g300rg3
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2014
- Mesaj Privat
Multumesc frumos.
Opel astra j 1.7 diesel
- protect
- **
- 174 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Astra 2011 1700 denso
- Bucuresti
protect
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 1700 denso
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
g300rg3
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2014
- Mesaj Privat
g300rg3
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2014
- Mesaj Privat
- protect
- **
- 174 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Astra 2011 1700 denso
- Bucuresti
protect
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 1700 denso
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
g300rg3
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2014
- Mesaj Privat
- protect
- **
- 174 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Astra 2011 1700 denso
- Bucuresti
protect
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 1700 denso
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
Luati ca exemplu taxi-urile 1.5 dCi. Pentru ca toti taximetristii merg la economie, schimba vitezele la turatii f mici. Si scot nene un fum prin trafic...la fel se fac si ale noastre "pe interior", doar ca noi avem filtru de particule si fumul ala negru este mult diminuat.
Deci daca tineti la injectoare, turbine, filtre de particule, EGR-uri si altele, schimbati uzual intre 2200 si 3000 rpm (exceptie prima viteza care se poate schimba mai repede pentru ca nu este eficient sa rulezi in tr. intai la turatie mai mare). F buna exemplificarea lui @protect, atunci cand motorul este subturat, consumul este mai mare.
- cuculica
- ****
- 1,231 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,231
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
g300rg3
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2014
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
![Idea](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
g300rg3
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2014
- Mesaj Privat
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
oarecum in subiect desi e benzina ...principiul se aplica si la diesel zic eu
https://www.clubopel.com/vie...4756&start=40
soferul
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
g300rg3
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2014
- Mesaj Privat
soferul
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
e.g. Nu e acelasi lucru sa urci un deal sau sa il cobori.
In prima varianta ai nevoie de vreo 1800-2000 ture, in a doua si 1000 ture sunt ok din moment ce esti in frana de motor.
Pe drum drept pt mers constant la 60-80 e de a 4-a, fiind suficiente cele minim 1200ture.
Dar aici urmeaza smecheria: daca vrei sa accelerezi brusc, musai sa retrogradezi. Daca vrei a accelerezi f lent, merge sa o lasi usor asa pana cand prinde 1500-1700ture.
2200rpm pt 60kmph sunt necesare doar pe o panta f mare, masina supra incarcata.
Pe scurt:
Regim de mers constant
Acceleratia f putin apasata, trebuie sa o mangai si masina merge.
La vale: Orice turatie cat timp e peste 1000rpm sau sub 3500, corelata cu frana de motor dorita .Ai consum 0 asa ca nu conteaza.
Pe drept: min 1200 in treptele mici, 1500 de la 5-a in sus. In treptele mari motorul trebuie sa genereze cuplu, iar la turatii joase vibratiile sunt mai mari, nasol pt volanta cu masa dubla si suporti motor.
La deal: min 1500 sau 2000 pt panta mare sau de la a 5-a in sus. Aici apasam acceleratia, ca trebuie urcata panta.
Acceleratie mai vioaie
Macat 1700 ture, zona in care curba de cuplu incepe sa creasca brusc, semn ca turbina lucreaza.
MAre atentie sa nu accelerati brusc daca inainte ati fost in frana de motor sau in regim de mers ca melcul. LAsati jumate de secunda ca turbina sa creeze presiune si apoi accelerati progresiv.
Totodata acceleratul brusc imediat dupa ce masina a mers intr-un regim aproape lejer e f daunator.
E.g. mergi cu 60 printr-un sat, sau la vale, fie si in a 3-a si apoi ii dai talpa sa depasesti.
Chiar daca ai 2200 ture, turbina nu produce presiune pt ca nu are suficiente gaze de evacuare. Soferul grabit ii da talpa si motorul scoate un mic damf negru pt ca trebuie sa produca dintr-o data putere.
Ar trebui accelerat 1s usor, cat sa motorul sa inceapa sa produca gaze, turbina sa inceapa sa faca presiune, apoi se poate apasa sanatos pedala.
