe fiecare bujie, daca apare.
Daca pe vreuna dintre bujii nu apare tensiune, verifici traseul pana in modulul de comanda bujii.

Acestea ar fi niste verificari simple si de inceput, mai departe, cred ca va trebui totusi sa apelezi la cineva care stie ...

P.S. simplul fapt ca a iesit fisa mai usor, nu inseamna nimic, fixarea mencanica a fisei pe bujie, se face cu doua aripioare de plastic. (daca una este rupta, este firesc sa nu mai aiba aceeasi eficienta). Trebuie urmarit contactul electric intre fiza si electrodul bujiei sa fie foarte bun.

Am schimbat bujiile, am șters eroarea și am rezolvat fisa, deocamdatã totul e ok, sa speram ca nu va reapãrea eroarea
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR