Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • g300rg3

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2014

  • Mesaj Privat
In ultimele zile,mergand cu altcineva in masina,am primit sfaturi cum ca ar trebuie turata mai rau, problema ar fi ca m am obisnuit deja cu modul mai "chill" si uitandu ma in manual am vazut ca turatia este intre "1700-2500",maximul este 2500? Iar care mai este rostul simbolului verde "shift" daca nu se potriveste cu turatia? Cum e corect si economic? Dupa 2000,pana in 2500?

Multumesc frumos.

Opel astra j 1.7 diesel
Skip ads

  • protect

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 1700 denso
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu schimb la 2500-3000
  • g300rg3

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Si ai acelasi model?
  • g300rg3

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Acum am vazut ca nu,dsr banuiesc ca diferenta nu e mare,mi se pare mult prea turata la peste 2500.
  • protect

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 1700 denso
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am 1.7 125 cp motor dtr, nu este bine pentru egr, turbina, sa mergi sub 2000 de ture si se recomanda schimbarea vitezelor la 2500-3000, daca schimbi la 2000, inseamna ca viteza superioara va fi undeva la 1500 de ture, nu este sanatos, fa o proba, mergi cu 60 in treapta a 3 a, si urmareste consumul sa vezi ca este undeva la 4% si mergi in treapta a 4 a, o sa constati un consum mai mare, undeva la 6%
  • g300rg3

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Ok,si shift ul ce rol are? Iar in carte scrie intre 1700 si 2500,nu te contrazic,doar intreb.

Ms mult
  • protect

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 1700 denso
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Plajele de turatii pe care le dau ei sunt recomandate probabil pentru mediu si cred ca se refera la cuplu
  • poseidon06

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Shift indicatorul ala este pentru maximizarea economiei. Ii doare la basca de ce piese se strica. De exemplu, in modul Tour si modul Normal imi apare sa schimb viteza chiar si sub 2000 rpm. Pe Sport iti indica sa schimbi mai sus, peste 2200 rpm, sau cand deja ai depasit plaja de putere maxima, adica 4000-4300 rpm. Nu va speriati de turatii mai ridicate din cauza zgomotului. Motoarele astea mai noi sunt facute pentru asa ceva, nu mai sunt ca TDI-urile vechi de la VW la care peste 3000 rpm o turai degeaba.
Luati ca exemplu taxi-urile 1.5 dCi. Pentru ca toti taximetristii merg la economie, schimba vitezele la turatii f mici. Si scot nene un fum prin trafic...la fel se fac si ale noastre "pe interior", doar ca noi avem filtru de particule si fumul ala negru este mult diminuat.

Deci daca tineti la injectoare, turbine, filtre de particule, EGR-uri si altele, schimbati uzual intre 2200 si 3000 rpm (exceptie prima viteza care se poate schimba mai repede pentru ca nu este eficient sa rulezi in tr. intai la turatie mai mare). F buna exemplificarea lui @protect, atunci cand motorul este subturat, consumul este mai mare.
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,235
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Si eu merg mai turat,vitezele le schimb peste 2500 rot. si nu bag inseama indicatorul shift!
  • g300rg3

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc pt sfaturi,am de 3 luni carnetul si am condus subturat pana acum.. nu mi a zis nimeni cum se conduce un diesel.. imi e destul de greu sa ma obisnuiesc,ajung la 60 imediat.. plus ca simt ca o rup cand trece de 2500.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Avand in vedere ca esti incepator poti schimba linistit la turatii de peste 2000 rot/min,nu trebuie neaparat sa treci de 2500 rot/min.Cu timpul vei capata experienta necesara, astfel incat sa schimbi treapta de viteza dupa "zgomotul" motorului si nu dupa turometru...,daca asculti de toti si vei vrea sa tii cont de "regula" de a schimba treapta de viteza peste 2500 rot/min,vei sfarsi prin a te opri in cel din fata ta,in cel mai scurt timp...(vei fi cu ochii mai tot timpul in ceasurile din bord, in loc sa fii atent la drum) Idea
  • g300rg3

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc mult Smile voi tine cont de sfat.
  • burtal