Puteti verifica pe CB ca in acest fel consumul este minim, iar viata motorului este lunga (asta mai greu de verificat, eu v-o spun din exemplele altora).
Cutiile automate tot la fel schimba.
Spuneti voi de TDI-urile vechi, dar recomand sa dati o tura cu un TDI nou, e.g 2012 sa vedeti ca tot cam la fel schimba chiar daca e o imensa diferenta tehnologica intre ele si cele cu pompa clasica care faceau ca tractorul.
Evident, daca te iti dupa povestile forumistice cred ca ar trebui sa tii tot timpul motorul sa urle la 3000, vezi doamne sa nu se infunde turbina.
Modul in care schimba o cutie automata reprezinta o conspiratie mondiala a producatorilor de EGR si turbine in colaborare cu producatorii de cutii automate.
Multi aud ca la diesel trebuie sa ii dai in gusa, altfel se infunda. Asadar acesti oameni apasa cu nadejde pedala, uitand de faptul ca la putere mare si la tranzitii motorul imbogateste amestecul, iar cand exagerezi da un mic damf de particule nasoale.
Ii fain si mersul agitat, cat esti tanar, proaspat sofer si nu pui pe cineva in pericol, dar de la o vreme te potolesti.
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
Parerea mea e ca daca ajungi sa folosesti motorul doar in plaja inferioara de turatii, o sa ai in spate o dara de fum negru precum au Loganurile taxi. Si fenomenul asta l-am constatat si la motoarele pe benzina. Tatal meu merge cu un benzinar de 1.6 90% din timp in oras. Si evident ca merge subturat. Adica nu trece de maxim 3000 rpm si asta rar. De cate ori merg cu masina lui, tremura la ralanti. O alergi un pic, parca isi mai revine. Imi imaginez ca se fac tot felul de depuneri prin motor, iar benzina arde mult mai curat decat motorina. La fel la Focusul ST de l-am luat. Tremura la ralanti, oscila ralanti-ul - mersese un om de 54 de ani cu el 5 ani inainte. Am mers mai sportiv cu el, acum nu mai oscileaza ralanti-ul.
Sunt la a doua masina diesel si exploatez toata banda de turatie, in functie de necesitate. Daca sunt in depasire, plec de la 2200-2500 rpm si schimb la 3500-4000, daca e mai din scurt. Daca am timp, schimb pana in 3500. In oras, in general schimb intre 2200 si maxim 3000, cand vreau sa o mai las sa respire. Iar efectul e ca atunci cand mi-au schimbat EGR-ul la Opel, sau cand mi-au desfacut motorul la masina anterioara, cei din service mi-au zis ca piesele sunt curate, pentru un diesel.
EGR-ul de la Opel a cedat din cauza componentei electronice, nu din cauza depunerilor.
Ceea ce spui legat de exploatarea in sarcina, este adevarat. La fel de rau e sa opresti motorul imediat dupa ce ai solicitat masina.
- diablo46
- **
- 174 mesaje
- din 09 Jan 2015
- Astra 2011 A14XER
- Bucuresti
diablo46
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2015
- Mesaj Privat
Daca stai cu ochii pe turometru toata ziua, nu esti sofer. Masina trebuie folosita cum o simti. (trebuie sa simti depasirile, sarcina, pantele, rampele, turatiile).
Este aceeasi folozofie de cand s-au inhamat boii la caruta. Carutasul stia ce sarcina sa puna pe caruta, cu ce intensitate poate trage boul gol sau in sarcina, in panta sau nu. Cu alte cuvinte isi cunostea boul si caruta. Nu toti boii trag la fel.
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
daca simt ca masina e resposive imediat e ok ....daca ii ia ceva timp sa raspunda nu e bine.
Nu dau 2 bani pe ce zice CB-ul cand sa schimb, si la fel nu dau 2 bani (adica ii dau 😃 ) pe 0.5-1l in plus la 100km de consum...simt ca masina traieste