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
intradevar consumul e mai mare la mers subturat pentru ca turbina nu mai e eficienta ....practic mergi ca un aspirat normal. Motorul compenseaza lipsa aerului cu imbogatirea amestecului si de aici consumul mai mare

oarecum in subiect desi e benzina ...principiul se aplica si la diesel zic eu
https://www.clubopel.com/vie...4756&start=40
  • soferul

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu am aceiasi masina si in Bucuresti nu ii dau mai mult de a treia cu 60 - 70km/h. Deobicei schimb dupa 2500. Nu ma iau niciodata dupa "shift". Doar cand ajung la 80 schimb a patra dar asta inseamna 2000 rot/min. Oricum in Bucuresti este aglomerat si mai mult de 60 nu merg deobicei, deci a 3-a cu 2000 - 2500 rot/min.
  • g300rg3

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Si ca sunet senzatie? Iti place? Eu simt ca ceva nu e ok cand este asa turata...
  • soferul

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
@g300rg3 - Ca sunet este ok. Gandeste-te ca este turata la 2500 cand ea are 4500 rot/min (pana intri la rosu). Este aproape la jumate. In a 3-a la 2200 are 60km/h. Unde este turarea?!
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Niciodata nu se schimba orbeste dupa turatie ci neparat se coreleaza cu sarcina.
e.g. Nu e acelasi lucru sa urci un deal sau sa il cobori.
In prima varianta ai nevoie de vreo 1800-2000 ture, in a doua si 1000 ture sunt ok din moment ce esti in frana de motor.
Pe drum drept pt mers constant la 60-80 e de a 4-a, fiind suficiente cele minim 1200ture.

Dar aici urmeaza smecheria: daca vrei sa accelerezi brusc, musai sa retrogradezi. Daca vrei a accelerezi f lent, merge sa o lasi usor asa pana cand prinde 1500-1700ture.
2200rpm pt 60kmph sunt necesare doar pe o panta f mare, masina supra incarcata.

Pe scurt:
Regim de mers constant
Acceleratia f putin apasata, trebuie sa o mangai si masina merge.
La vale: Orice turatie cat timp e peste 1000rpm sau sub 3500, corelata cu frana de motor dorita .Ai consum 0 asa ca nu conteaza.
Pe drept: min 1200 in treptele mici, 1500 de la 5-a in sus. In treptele mari motorul trebuie sa genereze cuplu, iar la turatii joase vibratiile sunt mai mari, nasol pt volanta cu masa dubla si suporti motor.
La deal: min 1500 sau 2000 pt panta mare sau de la a 5-a in sus. Aici apasam acceleratia, ca trebuie urcata panta.

Acceleratie mai vioaie
Macat 1700 ture, zona in care curba de cuplu incepe sa creasca brusc, semn ca turbina lucreaza.
MAre atentie sa nu accelerati brusc daca inainte ati fost in frana de motor sau in regim de mers ca melcul. LAsati jumate de secunda ca turbina sa creeze presiune si apoi accelerati progresiv.

Totodata acceleratul brusc imediat dupa ce masina a mers intr-un regim aproape lejer e f daunator.
E.g. mergi cu 60 printr-un sat, sau la vale, fie si in a 3-a si apoi ii dai talpa sa depasesti.
Chiar daca ai 2200 ture, turbina nu produce presiune pt ca nu are suficiente gaze de evacuare. Soferul grabit ii da talpa si motorul scoate un mic damf negru pt ca trebuie sa produca dintr-o data putere.
Ar trebui accelerat 1s usor, cat sa motorul sa inceapa sa produca gaze, turbina sa inceapa sa faca presiune, apoi se poate apasa sanatos pedala.

Puteti verifica pe CB ca in acest fel consumul este minim, iar viata motorului este lunga (asta mai greu de verificat, eu v-o spun din exemplele altora).
Cutiile automate tot la fel schimba.
Spuneti voi de TDI-urile vechi, dar recomand sa dati o tura cu un TDI nou, e.g 2012 sa vedeti ca tot cam la fel schimba chiar daca e o imensa diferenta tehnologica intre ele si cele cu pompa clasica care faceau ca tractorul.

Evident, daca te iti dupa povestile forumistice cred ca ar trebui sa tii tot timpul motorul sa urle la 3000, vezi doamne sa nu se infunde turbina.
Modul in care schimba o cutie automata reprezinta o conspiratie mondiala a producatorilor de EGR si turbine in colaborare cu producatorii de cutii automate.
Multi aud ca la diesel trebuie sa ii dai in gusa, altfel se infunda. Asadar acesti oameni apasa cu nadejde pedala, uitand de faptul ca la putere mare si la tranzitii motorul imbogateste amestecul, iar cand exagerezi da un mic damf de particule nasoale.
Ii fain si mersul agitat, cat esti tanar, proaspat sofer si nu pui pe cineva in pericol, dar de la o vreme te potolesti.
  • poseidon06

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2011

  • Mesaj Privat
@[cj]sharky, turatiile de care zici sunt ori turatii minime pentru automobile, ori turatii de camion/tir cu motor de 12-16L la care regimurile de peste 2400 rpm sunt inutile, ele dezvolta cuplul si puterea foarte jos (se aliniaza cu expresia: There is no replacement for cubic displacement). Motoarele moderne ale autoturismelor functioneaza pe o plaja larga de turatii. Arunca un ochi la Mazda cu noua generatie Skyactiv, cu raport de compresie scazut la 14:1, ce atinge puterea maxima la 4500 rpm si se tureaza lejer peste 5000 rpm. Sau la BMW, ale caror motoare ating 5500 rpm.

Parerea mea e ca daca ajungi sa folosesti motorul doar in plaja inferioara de turatii, o sa ai in spate o dara de fum negru precum au Loganurile taxi. Si fenomenul asta l-am constatat si la motoarele pe benzina. Tatal meu merge cu un benzinar de 1.6 90% din timp in oras. Si evident ca merge subturat. Adica nu trece de maxim 3000 rpm si asta rar. De cate ori merg cu masina lui, tremura la ralanti. O alergi un pic, parca isi mai revine. Imi imaginez ca se fac tot felul de depuneri prin motor, iar benzina arde mult mai curat decat motorina. La fel la Focusul ST de l-am luat. Tremura la ralanti, oscila ralanti-ul - mersese un om de 54 de ani cu el 5 ani inainte. Am mers mai sportiv cu el, acum nu mai oscileaza ralanti-ul.
Sunt la a doua masina diesel si exploatez toata banda de turatie, in functie de necesitate. Daca sunt in depasire, plec de la 2200-2500 rpm si schimb la 3500-4000, daca e mai din scurt. Daca am timp, schimb pana in 3500. In oras, in general schimb intre 2200 si maxim 3000, cand vreau sa o mai las sa respire. Iar efectul e ca atunci cand mi-au schimbat EGR-ul la Opel, sau cand mi-au desfacut motorul la masina anterioara, cei din service mi-au zis ca piesele sunt curate, pentru un diesel.
EGR-ul de la Opel a cedat din cauza componentei electronice, nu din cauza depunerilor.

Ceea ce spui legat de exploatarea in sarcina, este adevarat. La fel de rau e sa opresti motorul imediat dupa ce ai solicitat masina.
  • diablo46

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Atata filozofie pentru niste turatii.
Daca stai cu ochii pe turometru toata ziua, nu esti sofer. Masina trebuie folosita cum o simti. (trebuie sa simti depasirile, sarcina, pantele, rampele, turatiile).
Este aceeasi folozofie de cand s-au inhamat boii la caruta. Carutasul stia ce sarcina sa puna pe caruta, cu ce intensitate poate trage boul gol sau in sarcina, in panta sau nu. Cu alte cuvinte isi cunostea boul si caruta. Nu toti boii trag la fel.
  • burtal

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
corect, tre sa simti masina....daca mergi constant si apesi usor pe acceleratie (nu la fund...nu vorbim de accelerari bruste pana la 5-6000) tre sa simti instant ca masina se pune pe tras.....daca nu simti nimic in primele 2-3 secunde, inseamna ca mergi subturat. eu am benzina turbo deci un pic diferta plaja de turatii, dar mai conduc din cand in cand diselul 2.0TDI si ma ghidez dupa acelsi principiu.
daca simt ca masina e resposive imediat e ok ....daca ii ia ceva timp sa raspunda nu e bine.

Nu dau 2 bani pe ce zice CB-ul cand sa schimb, si la fel nu dau 2 bani (adica ii dau Very Happy ) pe 0.5-1l in plus la 100km de consum...simt ca masina traieste
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR